Zijn jullie ook opeens zoveel gegroeit? (zwangerschapssuiker?)

Hallo,

Ja hier nog zo eentje. Mijn vk schrok ervan toen ik met 23 wk weer langskwam.
Getest op suiker maar dit bleek oke te zijn. Gewoon erg ruim in het vruchtwater.
Vertel iedereen ook dat ik een waterbuikje heb

Het enige waar ik me zo aan kan storen is het feit dat omdat ik nogal klein van stuk ben ( 1.57 mt) mensen denken dat ik dan ook maar een minibuikje heb. Krijg je van die reacties van: "Nou jij bent ook erg zwaar he!"   AHHH vreselijk vind ik dat. Net dat mensen die wat kleiner zijn ook hele kleine kindjes krijgen.

Groetjes suus
36 wkn

Vanaf week 20 ging mijn buik ook explosief groeien! Met 26 weken lag hij toen 4 weken voor op schema en dat is de rest van de zwangerschap zo gebleven. Uiteindelijk was hij bijna 9 pond bij de geboorte, een grote kerel dus.
Ze hebben mij (tot treurens toe, echt werd er helemaal gek van!) op suiker getest en was telkens tip top in orde. Ook met echo bleek er niets bijzonders, normaal vruchtwater etc, gewoon een groot kind! Maar een suiker controle is echt een fluitje van een cent dus zou ik zeker om vragen!

De klachten die jij beschrijft passen echter juist bij een te lage suiker! Daar word je trillerig, zweterig, flauw en naar van. Soms ook misselijk en duizelig, ik had er ook vaak last van in de eerste 5-6 maanden, omdat mijn jochie zoveel voedingsstoffen opnam dat er minder over was voor mama!
Zwangerschapssuiker merk je zelf meestal niet (behalve aan forse groei kindje en/of vruchtwater) en als je al klachten hebt dat is het dorst en veel plassen.

Veel succes verder!

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan