Zijn jullie ook opeens zoveel gegroeit? (zwangerschapssuiker?)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Beetje raar misschien, maar ik ben de afgelopen week zo enorm gegroeit (mijn buik dus). Echt niet normaal. Ik dacht eerst dat het aan mezelf lag en dat het waarschijnlijk wel mee viel omdat ik in mijn vorige zwangerschap ook het gevoel had dat ik opeens erg gegroeit was, maar nu zei ik er niks over.
Maar toen allemaal andere mensen zeiden dat ik zo enorm gegroeit was afgelopen week vond ik dat wel opmerkelijk.
En dat terwijl ik net zoveel gewerkt heb als anders en daarnaast ook nog flink aan het klussen ben geweest, dus het is niet zo dat ik wat extra rust had waardoor de beeb even flink kon groeien. Eerder het tegenovergestelde!

Wel heb ik de afgelopen week een aantal keer last gehad van plotselinge zweetuitbraken tezamen met duizelig en trillerig zijn. Zou het zwangerschapssuiker kunnen zijn? Of is dat raar?

Wie heeft er ervaring?

Liefs Wanda

Hoever ben je nu?

Ik krijg nu opeens ook commentaar van mensen dat ik flink begin te groeien, terwijl ik maar 3 ons ben aangekomen in de afgelopen twee weken haha. Bij mijn zoontje kwam ik vanaf een week of 28 gemiddeld 1 kg per week aan. Maar ik had geen suiker, ik kwam gewoon veel aan.

Maar goed misselijk, duizelig en trillerig zijn klinkt toch als iets wat nagekeken moet worden. Zou ik wel even laten doen, beter een keertje te vaak naar de vk/dokter dan te weinig.

Jane 34 weken

hallo,
ik ben van de eerste ook in een paar weken tijd 23 kilo gegroeid van zwangerscahpssuiker.
maar kan me eigenlijk geen symtomen herinneren behalve heel veel drinken en dan het liefst sinaasappelsap.
3 liter per dag en dan nog het water en de koffie,dus een beetje te veel,haha.
maar laat anders even bij de huisarts je suiker prikken of een suikertest in het ziekenhuis doen.
better safe than sorry.

Ik sluit me aan bij bovenstaande dames, effe naar de vk gaan. Beter 10 X teveel dan 1 X te weinig.

Miriam.

hallo,

ik heb dit in mijn zwangerschap ook meegemaakt. had dat weekend enorme buiklachten en heb toen de vk gebeld. zij constateerde toen een groeispurt. liep toen ruim twee weken voor. later stond ik weer even stil en is het bijgetrokken zullen we maar zeggen.
wel ben ik vorige week bevallen van een 9 ponder!!! dus een lekker groot "klein" ding zullen we maar zeggen. ik heb het toen der tijd wel aangegeven bij de vk, maar zij vond prikken op suiker niet nodig. groeispurt had ik bij 25 weken.

ps als je het niet vertrouwt laat je dan prikken op suiker. ik heb er nog altijd spijt van dat ik er niet op aangedrongen heb.

gr. Natalie

Hoi,

Ik ben nu 18,2 weken zwanger. Ik heb het al aangegeven bij de verloskundige (telefonisch), maar zij zei dat ik het gewoon wat rustiger aan moet doen. Maar toen ik op mijn werk weer duizelig zweterig en trillerig was heb ik snel een glas cassis gedronken en een koekje gegeten omdat ik bang was anders onderuit te gaan. Toen heb ik mijn huisarts gebeld en die was op vakantie. Daarna de vk maar die maakte er nogsteeds niks van, wat ik zelf wel een beetje raar vind.
Verder ben ik niet extreem in kilo's aangekomen, ik ben in totaal pas 2,1 kilo aangekomen. Het is echt alleen mijn buik die zo enorm gegroeit is.
Ik voel het kindje ook veel beter sinds afgelopen week, maar dat klopt wel denk ik omdat ik de beeb met 16 weken voor het eerst voelde.

Liefs Wanda

Ik moet zeggen (nu ik erover denk)  dat ik de eerste 20 weken van deze zwangerschap ieder uur wel iets moest eten, anders werd ik helemaal flauw. Maar niet rillen ofzo, gewoon flauw en inderdaad ook hoofdpijn. Maar ik heb geen zwangerschapssuiker.
Dus probeer wat vaker te eten en veel te drinken. Als ik n.l. ieder uur iets at (houdt het wel gezond, anders kom je net als mij heel veel kilo's aan haha) dan had ik geen last van dat flauwe gevoel.

Miriam (35+1)

Mijn baby loopt 4 week voor op groei en ik heb dinsdag een suikertest.Ook mijn buik is gigantisch gegroeid de laatste tijd.Ik ben trouwens in gewicht bijna niet aangekomen de laatste weken.

Als ik jou was zou ik toch aandringen en eventueel een beetje overdrijven.Het gaat erom dat jij je goed voelt en als een beetje zeuren daarbij helpt moet je dat vooral doen.Het gaat om jou en je kindje en niet om je vk.

Succes en laat je weten hoe het verder gaat?

Terug
Bovenaan