zijn jullie al aan het aftellen?

Hé meiden,
Zijn jullie al begonnen met aftellen.
Ik moet nog 8 weken werken (tot 4 weken voor de uitgerekende datum).
Althans, dat is mijn streven.
Ik merk wel dat ik steeds meer ermee bezig ben en uitkijk naar mijn verlof!
Het wordt ook wel steeds zwaarder om te werken.
Nog een paar weekjes!
Iedereen veel succes met de laatsten weken werken!

Liefs, Kar

hoi hoi,

we zijn hier nog niet echt aan het aftellen maar het klinkt wel lekker als ze je vragen: hoelang moet je nog? ach nog 11 weken....haha..

zal wel blij zijn als ik met 5 weken met verlof kan want mijn werk en zwangerschap gaan op dit moment niet echt meer samen, maar goed 5 weken is nog te overzien.

maar als ik bedenk wat ik nog allemaal moet doen op de babykamer....dan komt het allemaal wel erg dichtbij. we hebben de meubels er staan, het behang zit er aan.....en dat is het ook wel tot nu toe. de kleertjes moeten nog gewassen worden, moet nog even kijken wat er allemaal bij gekocht moet worden, gordijnen moeten nog besteld worden(zit al wel een rolgordijn voor!)   heb gisteren wel de blije dosen en het kraampakket uit gepakt. en ik wil vandaag ( tenminste zit in de planning..) wel de babykleertjes uitwassen.
bij de eerste hadden we alles met 20 weken al kant en klaar!! hebben jullie dat ook, dat het met de tweede niet zo heel snel bent met het klaar maken van de babykamer??

gr. mama van elmar

Nou, aftellen kun je het bij mij niet echt noemen - ik kijk wel uit naar het moment dat mijn buik en vooral maagzuur en andere klachten verdwijnen, maar weet amper hoe ver ik ben en dus ook niet hoe lang ik nog moet :) Nadeel van echt aftellen is trouwens wel dat je niet weet wanneer het kindje komt. Bij mijn dochtertje was het de weken voor de bevalling steeds 35 °, dat was echt afzien en aftellen... maar toen kwam ze pas een week later! Dus nu ga ik er maar weer vanuit dat het kindje later komt. Hoeft helemaal niet, natuurlijk, maar ik hoop dat ik dan die laatste loodjes wat beter trek.

Mamavanelmar: ook wij zijn nu bij de tweede later met alle voorbereidingen. We zeggen steeds tegen elkaar: nu moeten we er toch eens over nadenken hoe we dat nu doen met het bedje (... de kinderwagen, ... vul maar in). Op zich hebben we nu wel alles, bij de eerste moesten we bij nul beginnen en nu hebben we in ieder geval de basisdingen in huis :)
We plannen dat het kindje het eerste halfjaar bij ons op de kamer komt (net als de eerste), dus de kinderkamer heeft eigenlijk ook nog niet echt haast. Als het weer een meisje wordt, hoeven we ook niet veel te veranderen, dus we wachten april af, voordat we daar echt mee aan de slag gaan.

Groetjes,
Froukje

@froukje2e, hoe bedoel je weet niet hoever je bent?? Je hebt toch je termijn echo gehad?

Ik ben aan het aftellen naar het verlof, wat heb ik het zwaar vind ik zelf. Het zwaarste moet nog komen. Ik heb het gevoel dat ik niets meer zelf kan. Teennagels knippen gaat al niet meer, me broek omslaan lukt niet, schoenen aantrekken is een ramp, broeken die al niet meer over me heupen gaan.
Ik heb besloten met 6 weken van te voren met verlof te gaan, dus moet nog 8 weken werken.

Ik moet nog gordijnen hebben voor de kamer, we zijn elke week druk bezig met dingen te kopen. Over 2 weken met mijn ouders de box en kinderstoel kopen die we van hun krijgen. Ik denk dat ik pas echt met aftellen naar de bevalling begin als ik met verlof ben.

Sabrina

@Sabrina: Ik weet wel hoe ver ik ben, hoor, kijk maar:

Ik bedoelde meer dat ik er zo weinig mee bezig ben, dat ik altijd heel hard moet rekenen of op bovenstaande banner moet kijken om te weten in de hoeveelste week ik zit. Zo dacht ik afgelopen maandag dat ik intussen toch wel in de 27e week zou zitten. Keek ik, bleek het al 28w1d te zijn!! Dat was weer een meevaller hihi
Volgens mijn zwangerschapsdagboek ben ik trouwens nog maar een week of 20 zwanger, ik geloof dat ik aardig wat bij te werken heb :)
Doen jullie daar trouwens nog aan?

Groetjes!

Hoi Dames,

Ook hier iemand die aan het aftellen is. Ben nu 27 weken en 2 dagen zwanger.
En ook hier niet echt een lekkere zwangerschap, maar als je kindje wil, ja, dan moet je het er voor over hebben. Geniet er wel van hoor, van dat getrappel in me buik.
Maar heb erg veel last van bekkeninstabiliteit, kom tot eind van de tuin en dat is vaak ver genoeg. ook onlangs teen gebroken, wat erg pijnlijk is.
Dus vlekkeloos verloopt het hier niet.
Kijk dus erg uit naar de komst van ons kindje.

Liefs

Kar,
Ook al aan het aftellen, ja, merk ook dat het nu allemaal wat zwaarder word.
Dus nog 8 weekjes werken jij.
Ik zit al sinds de 23e week volledig in ziektewet, en ik baal dr erg van dat ik nu niet
kan werken.

Mama van Elmar,
nog 5 weekjes, heerlijk. dus jij stopt ook 6 weken voor uitgerekende datum.
En nog hoop te doen dus. Hier is het de eerste. En veel thuis, dus doe rustig aan alle
dingetjes.

Froukje,
Heb je ook een punt, hehe dat je niet weet wanneer het komt. Spannend is dat he.
Althans, dat vind ik. Hihi. Zo de eerste keer.
Wat ik nu merk is dat de laatste week de trappen in mn buik wat harder worden.

Junior,
Jullie zijn al aardig klaar dus?

Liefs

Terug
Bovenaan