Zijn jullie het eens over de opvoeding?

Eén lijn trekken in de opvoeding geeft je kind duidelijkheid, maar lukt dat ook altijd? Of ben jij strenger en erger je je rot aan de toegeeflijkheid van je partner? Of misschien is de situatie bij jou thuis wel andersom? Deel je ervaringen met ons!
 
Hoi,

Wij hebben een zoontje van 2 en gelukkig in grote lijnen qua opvoeding hebben we dezelfde denkwijze en aanpak maar kleine dingen blijf je in verschillen.

Nou is het bij ons zo dat waar ik te soepel ben mijn man strenher is en andersom dus we vullen elkaar eigenlijk heel goed aan zonder problemen.

We hebben ook een superlief kindje.

Pappa is meer voor het ruige stoeien en klussen met zijn zoontje  en mamma is voor de pleisters bij het vallen en de kusjes en knuffels,liedjes zingen,voorlezen  etc.  weer wat belangrijker voor ons zoontje want dat doet pappa niet echt.
 
hoi,
wij hebben 2 dochters van 4 en2 en een derde op komst,
over de grote lijnen van de opvoeding hebben we gesproken en zijn we het eens maar doordat ik nu niet meer werk en voor de kinderen thuis blijf merk ik wel dat ik veel strenger ben en mijn man mee gaander.
dat zorgt weleeens voor gezucht van mijn kant natuurlijk maar als hij bv op zaterdag voor die twee een middagje alleen moet zorgen merkt hij toch wel dat ze naar mij beter luisteren dan naar hem en is hij doodmoe als ik thuis kom.
daar moet ik dan wel eens stiekem om lachen want ja structuur vinden kinderen toch het fijnste
groetjes romy
 
hallo,

wij hebben een dochter van twee,en hebben goed van te voren afgesproken dat wij

op een lijn moetten zitten met opvoedde.

nu denken wij er gelukkig ook bijna altijd hetzelfde, en doet mijn man
iets waarvan ik denkt '''moet dat nu zo" zeg ik er wat van als onze
dochter er niet bij is en andersom.

of we vragen het aan elkaar van wat zei mama of wat zij papa.

onze meid weet nu al goed dat ze ons niet tegen elkaar uit kan spelen

 
Mijn man en ik hebben   een totaal tegengestelde opvoedin gehad. De oudste is nu 2 en wij  moesten echt  naar elkaar toegroeien in het opvoeden. We hebben  veel gepraat met elkaar waardoor we nu aardig op 1 lijn zitten. We hanteren nog  wel de regel mochten we het niet met elkaar eens zijn wij dit nooit uitpraten waar de kinderen bij zijn.

Als ze weten dat je het niet eens bent ben je verloren.

 
hoi

gelukkig hebben mn man en ik de zelfde opvatingen over opvoeden
en ook over wat wel en niet mag en als we het niet zeker weten van elkaar wan t tja kinderen komen steeds met nieuwe vragen ,dan over leggen we op dat moment wel
en we hebben een paar regels die we alle bij weten en als er iets wijzigd om een of andere reden dan word dit ook door gegeven aan de ander

over leg is belang rijk anders zegt de een nee en de andere ja en dat is verwarrend

groetjes nicole
 
Mijn vriend en ik vinden allebei dat een strenge opvoeding beter werkt dan een losse opvoeding. Een kind moet weten dat er grenzen zijn en waar die grenzen liggen. Toch vind ik dat mijn vriend soms net iets te streng reageerd. Dan zeg ik het altijd op dat moment maar mijn vriend vind dat we dat soort dingen moeten uitpraten als de kinderen op bed liggen maar dan is het kwaad al geschiedt vind ik. Mijn vriend vind daarentegen dat ik vaak te toegeeflijk ben. Laats waren er woorden over het beste snoepoment van een kind. Ik gaf onze dochter savonds chips en daar was mijn vriend het niet mee eens. Hij vind dat ze maar smiddags chips moet eten en dat alle moeders dat smiddags doen en niet savonds. Ik zei dat onze dochter na haar lunch gelijk naar bed gaat en als ze uit bed komt dat ik haar dan liever niets meer te snoepen geef omdat ze anders niets van haar avondeten eet. Dus dan zou mijn dochter nooit kunnen snoepen eigenlijk. Maar gelukkig worden we het altijd wel eens met elkaar, al is er soms wel een klein relletje voor nodig  en voor de rest hebben we meestal wel ( ongeveer ) dezelfde mening over dingen.
 
hoi,mijn man en ik hebben toen onze dochter tegen gas ging geven duidelijke afspraken gemaakt, we trekken een lijn en praten eventueel later uit wat anders had gemogen . niet waar zij bij is.
maar wat mij wel erg stoorde was als mijn docter toen +/- 2jr met haar speen in haar mond praatte en wij daar wat van zeiden dan bemoeiden ouderen zich daar flink tegen aan ach ze is nog zo klein o.i.d.maar later klagen dat deze generatie niet goed is opgevoed. ik denk dat wij best streng zijn maar wel met duidelijke regels .
groet peet. amsterdam
 
Terug
Bovenaan