zijn jullie er al uit over welke naam het wordt?

Oh het blijft zo moeilijk een naam bedenken.
We hebben wel wat namen maar het blijft lastig om net die ene leuke naam te vinden.
Met name een jongensnaam vinden wel lastig.
We willen het liefst een korte naam maar niet een alledaagse naam.
Ben al druk op internet aan het kijken maar dan krijg je gelijk hele lijsten met namen en dan het hele alfabet door.
Weet iemand van jullie een leuke site met wat aparte namen of namen die niet zo standaard zijn?

Pfff wij hebben dus al die namen door gekeken haha.
Jongensnaam wisten we wel, maar meisjesnaam....

Inmiddels zijn we er uit. Ook de 2e en 3e naam (vernoemd naar....) weten we.
Dus hier rust wat namen betreft.
Nu geboortekaartje gaan uitzoeken hihi.

Liefs

Hoi,

Wij hebben gelukkig ook de knoop doorgehakt. Vond het ook erg moeilijk. Vooral de jongensnaam want de meisjes naam hadden we nog van de eerste keer.
Onze zoon heet Tren en we wilde nu weer een naam die niet veel voor komt en het liefste een limburgse. We hebben op een site over limburgse voornamen nu een jongensnaam gevonden die we nog nooit gehoord hadden en die we ook beide leuk vinden, want dat was nog een probleem.

Ook hebben we een besluit genomen over het geboorte-kaartje. We bestellen deze keer een kaartje via internet. De eerste keer durfde we dit niet zo goed en hebben we de kaartjes bij een drukker besteld, maar mijn zus heeft het ook gedaan en dat ging heel goed.

Groetjes en succes met zoeken

Wij zijn er al over uit, dat waren we al heel snel. Wij houden van Nederlandse namen en het moest passen bij Emma en Renske. Zoals je ziet, niet echt heel originele namen, maar wij vinden het erg mooie namen voor onze meiden. De meisjes en jongens naam die we nu hebben zijn ook weer Nederlands en niet heel origineel.
Bij alledrie waren we trouwens veel sneller uit de meisjesnaam dan de jongensnaam. Zoals het er nu uitziet is het weer een meid, dus hebben we geluk. Bij alle drie trouwens wel een andere jongensnaam bedacht omdat we de vorige niet leuk meer vonden.

de meisjesnaam wist ik al voordat ik zelfs zwanger was!! maar een jongensnaam vond ik zo moeilijk, net als de vorige keer toen kwamen we er ook niet uit. was vast een voorteken want we hebben straks twee meiden.

Wij zijn nog steeds niet over de meisjesnaam uit. Mijn man wist wel wat het moest worden maar ik had helemaal niets met de naam en heb het op een gegeven moment ook moeten bekennen dat het niets worden ging.

Ik vind het eigenlijk stom dat het uitzoeken van een meisjesnaam een zekere lading uit iemands verleden mee brengt. Zowel bij mij als mijn man. Oud-klasgenootjes wel of niet aardig wel of niet knap. Oude vriendinnen of bekenden die een dergelijke 2e naam hadden enz.

We moeten er toch echt eens voor gaan zitten, maar ik heb mijn ega nog niet weten te motiveren...

CAAt85, als je in het onderwijs werkt is het nog lastiger! Aan bijna iedere naam hangt wel een gezicht, of meerdere. Ik heb vooral in buurten gewerkt waar namen als Emma en Renske zeer weinig voorkomen. Maar zoveel andere namen waar al iets aan kleeft, ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Terug
Bovenaan