zijn hier ook wat oudere moeders?

Hier nog een oude knar, ik ben 35 jaar en 11 weekjes zwanger van de 2e! Ik heb een zoontje van 14 maanden en nu krijgt hij er dus een zusje of broertje bij! Succes met de zwangerschappen en ik ben blij om te lezen dat er meerdere oudere zwangeren zijn!

Groetjes,

Puk

Hoi Bernie,

Hier nog een "oudje".
Ik ben 37 en nu bijna 31 weken zwanger van ons tweede kindje.
We hebben al een dochtertje van 3 jaar.
We hebben heel lang getwijfeld of we nog een tweede wilden.

Ik merk aan mezelf wel dat ik nu ouder ben dan tijdens mijn eerste zwangerschap.
Het is allemaal wat zwaarder. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat er al eentje rondloopt. Gelukkig gaat mijn dochtertjes meestal 's-middags nog slapen dan kan ik af en toe ook even plat. Dat deed ik bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk nooit.

Succes met de zwangerschap!

Hoi,

Hier nog een oudere!
Ik ben 36 jaar, heb een dochter van 3 jaar en ben nu ruim 11 weken zwanger.
Heb deze keer ook meer last van kwaaltjes, misselijk en erg moe.
Maar of dat met ouder zijn te maken heeft, weet ik niet.

Hebben jullie de prenatale testen gedaan?
Wij hebben besloten het niet te doen. Een kindje met het Syndroom van Down is ook welkom bij ons. De 20-weken echo gaan we wel doen. Ben trouwens erg benieuwd naar het geslacht vd baby.

Groetjes,
Angel

Hoi allemaal,

Wij hebben wel een vlokkentest laten doen (via de buikwand met 12 weken).
De test is me erg meegevallen ondanks dat mijn placenta tegen de achterwand ligt en de gynaecoloog dus vrij diep moest prikken.
Het wachten op de uitslag vond ik erger. Maar dat was ook maar 8 dagen, viel dus achteraf ook mee. Gelukkig zijn er geen chromosomale afwijkingen gevonden.

Wij hebben het niet alleen voor onszelf gedaan maar ook voor ons dochtertje. Als wij er niet meer zijn  zou zij de  zorg  krijgen voor  een handicapt broertje of zusje, dan vinden wij nogal een belasting.
Ook hebben wij vrienden met een meervoudig gehandicapt kindje. Dan zie je ook wat het inhoudt.

Maar ondanks vlokkentest en screeningsecho kan niemand je garanderen dat je een gezond kindje krijgt. Er zijn immers nog zoveel andere dingen die mis kunnen zijn.
Maar ik vind het eigenlijk toch wel prettig om te weten dat ons kindje in ieder geval geen chromosomale afwijkingen heeft en dat alles erop en eraan zit.

Groetjes!

Hoi ikben 42jaar en zwanger van de derde.
Ik heb al twee grote dochters 20 en 16. nu ben ik 30 weken zwanger van de derde,ik moet wel zeggen deze zwangerschap valt me wel zwaarder met allerlei kwaaltjes.
Maar ja dat zal misschien toch ook wel in de leeftijd zitten.
Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap toe groetjes

hoi hoi meiden,

Ik ben ongeveer 5weken zwanger van nummer 2..
Ik ben 37jr oud en als het nieuwe ukje komt nog net geen 38 hahaha
dus (als vriend wil.. en ik hoop het zo..) misschien lukt het dan wel om voor mijn 40ste 3 kids te hebbeb,.. hahhaahahaa
maar nu eerst genieten van deze zwangerschap.. en van mijn zoontje de boef

liefs Annemieke

SUCCES allemaal..

Ik voel me hiet met 36 jaar en zwanger van de derde bijna een jong broekie ;)

Wij hebben bij de eerste twee geen prenatale screening gedaan, behalve de structurele echo met 20 weken in verband met een nierafwijking in de familie. Bij de derde hebben we gekozen voor de combinatietest.  Afhankelijk van de resultaten zouden we voor vervolgonderzoek hebben gekozen.  

Het zwanger zijn  vind ik  wel iedere keer zwaarder  worden, het valt me deze keer  toch weer tegen, ondanks dat ik dacht wel te weten wat ik kon verwachten.  

Groetjes,
Famke  

Terug
Bovenaan