zijn hier ook alleenstaande moeders in spe?

Nee helaas, ik heb wel jaren gewerkt erbij maar sedert juni was ik helaas niet meer nodig bij mijn ex werkgever. En sinds die tijd heb ik helaas geen werk meer gevonden. Ben ook niet aan het zoeken op het moment omdat het geen nut heeft met die buik. Ze nemen me toch niet aan.

Maar 'echt' werk hoeft ook niet voor me hoor =)
Thuisblijfmoeder is werk genoeg want ik ben alles in 1, van verpleger tot scheidsrechter, van psycholoog tot lerares.

Hoop dat je iets heb aan mijn op en aanmerkingen.
Alvast een heel fijn weekend.

/hug
 
Hoi Delmira,

Ik ben ook alleenstaand en op dit moment 21 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben zwanger geworden dankzij een donor. Ik kwam de ware maar niet tegen en mijn "klokje" tikte door. Ik ben nu 37, en gelukkig was ik bij de derde iui poging al zwanger.
En nu heel erg gelukkig, ik heb me vrij lang tegen laten houden door alle praktische problemen. Maar zoals de psycholoog van de kliniek waar ik ben geweest al zei: 'praktische problemen zijn er om opgelost te worden, een kindje moet gewenst zijn'.
Ik heb vrijwel alleen maar positieve reacties gekregen. Ik had het natuurlijk liever met een man samen gedaan, maar het is nu zo en ik ben er heel erg gelukkig mee. Soms moet je het lot in eigen hand nemen en je geluk zelf gaan grijpen.

Succes en groetjes, Petra
 
@ Aeryn: ik kan me helemaal voorstellen dat je je handen vol hebt met 3 kids en 1 op komst! Misschien een brutale vraag, maar hoe red je het financieel? Kinderbijslag is niet echt veel en de bijstand ook niet... Stel ik zou zonder baan komen te zitten, dan is ww ook niet echt een vetpot... Ik zou daar erg van in paniek raken, maar zoals Petra ook al zegt... praktische problemen zijn er om opgelost te worden...

@ Petra: meid, wat een wijze en steunende woorden. Ik ben blij dat ik dit onderwerp gestart heb, want ik vind het erg prettig om jullie berichten te lezen!

liefs
 
Ook voor geldproblemen is er altijd een oplossing.
De kids lopen er goed bij, alles is schoon, heel en het past.
Gewoon 3 x per dag een maaltijd met tussendoortjes. Ze hebben hun prive zwemmen, hun vriendjes. We gaan ook best wel eens er tussenuit. Een dagje naar Ballorig ofzow is best te doen. Maar uitstapjes hoeven ook niets te kosten hoor, de kinderboerderij is dichtbij genoeg =)

Booschappen moet ik altijd wel mee uitkijken, er zijn namelijk bepaalde dingen die absoluut niet eetbaar/drinkbaar zijn van een goedkoop 'huismerk'
Het ontbijt voor mijn kids bestaat dan ook altijd uit hetzij brood, hetzij kellogs...
Scheelt wel want de enige die cola in huis mag drinken ben ik =) Dus met een fles Coca Cola kan je best een paar dagen doen haha.

Maar! Er moeten niet onverwachts 3 paar nieuwe schoenen nodig zijn want das niet te betalen maar anders lukt het allemaal best haha, de ene maand iets beter als de andere.

Van mijn chinese sterrenbeeld ben ik een rat, nou dat klopt wel aardig. Ben keigoed in het hamsteren van voorraad. Als mijn vriendin ff geen geld over heb voor boodschappen, staan er altijd wel dingen bij mij in de kast die ze kan gebruiken.

En wie weet word je van je baan wel helemaal niet meer gelukkig als je je kindje heb =) Ik weet dat ik een aantal jaar terug nog tegen de muren opkroop omdat ik geen werk had op dat moment maar ik zit nu sinds juni thuis en het bevalt me uitstekend. Geen muren die op me afkomen, gewoon volwassen (zo goed als tenminste) gesprekken met mijn oudste (7) over van alles en nog wat, op school tegenwoordig iets meer moeders om mee te ouwehoeren. Kortom, geen dag hetzelfde en geen uur onbenut =) Ook al heb ik het gevoel soms dat ik tijd te kort kom voor alles haha.

Heel lang verhaal terwijl het eigenlijk een kort antwoord had kunnen zijn hihi.
Conclusie: Het is best te redden, alleen de ene maand beter als de andere.

@ Petra: Geweldig dat je het gedaan hebt! Heel veel geluk met je zwangerschap en dat je er iets geweldig moois voor terug gaat krijgen.

/hug
 
Terug
Bovenaan