Zijn jullie er al uit?

Hoihoi,

Heb net een lijst met 10.000 namen bekeken (www.naamkunde.net) op zoek naar DE naam voor onze baby. We zijn al een hele tijd op zoek en hebben (naar m'n idee) alle websites al gehad. En nog zijn we er niet uit. Pfff, alles wat ik leuk vind, vind m'n man niet zo leuk of het past niet bij onze achternaam of bij de naam van onze oudste. Voor als het een meisje wordt weten we het al, die naam hebben we nog van de vorige keer en vinden we nog steeds leuk. Maar een jongensnaam...

Heb net die lijst doorgenomen en weer een aantal namen eruit gehaald. Nu mag manlief de lijst bekijken en gaan strepen en dan op die manier zouden we uiteindelijk toch een naam over moeten houden. Het blijft lastig...

Vroeg met zomaar eens af of het bij jullie ook zo moeizaam ging of dat jullie al vanaf jongsaf aan een naam in je hoofd hadden voor als je ooit kinderen zou krijgen:)

Groetjes,
Jo

Haha, herkenbaar.
Mijn man houdt van amerikaanse namen/ namen van filmsterren enzo en ik van hollandse namen.
Uiteindelijk zijn we er wel uit gekomen, maar we hadden ook de tijd, want hebben eerst gewacht op een vast contract totdat we met de pil stopten en daarna heeft het nog ruim een jaar geduurd voor ik zwanger werd. Dus we hebben heel wat kunnen discussieren.

Ook een aantal namen 'verloren' , doordat iemand in de omgeving net die naam koos.

Nu zijn we er redelijk uit voor zowel een jongen als een meid.
Voor een meid (dat blijkt het nu te zijn) hebben we een amerikaanse naam, die ik ook leuk vind en voor een jongen een naam die zowel nederlands als amerikaans kan zijn.
Maar t was wel moeilijk.

Veel succes!!        

Laura

Hoi Jo,

Het is verschrikkelijk, ik ben van de Engels namen en vriendlief van de nederlandse namen... En we zijn er echt nog lang niet uit. Vooral een jongensnaam vind ik echt heel erg moeilijk...
Zooooooo lastig die namen...

succes ermee...

gr. Ilone

bij mijn man werkt het heel simpel, ik noem een naam en zeg, wen er eens aan. Dus laatst kwam ie thuis en zegt ie: ik vind het goed!
en zo ging dat ook met Fleur.

overigens heb ik nu besloten om de "doopnaam" of 2e naam (wij doen niet aan dopen) te gebruiken bij de voornaam, dus een dubbele naam.
Maar als roepnaam toch het 1e gedeelte.

Ik zag op die site dat de 1e naam maar 90 x voorkomt tussen 1983 en 2006, erg leuk dus! en de dubbele naam niet 1 x.

overigens heb ik deze naam niet al van jongs af aan. De namen die ik "vroeger" leuk vond, vind ik nu 3 x nix.
erg grappig dus want als wij eerder aan kinderen waren "begonnen" hadden ze dus waarschijnlijk wel zo geheten.
zo zie je maar dat het ook met je leeftijd te maken heeft, hoe je kindje gaat noemen.

x Petra

Ten eerste bedankt voor de site!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu ook al 2 dagen aan het speuren....
Bij de eerste was het lastig, bij de tweede nóg lastiger en nu.... je raadt het al!
Ik heb overigens alleen moeite met jongensnamen hoor. Een meisje daar komen we wel uit maar ik heb het sterke gevoel dat dit weer een klein mannetje wordt.
Ik heb er zelfs al eens een topic over geplaatst. Ik hou van korte namen, liefst één lettergreep want wij hebben een lange achternaam. Ook makkelijk uit te spreken en weinig voorkomend.
Wat me trouwens opvalt is dat er nu niemand zegt wélke naam het zal gaan worden of er nu is gekozen! Ik weet het nog niet, ik denk aan Seth, Niel, Fimme, Just en nog een aantal. Gelukkig hebben we nog 18 weken.
Oh ja, ik heb trouwens ook een namenboek met 400 pagina's besteld.............
Ben ik nou echt zo wanhopig?

Bij de meisjesnaam was ik er al gelijk uit, en toen wist ik nog niet eens dat het een meisje werd! Ik wil ook graag 2 namen geven , maar over de 2e naam twijfel ik nog

Bij jongen was ik ook lang aan het twijfelen, maar die heb ik ook gevonden. Maarja, het wordt een meisje dus niet meer nodig ;-)))

Nu noemen de naam van de kleine regelmatig hardop, zodat we kunnen wennen, en het klinkt nog steeds leuk (alhoewel we wel met de omgeving moeten oppassen, want alleen wij weten wat het wordt haha)

ps...de naam hou ik ook nog even voor mezelf

gr Bieb 24 wk zwanger

Hoi,

Wij vonden we het moeilijk om dit keer een meisjesnaam uit te zoeken.
In onze verkeringstijd hadden we al een jongensnaam en die is het ook geworden toen we een zoon kregen.
Onze dochter heet Britt en van de doopnamen: Huibertha Janita (beide oma`s)
en onze zoon heet Geert en van de doopnamen: Gerard Hendrik Marijn (beide opa`s en Marijn is een samenvoeging van onze namen)
Voor onze 3e hebben we voor zowel een jongens als meisjesnaam sinds een paar weken een roepnaam en voor de doopnamen 3!!
We hebben expres gekozen voor korte namen omdat we een lange achternaam hebben. Vandaar wel lange doopnamen.

Succes allemaal met het zoeken.
Blije Mama van 2
24+5 zwanger

Hoi!

Ja, lastig die namen. Wij wisten al snel een meisjesnaam. Nu maar hopen dat ze het goed op de echo hebben gezien anders wordt het nog erg lastig om een leuke jongensnaam te bedenken

wij wilden in ieder geval geen heel populaire naam. Zo een top 10 naam zeg maar. Straks zit ze in de klas met nog 3 andere Lotte's of Emma's...

Terug
Bovenaan