Zijn jullie ook al zo groot??

Hallo andere baby's

Ik heb al zo vaak gezien dat jullie hier schrijven, nu heb ik ook wat te vertellen! Vandaag heb ik mijn papa en mama eens laten zien hoe groot ik al ben. Ze denken dat ik nog een baby ben. pfuh!!! Ik ben toevallig al bijna 5 maanden
Afgelopen week had ik al erg fijn geraspte appel gehad en mijn mama had bij opa en oma weer appel geraspt. Maar ik had er best zin in en op die kleine rasp blijft zoveel aan de verkeerde kant zitten, het waren maar een paar hapjes. Ik heb ze lekker laten zien dat ik ook best wat grover geraspte appel kan eten! en ook zonder kokhalzen, kokhalzen is voor baby's!
Toen waren ze water aan het drinken uit een glas, ik wil ook wel drinken uit een glas! Maar ze vonden het te gevaarlijk voor mij, dus mocht ik maar even proberen. Ik heb ze laten zien dat ik best een slokje kon nemen! Thuis mocht ik uit een plastic beker nog een keer proberen en toen heb ik nog een paar slokken gehad. Water is best te drinken, ook al smaakt het nergens naar!
ik had vandaag al een keer 45 min en een keer 1,5 uur geslapen. Ik sliep altijd 4x per dag en vandaag heb ik laten zien dat 2x ook best kan! Ik lag voor de derde x in bed en wilde helemaal niet! Ik heb gewoon 45 min lekker liggen spoken in bed, de fiep wel 7 keer recht naar boven uitgespuugd en lief gelachen naar mama en toen snapte ze het: ik mocht weer naar beneden. We zijn maar pap gaan eten!
En toen we pap gingen eten ben ik toen papa even wegliep lekker rechtop gaan zitten in de wipstoel. Hij schrok zich een hoedje toen hij terug kwam, hihi. En trots dat hij was op mij!
Nadat ik 4,5 uur wakker ben geweest (dat is al lang geleden dat ik zo lang wakker was!) ben ik als een blok in slaap gevallen.

Ik denk dat ze nou wel snappen dat ik al een grote jongen aan het worden ben!

Groetjes Loek

(ik moet toch mijn papa eens vragen of hij eindelijk aan mama wil uitleggen hoe ze foto's hier neerzet, want ik wil mijzelf best eens laten zien)

Hoi Loek,
ben jij ook al zo'n grote jongen. Ik ook hoor. Ik heb al 2 tanden en ik rol de hele kamer door. Spiek lekker achter het gordijn van de voorraadkast. Interessant wat daar allemaal te zien is joh! Sinds vandaag eet ik al een heel fruithapje en dan nog kan ik meer op. Dat laat ik mama steeds weten door te smakken en te jammeren, zodat ze hopelijk een keertje doorkrijgt dat ik nog meer lust. Tot nu toe werkt dat alleen niet, jammer!
Ik kan al op mijn handen opdrukken en tegelijk op mijn knieen steunen. Soms maak ik zo sprongetjes vooruit, maar meestal landt ik dan op mijn neus... ik snap er niks van... er moet toch een manier zijn om vooruit te komen. Achteruit lukt wel.....
Volgend weekend ben ik al 6 maanden oud. Goed he!
Groetjes Quinn

Hoi stoere mannen,

Ik ben ook al groot, hoor! Ik vind hapjes met een lepel veel lekkerder dan de fles, dus die wil ik niet meer. Ik drink ook af en toe water uit mama's glas en dat vind ik héél leuk. Ik begin te reageren op mijn eigen naam en als ik zie dat papa en mama lachen, ga ik ook lachen want dat hoort!

XXX

Esther

Wauw, jullie zijn echt groot!
Ik krijg van mama nog steeds niets anders dan een gewoon flesje, helemaal niets! En nu zegt ze dat ik nog een hele maand moet wachten voordat ik grote mensen eten mag proberen... Zielig he! Mama vindt mij nog niet oud genoeg, nu vraag ik je! En een glas of beker, die mag ik ook al niet aanraken.

Ik word nog steeds zo moe van het spelen dat ik nog steeds 4 x per dag moet slapen, uitgeput ben ik dan! Soms zo moe, dat ik niet zo goed kan slapen en mijn speentje echt even nodig heb.

