Zijn hier vrouwen die fraxiparine spuiten?

Hallo!

Ik heb een medische indicatie tijdens deze zwangerschap en slik nu bloedverdunners. Echter na de bevalling moet ik fraxiparine spuiten tegen trombose en dit moet ik zelf doen. Nu zie ik hier een beetje tegenop stom he want het is minder dan de bevalling maar ik ben als de dood voor naalden en als ik er alleen al na kijk ga ik van mijn stokkie.Het gaat me niet om de evt "pijn"maar om het toedienen. Nu zou mijn man dit ook kunnen als ik het echt niet kan maar heb liever zelf de touwtjes in handen.
Dus iemand ervaring tips of wat dan ook?

liefs een bange mama voor spuiten ( dat word wat op het consultatiebureau hihi ) kind huilt niet maar mama ligt op de grond

liefs nathalie

Hoi Nathalie,

Zelf hoef ik dit niet te spuiten maar werk als ziekenverzorgende op een revalidatie afdeling in een verpleeghuis, hier moeten wij dit ook vaak spuiten.
Deze spuiten zijn kant en klaar en je moet goed kijken om het naaldje te zien, ik snap het wel leuk is anders maar ik denk dat het echt mee valt.
Nou sucses ermee he.

Groetjes, Patricia

Hoi,

Hier nog een fraxiparinespuiter. Mijn moeder heeft Factor V Leiden en ik een afgeleide ervan. In risico situaties spuit ik dus. Daarnaast heb ik ivf achter de rug en die naalden zijn nog ff iets groter.
Ik vond het helemaal niet eng en heb alles zelf gespoten. Het is even wennen maar als je er de tijd voor neemt dan is het zo gepiept. Gewoon een stukje buik pakken en voorzichtig prikken. Als je het met beleid doet voel je niks.
Succes!
gr.Ing

hallo
Wat toevallig zeg ik kom net terug van de hematolog
Ze hebben iets in mijn bloedontdektwat erfelijke trombose is
Ik snap er nog niet veel van ik moest van de verloskundige hoger op alleen omdat mijn vader een trombose been heeft nu hebben ze mijn bloed getest(dit geeft geen zeker beeld in de zwangerschap)
En nu wijkt er een iets af wat erfelijke trombose kan veroorzaken een klein verhoogd risco nu mag ik zelf weten of ik ga spuiten na de bevalling
Ik heb verder nergesn last van en bij mijn andere 2 bevallingen ook niet de hematoloog vond dat ze tegenwoordig wel snel over gaan tot allerlei onderzoeken hij zei misschien heeft de buurvrouw het ook wel het heeft volgens hem weinig te betekenen en ze weten er nog te weinig van af ze denken dat je na de bevalling iets meer kans op trombose maar zeker weten doet hij niet
ik weet nu eigenlijk niets en ik had het liever helemaal niet geweten
want nu weet ik niet wat ik moet doen en verbeeld me al dat allelei trombose dingen kan krijgen nou jullie ieder geval sterkte
doei marina

Hai,

Ik moet dadelijk na mijn bevalling ook fraxodi gaan spuiten (dit is ook een bloedverdunner, alleen iets sterker) ivm dat ik twee jaar geleden een trombosebeen heb gehad, en tevens bijna een longembolie, maar hier waren ze op tijd bij, heb toen aan een infuus met heparine gelegen, maar het spuiten op zich valt wel mee hoor, ik moet tot zes weken na mijn bevalling spuiten, hoelang moet jij dit?
Ik draag nu steunkousen als preventie tegen trombose, fijn tot in mijn liezen.
Jarretelletje eraan en het is sexy whahahahaha

Groetjes Janneke, 36   weken en 1 dag zwanger van ons eerste kindje

Haai!

Ik werk in een revalidatiecentrum en leer geregeld revalidanten zelf Fraxiparine   spuiten. En je bent echt niet de enige die dit eng vind hoor! Het zijn inderdaad kant en klare spuitjes. En een klein ielie-naaldje dat eigenlijk geen pijn doet maar wel gewoon   vervelend is! Als ik jou was zou ik straks in het ziekenhuis vragen na de bevalling of ze je willen leren prikken ( gebeurt ws toch wel, hahah!) en of je hubbie mee kan kijken. In geval van opeens toch niet meer durven kan hij het eventueel overnemen.
Succes ermee!

-X- Marieke

Hoi Nathalie,

ik heb zelf ook 2x 3 maanden fraxiparine moeten spuiten in mijn buik of bovenbeen. Deze keuze was aan mezelf.

Ik koos voor mijn buik! daar zit toch wel een klein vetrandje wat ik kon pakken en zo daar het spuitje in kon zetten.

Mijn ervaring is dat je het eigenlijk nooit voelt, ik heb in deze 6 maanden maar 3x een klein vervelend prikje gehad door mijn eigen stomme schuld! (te hard in het vetrilletje geknepen)

mijn tip:

pak een randje buik aan de zijkant van je navel en zet daar de naalt tegen aan.
Druk heel zachtjes en je zult zien dat de naalt er voordat je het weer er opeens in zit!!
ik vond het niet fijn als ie in 1 snelle prik werd gezet, maar lekker rustig! je zult zien...EITJE!!! oh, als je het naaltje er uit haalt dan moet je niet meer op je randje buik blijven knijpen, dan krijg je een blauwe plek! en een harde schijf en dat spuit de dag later niet zo fijn.

echt, het is écht niks om je druk over ze maken. Het woord naald mogen ze niets een gebruiken voor dit kleine dingetje vind ik! haha

succes!
xxx snoopy

Hoihoi,

Ik ben zelf (kinder)verpleegkundige en fraxiparine spuiten valt inderdaad heeeel erg mee hoor!! De vaccinaties die een kind krijgt gaan in de spier en dat is veel dieper en dus ook pijnlijker. De fraxiparine gaat gewoon in een huidplooi en dat is veel minder diep en veel minder pijnlijk. Succes ermee!!

Groetjes

Terug
Bovenaan