Zijn hier nog meer thuisblijfmoeders ...

Inderdaad Cootje78, alsof wij niet meer mee tellen in deze maatschappij. Ik heb de luxe ook dat ik thuis kan blijven. Zelf ben ik van mening dat het alleen maar goed is voor onze kindjes. Werken buitenshuis komt wel.

 
Hoi Esther,

Dat vind ik dus ook. Als ze naar school gaan kunnen we het werken wel weer oppikken. Ik weet wel van vroeger dat ik het heel fijn vond dat mijn moeder altijd thuis was als ik uit school kwam. Een vriendinnetje van me had dat niet, die moeder werkte en dat vond ze niet leuk.
En dat moet natuurlijk ieder voor zich weten, maar vind het gewoon jammer dat wij, thuisblijfmoeders, ons altijd moeten verdedigen of niet voor vol aangezien worden.

Groetjes Corina
 
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Maar ik heb ook een periode gehad dat ik niet anders kon dan mijn kind naar de opvang brengen. Ik was toen alleenstaand moeder. Maar ik moet zeggen dat het nu wel extra genieten is dat ik thuis kan blijven.

Groetjes,

Miriam
 
Hey mama's!

Ik ben ook heerlijk thuis!! Met onze dochter van 2 en een zoon op komst eind april! Ik pas wel 1x in de week op wat ik niet echt als werk zie. Ik doe het daar al 4,5 jaar! Maar na mijn zwangerschaps verlof kan ik daar niet meer terug komen de kids gaan naar school... Maar ik heb helaas dat vaste bedrag per week wel nodig financieel, ivm allimentatie voor de kids van mijn man. Dus dat is erg vervelend, moet goed na gaan denken hoe of wat. Of beide kids naar mams brengen en een dag schoonmaken of 1 kind naar mams en weer oppassen, ouders staan niet te wachten op 2 kids die je mee neemt...

Ik vind het heel belangrijk om inderdaad fulltime met mijn kinderen te zijn. Als ik zie hoe snel deze 2 jaar zijn verlopen vreselijk. Als mijn zoon 2 is gaat mijn dochter naar school aaaaaiiiiiii

Ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt, nou nooit dat ik mijn kids daarheen zou brengen hoor! Dan zal ik mijn huis gaan verkopen en goedkoper gaan wonen en leven. Wil niks van ze missen, heerlijk om overal bij te kunnen zijn. Hun denken raar over ons maar wij denken misschien ook wel raar over hun, ik snap niet dat iemand die zoveel werkt het niet ontzettend jammer vindt zoveel te moeten missen. Sommige genieten van hun werkdag en zien dat als hun vrije dag. pffff
Er bestaat trouwens een hyves groep voor thuis moeders!! Waar komen jullie eigenlijk allemaal vandaan?? Ik omgeving utrecht!

Groetjes Kim
 
Wat een goede tip Kim! Ik ga eens kijken op Hyves.

Helaas woon ik in zeeland, beetje ver van Utrecht vandaan.

Bedankt voor je reactie ... en sterkte met je zwangerschap.

Groetjes Esther
 
Hoi,

En ook ik ben heerlijk thuisblijfmoeder!!! En daar geniet ik echt zo van. Wij hebben 3 kids. Een dochter van 9 een zoon van 7 en nu sinds 4 mnd een dochter erbij, zooo genieten!!
Ik werkte eerder op kinderdagverblijven en peuterspeelzalen en dat vond ik leuk werk maar ik zei wel altijd, zodra ik zelf kinderen krijg en als t dan financieel ook kan dan stop ik want om overdag met 22 kids te zitten om je heen en thuis komend weer verder met je eigen kids dat zag ik niet zitten... En dit bevalt me zo goed.
Geen gedoe als er 1 s ochtends ziek blijkt te zijn, geen problemen als er een dag vrij is van school enz enz. en je eigen ding kunnen doen, heerlijk toch?!
Maar net wat jullie zeggen, je telt minder mee lijkt het wel. Als ze vragen wat voor n werk doe je (dus ze gaan er al gewoon vanuit dat je werkt!!) en als ik zeg ik ben fulltime moeder dan is t antwoord vaak zo van... ohhh? En bevalt dat??? Jaaaaaa heeeeel erg zeg ik dan, hahaha.
Maargoed ik weet ook wel dat het voor veel moeder niet mogelijk is en die het wel zouden willen. Soms, vooral in de winter, wil ik ook wel s wat meer hoor. Je wereldje is n heel stuk kleiner maargoed daar moet je zelf weer aan gaan werken. Ik ben overblijfmoeder op school geweest en doe veel andere dingen voor school. Zo heb je veel contacten met andere ouders.

Ik ga ook zeker even de hyvessite opzoeken!! Leuk idee.

Gr Ing
 
Terug
Bovenaan