Maar ik kan ook al best goed rechtop zitten, dat doe ik vaak op schoot, dat kwijlt namelijk veel makkelijker. En ik kan ook omrollen van buik naar rug. Da's niet slecht, toch?

Groetjes, Christian
(5 maanden)

Eigenlijk ben ik ook heel groot hoor, maar ik doe net alsof ik nog klein ben, want dat wil mijn mama graag, die vindt dat ik veel te snel groot wordt namelijk en als ik dit voor haar kan doen....alles om mama blij te maken toch....
maar ik kan wel al draaien (van mijn buik weer naar mijn rug) en op mijn buik vooruitschuiven en om mijn as draaien als ik op mijn buik lig en ik wil eigenlijk ook al wel fruit eten want dat ziet er lekker uit...maar ja ik ben vandaag pas 4 maanden en ik moet nog even wachten van mama...maar ze heeft beloofd dat ik deze week wel pap krijg

groetjes Naomi

hoi hoi,

ik ben ook al een grote meid, ik ben morgen al weer 5 maanden.
ik ben vandaag voor het eerst naar het grote zwembad geweest, heb met mama in het bubbelbad gezeten en dat was erg leuk. er waren veel drukke en grotere kinderen en die riepen heel hard. wilde ook mee praten maar ze hoorde me niet.
ik heb niet een keer gehuild want ik ben echt een grote meid.
en ik heb lekker wat bubbels uit het bubbelbad gepakt.
en toen de bubbels verdwenen waren, ja inderdaad ik heb ze ALLEMAAL gepakt hihi toen ben ik gaan zwemmen op mijn buik.
ik kan zwemmen als een hondje, en dat terwijl we geen hondje thuis hebben!
en ik zag nog een paar andere babies maar die hadden alleen een waterluier aan, en ik had een echt badpak aan. en ik heb mama laten zien dat ik al heel goed rechtop kan zitten, ze heeft dan mijn handjes vast want ze denkt dat ik nog een baby ben, ook legt ze me tegen haar buik aan met mijn rug maar ik trek me lekker naar voren want mama en papa mogen best zien dat ik al groot ben.
na het zwemmen ben ik thuis nog eens in bad geweest vanwege chloor, tja wat is dat nou?
en toen haalde ze me uit bad en ik was net lekker aan het spelen.
ja toen heb ik keihard gehuild want dat is niet lief natuurlijk.
maar toen mama met me knuffelde was het snel weer goed en heb ik een grote lach gegeven van oor tot oor en ff gepraat.
weltrusten zeggen, ze snapt me toch wel als ik andere letters gebruik.
oma heeft vandaag foto's gemaakt en opa heeft een video gemaakt waar ik als grote meid in het grote bad zwem.
hier zijn een paar mooie foto's.

kusje Alana

Hoi stoere medebaby's,

ikk wil even zeggen dat ik jullie allemaal al groot vind. Dat zijn we toch ook al! Ik wil niet liggn op schoot, dat is voor baby's en meer dan twee slaapjes op een dag ook. Zelluf zitten is veel stoerderder! Omrollen ook, zo kom ik zelluf wel waar ik wezen moet en in die dingen in de muur met die twee gaatjes grijpen is ook errug leuk, hoewel mama da geloof ik niet zo'n goed idee vindt!

Waar ik me wel een beetje aan stoor, is dat als ik me dan omgedraaid heb en nog een keer terug, dat mama me dan op tilt en me een kusje geeft en zegt dat ik een grote meid ben. Duhuh.... dat weet ik heus wel en ik lig net zo lekker te spelen! Kan je me niet lekker laten liggen? (Verder is ze wel lief, hoor!) En als mama dat niet doet, doet papa dat.

Nou jongens, flink dooroefenen, want die papa's en mama's moeten maar snel leren dat we geen kleine baby's meer zijn!

Groetjes Laura

Ik ben al zoooo groot dat ik mijn eigen lepel kan vast houden. Goed he???
Ik had mezelf wel helemaal onder gesmeerd, maar dat hoort erbij...anders ben je geen echte vent!!!! En dat ben ik natuurlijk wel he.
Ik kan me nu ook omdraaien en er komt ook een tandje door. Ja ik ben een echte stoere man...

groetjes Jordy...
Oh hier het bewijs dat ik mijn lepel vast houd.

Terug
Bovenaan