zijn hier ook BAM moeders?

Hoi Delmira,

grappig zo'n forum eigenlijk. Ben er wel heel blij mee, nu kan ik tenminste met anderen hier over babbelen. Ik ben op zoek naar een "donor" zowel binnen als buiten mijn vriendenkring. Is er wel een die wil helpen maar vond t toch een beetje raar, hij heeft een gezin en daar voel ik mezelf dan niet zo zeker over. Wil zijn gezin niet op het spel zetten.
Tuurlijk zou ik het plaatje kompleet willen hebben, kindje en vader van dat kindje maar ja, dat zit er voorlopig niet in. Je kunt natuurlijk niet bij een beginnende relatie gelijk aan kids denken.
Ik begin me nu wel steeds zekerder te voelen over mijn "keuze"en denk dat ik zeker dit jaar nog voor een donor ga. Hoop overigens dat er mensen zijn die deze berichtjes lezen en in de zelfde situatie zitten en we wellicht elkaar hierin kunnen steunen. Hoe meer aankomende single mama's met adviezen, info en schriftelijke steun hoe beter he.
Hoorde vandaag van een vriendin die al 3 maanden zwanger is dat je wel lichamelijke veranderingen voelt als je zwanger bent maar dat hoeft dus niet bij iedereen zo te zijn. Zou toch zomaar kunnen. Testje doen, dat kan al na 3 dagen toch?
Denk trouwens dat alle twijfels die we hebben in een keer wegvallen zodra we op zo'n test ding te zien krijgen dat we zwanger zijn.

liefs alleenstaande

Hallo dames,

Ik heb ook al een reactie geplaatst bij het 'zwanger zijn' forum. Ik ben alleenstaand en 21 weken zwanger van een donor. Maar wel via een kliniek, dus dan heb je wel controle op vanalles. Ik was al de derde iui poging zwanger, ik ben 37 jaar. En super gelukkig, hier heb ik al zo lang op gewacht. Als jullie vragen hebben over de manier waarop ik het heb gedaan, wil ik die graag beantwoorden. Volgens mij komt het steeds meer voor om op deze manier moeder te worden, maar in mijn directe omgeving zie ik het niet. Ik ben bij de verloskundige praktijk ook pas de tweede. In ieder geval allemaal heel veel succes, denk er goed over na, maar als je het echt wil, wacht niet te lang, iedere maand is er ééntje.

Groetjes, Petra

hoi Petra,

wat fijn om te horen dat je snel zwanger bent geworden en dat je zo gelukkig bent. Als ik vragen heb, zal ik ze zeker stellen. Nu komt er spontaan niks meer in me op, maar dat komt vast nog wel... En je hebt gelijk... iedere maand is er eentje... zo voelt het ook echt... soms wel frustrerend om er zo mee bezig te (moeten) zijn... maar goed. Het is fijn te weten dat er meer vrouwen op dezelfde manier bezig zijn. Heel erg bedankt voor je reactie!!!

xxx

Lieve alleenstaande,

die vriend die je wel wil helpen... die kan daar toch open over zijn? Dan hoeft het zijn gezin niet in de weg te staan. Dan moet zijn vrouw natuurlijk ook achter zijn keuze staan! Is er voor een (anonieme) donor geen wachtlijst? Dat dacht ik...

xxx

Hoi Petra,

wat goed dat jij dat hebt gedaan. ik heb zelf wel aan een kliniek gedacht aangezien t daar natuurlijk oner controle gaat maar het idee dat ik de donor dan nooit gezien heb staat mij een beetje tegen. daarnaas is mijn familie hier ook fel tegen Dat maakt het voor mij wel een beeje moeilijk. Hoe vond jouw familie het dan?
Ik ben nu zelf op zoek naar een donor via internet. Weet nogniet hoe dat allemaal gaat maar uiteindelijk krijg ik dan het goedje in een potje afgeleverd en moet ik t zelf inbrengen. Is dus zonder de "daad" zelf dan. Hij tekent dan zijn ouderlijke rechten weg in een donor contract. Gaat een stuk sneller dan bij een kliniek.
Heb jij dat ook overwogen?

Delmira: Heb jij deze optie ook overwogen en uiteindelijk voor de hulp van je vriend gekozen?

