zijn jullie ook weleens bang....

A

Anoniem

Guest
dat je kindje zo moeilijk blijft als hij/zij wekenlang in een sprongetje zit??
ik kan altijd wel heel goed relativeren,maar dit zogenaamde sprongetje duurt nou al zolang dat ik nu echt ga twijfelen of boas vrolijke,rustige,tevreden karakter niet gewoon veranderd is in driftig,humeurig en ongeduldig.
toen deze "sprong" begon leek het na 2 weken weer over en meneer kon rollen.hij blij,wij blij.maar een week later begon het weer.na weer 2 weken was ik echt gesloopt,vooral emotioneel,maar toen er 2 tandjes door waren was het weer goed.hoera!!
maar na een week zonneschijn word ik sinds zaterdagochtend weer na elk slaapje begroet met een gezicht als een donderwolk wat nog 5 a 10 minuten aanhoud voor hij weer enigszins gezellig is voor zolang het duurt.en moord en brand schreeuwen voor het slapen gaan,savonds en snachts wakker worden en 10 minuten schreeuwen voor hij weer inslaapt.ik begin me steeds meer af te vragen of dit wel een fase is,of dat dit misschien wel 2 jaar duurtik ben nu meer aan het overleven dan leven en zometeen kijk ik over 2 jaar terug op boas dreumestijd en was het alleen maar drama.
wie geeft me nieuwe moed???

hoi hoi

nieuw moed kan ik je helaas niet geven maar kan je wel zeggen

mij oudse is nu in de peuterpubertijd hij is 2 jaar en drama alleen maar gillen schoppen schreeuwen werd net door de juf van peelzaal gebeld hij heeft een kindej heel hard gebeten dus ppppppppppppfffffffffffffffffffffff geef mij de sprongetjes van jayla maar die zijn een stukkie makkelijker
  dus helaas geen nieuw moed

groetjes mariella

Ik geloof niet in sprongetjes.
Ik geloof dat een kind je iets wil vertellen met zijn lichaam.
Luister goed naar je kindje.
Hier heb ik tot aan vorige week elke avond met Vera gezeten tot half 10 / 10 uur. Ze zat in de eenkennigheidsfase en de laatste slaap was te moeilijk voor haar. Het lukte wel als ik haar in mijn bed legde er erbij ging liggen. Als zij dat nodig heeft, dan geef ik dat. Beter dan zelf mega-gefrustreerd beneden zitten met een oververmoeid kind of een krijsend kind boven.

Ik ben ook niet zo van Oei Ik Groei. Zo nu en dan is het wel herkenbaar, maar het is allemaal zo 'natte-vinger-werk'. Nienke ontwikkelt zich als een trein en is ook weleens lastig, maar het zijn echt geen periodes van drama of zo.

Volgens mij heeft het ene kind gewoon meer 'last' van al die nieuwigheid dan de ander.

ja,dat is ook lastig marriella,zo'n puberende peuter.vervelend dat hij kindjes bijt.dat kom ik op mn werk ook weleens tegen.het is meestal ook maar een fase,maar wel een hele vervelende.dan kan je inderdaad beter een mopperende baby hebben

boas heeft op deze momenten ook heel veel moeite met in slaap vallen.als hij bij ons op schoot of in bed stil zou zijn zou ik het meteen doen.maar als ik met hem ga zeulen raakt hij helemaal over zn toeren omdat hij doodmoe is en wij hem juist wakker houden dan.hij word ook heel snel wakker als wij boven rommelen en word dan boos en verdrietig dat hij gestoord is in zn slaap.en dan te bedenken dat hij vanaf volgende week 1 a 2 keer per week naar het kinderdagverblijf moet.dan slaapt hij met meerdere kinderen op een kamer en leidsters die in en uit lopen.als dat maar goed gaat.
hij is ook een beetje verkouden.dikke klieren in zn nek en net een beetje verhoging.dat zal ook wel meespelen.
ik geloof wel in sprongetjes,ik zie het voor mn ogen gebeuren dus in grote lijnen zit er wel wat in.er lijkt alleen geen eind aan te komen op het moment.

Ik geloof ook wel in die sprongetjes hoor. Het komt hier allemaal erg overeen met het oei ik groei boek. Van te voren weet ik ongeveer waneer er weer zo'n fase aankomt, das wel handig. Wij zitten er nu ook midden in. En ik ben ook aardig gesloopt inmiddels..... Komt ook nog bij dat ik door mijn rug ben gegaan, dus moeilijk kan tillen. En ik moet Jarno hier de hele dag bezig houden, hij kan op 't moment moeilijk alleen spelen (anders altijd wel) Ja, dat is vermoeiend! En daarbij slaapt hij ook heel slecht, dus ik ook. Tja, dan ga ik ook wel eens twijfelen, of hij nog een keer uit zo'n fase komt....

Lien.

hoi lien
hoe oud is jarno nu?
boas zn sprongetjes gaan niet gelijk op met de leeftijd in het boek,dus hier is het niet echt voorspelbaar.niet dat dat hoeft,ik ben allang blij dat het allemaal normaal is en er niks is.ergens weet ik wel dat het weer goedkomt hoor.maar vanmorgen dacht ik opeens;wat als het zo blijft?en toen kneep ik m wel even,ook omdat we voor een 2e bezig zijn.loopt ook wel los,daar niet van,maar toch....zou wel fijn zijn als het toch wel het merendeel van de tijd gezellig was in huis.en dat mn man veel weg is nu scheelt ook een hoop.zal blij zijn als de vakantietijd weer voorbij is.

Jarno is nu 27 weken. (6 maanden en 1 week dus)
Ik zat gisteren nog te bedenken: het is maar goed dat ik geen fles geef maar nog steeds borsvoeding. Zo zie ik tenminste niet wat hij precies drinkt en hoef ik me geen zorgen te maken als zijn fles niet leeg gaat. Nu drinkt hij wel korter, (ook erg onrustig) maar kijk gewoon of hij genoeg plast, dan ben ik tevreden. Anders had ik er nog iets bij om me druk om te gaan maken.

Leuk dat jullie voor een 2e gaan. Zijn er meer hier....pfff.... vind het ook wel knap hoor! Lijkt me best pittig zo kort op elkaar. Soms denk ik er ook wel eens over na, maar is zowiezo nog niet verstandig, want heb keizersnee gehad.

Ik geloof ook dat hoe ouder ze zijn, hoe langer de sprongetjes kunnen duren... Even om je op te beuren!!  Flauw he.

Lien

Terug
Bovenaan