Ben echt zo blij dat ik jullie berichten lees. dacht echt even dat ik de enige op de wereld was die dit zo graag, dan maar alleen, wil.
Ken niemand om me heen die alleen zwanger wil worden.

groetjes alleenstaande

Hoi alleenstaande,

Om eerlijk te zijn heb ik nooit overwogen om een donor te zoeken via internet. Ik ben vrij snel bij "mijn" kliniek uit gekomen. Ik vond het een prettig idee dat de donor op allerlei dingen is onderzocht, maar ook zijn motief bekijken ze daar. In mijn geval was het een man, waarvan de vrouw heel veel vruchtbaarheids-problemen had en uiteindelijk toch een kindje heeft gekregen. Samen hebben ze iets terug willen doen. De donoren daar mogen aangeven of ze willen doneren aan lesbische vrouwen en/of alleenstaande vrouwen. Of alleen aan koppels. Verder weet ik wat uiterlijke kenmerken en karaktereigenschappen. Die mocht ik zelf aangeven. Dan gaan ze zoeken naar een donor, d.m.v. een bloedonderzoek kijken ze dan of er een match is. Binnen drie weken was er voor mij een donor (als het bij de "echte" mannen zo snel zou gaan....) Je kunt tot 12 keer gebruik maken van dezelfde donor. Dat bewaren ze in de vriezer, en daar betaal je eenmalig 600 euro voor. Voor de rest heb ik alles vergoed gekregen. Maar per donor "helpen"ze maar 3 vrouwen. Maar voor een eventueel broertje of zusje kan ik ook nog gebruik maken van deze donor.
Ik ken verder ook niemand die op deze manier mama wil worden, terwijl dat wel heel fijn zou zijn.
Je loopt wel tegen dingen aan, zo ga ik zwangerschapsyoga doen. En dan zijn er partnerlessen. Dan wil de yoga juf mijn partner wel zijn, maar dat is toch wel even confronterend. Al die papa's. Maar dat is nu eenmaal niet anders. Zo zal ik gaandeweg wel tegen meer dingen aanlopen. Maar het komt allemaal goed. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij liever kiest voor een donor via internet. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Want het gaat om jou en jouw kinderwens.

Groetjes, Petra

Hoi meiden,

@ Petra: de dingen die jij omschrijft zijn wel prettig. Toch vind ik die stap heel moeilijk en vind ik het fijn dat de "vader/donor" een "tastbare figuur" is... De lessen met partner erbij bij de zwangerschapscursus lijkt me ook confronterend, want natuurlijk zouden wij ook liever een lieve partner aan onze zijde hebben, niet dan? Ik denk dat die vriend van mij ook niet mee zou gaan. Dat hij het toch ook echt als donor ziet. Dus in die zin is het hetzelfde...

@ alleenstaande: wat jammer dat je familie zo fel tegen een donor is. Natuurlijk snap ik dat ze voor hun dochter/nicht/tante/zus ook liever een leuke man zien verschijnen, maar dat kan altijd nog toch? En je kinderwens laten schieten omdat er nu eenmaal niet op tijd "een ware" op je pad komt, is ook wel heel heftig. Grappig dat ze een donor via internet wel ok vinden, maar een kliniek niet. Of keuren ze beide eigenlijk af? Ik hoop dat ze bijdraaien en denken aan jouw geluk dat een kindje je zal geven!!!

liefs,
Delmira

HI Petra en Delmira,

ben echt zo blij met jullie! Ben er nu echt over uit dat ik gewoon mijn eigen wens gaproberen te vervullen. Ik heb geprobeerd om via een kliniek zwanger te raken maar daar zijn wachtlijsten en tja, elke maand dat ik moet wachten is er weer eentje he als je al 38 bent. Moet dus wel snel gaan starten met proberen. Ik weet ook niet of ik wel vruchtbaar ben, heb t immers nooit eerder geprobeerd. Heb zojuist gereageerd op een bericht op een zwangerschapssite van een donor. Vind het heel eng want je weet toch niet of hij wel eerlijk is over soa's en zo. Ben er toch een beetje bang voor dat ik straks hiv besmetting oploop of zo.
Maar ja, kan ook zomaar zo zijn dat het een hele aardige en goed man is die echt nagekeken is op ziektes.
Ik kies nu voor mijn eigen wens en mijn familie keurt alles af wat donoren aangaat. Bij zelf inseminatie ga ik de donor zien en kan ik nog een verhaal er omheen verzinnen over een relatie van korte duur waar een kind uit is ontstaan of zo naar mijn familie en vrienden. Bij een kliniek natuurlijk niet. Stom eigenlijk dat anderen je daarover zo kunnen beinvloeden en dat je je er uiteindelijk voor schaamt om op deze manier aan een kind te komen.

Die vriend die wel wil helpen die kan het niet aan zijn vrouw vertellen want die is er tegen. Heeft hij al geprobeerd. Het moet dus geheim blijven en dat vind ik geen optie. Stel dat t kind sprekend op de vader gaat lijken, dan denkt ze straks nog dat hij is vreemdgegaan en gaan ze uit elkaar. Ondanks dat mijn drang om zwanger te worden zo groot is zou ik dat niet op mijn geweten willen hebben.
Stop nu maar weer effe met typen, heel verhaal zo.

Houden contact he meiden.
liefs alleenstaande

Terug
Bovenaan