zijn jullie ook zo down na een teleurstellende reactie van kennissen?

A

Anoniem

Guest
We zijn nu bijna 8.5 week op weg en hebben het de directe familie verteld. Die waren allemaal hartstikke blij voor ons en de meeste zelfs emotioneel (schoonma en pa haha  en mijn  pa en  ma). Mijn beste vriendin en haar vriend waren ook heel blij voor ons. Alleen besloten we zaterdag het nog tegen een andere vriend te vertellen van ons alleen die reageerde heel timide en heel raar (vond ik) ik kan me dan direct van alles aantrekken en omdat zij het nog helemaal niet over kinderen hebben wil je ook niet meteen vertellen dat je al kleertjes hebt gehad en dat die zo lief zijn etc etc... Ik denk dan ook wel eens jeeh zouden ze ons te jong vinden ik ben net 26 en mijn partner wordt dit jaar 30... Maar dat lijkt me toch ook niet. Zouden ze ons geen "ouders" vinden...   zouden ze ons minder leuk gaan vinden... ja erg he? haha
Ik kan er gewoon heel erg onzeker van worden als mensen niet zo blij zijn voor ons als we er zelf mee zijn. En we moeten zelf al enorm wennen aan het idee omdat het allemaal zo snel is gegaan. Herkent iemand dit?

Tja ik herken het wel hoor!
De eersten die wij het toen verteld hadden waren mijn ouders, die reageerde heel leuk en we hebben met z'n allen nog liggen te janken hihi
Maar aan de rest die we het vertelde was meestal de eerste reactie; was het een foutje? pardon? erg he..
Iemand heeft zelfs gezegd waarom ik dit mijn baas aan doe! Ik werk een kleine 2 jaar bij mijn baas en heb een vast contract maar echt sommige kunne bot om de hoek komen daar weet ik dus alles van!
Wij hadden in het begin heel erg de neiging om dingen uit te gaan leggen waarom we graag een kindje willen maar dat was er snel vanaf! Nu zeggen we gewoon nee het is geen foutje!
Het is moeilijk om je daar niks van aan te trekken maar probeer het wel want het zegt meer iets van de ander dan van jullie en je word er zelf alleen maar depri van als dit vaker voorkomt!

XXX bijna mama
(38wk2 dg)

Ja inderdaad erg depri word je er van. Ik probeer het me niet al te erg aan te trekken en denk soms ook wel eens het zullen de hormonen wel zijn haha maar we hebben gisteren wel afgesproken dat we het vanaf nu voor ons houden en de rest pas met 12 weken op de hoogte stellen. Dus dit is ook jullie eerste kleintje. Spannend he. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik pas sinds een jaar een beetje moeder gevoelens kreeg. Dacht eerst echt dat mijn moeder voorlopig nog geen oma zou worden. Hoe ging dit bij jullie?

Ik zag dat je er al bijna bent, spannend of niet? Veel succes!!!! en veel geluk met jullie kleine wondertje! Want dat is het...

mijn eigen zusje reageerde nog al timide. Ze vindt het wel leuk, maar heeft een hele waslijst waarom het niet verstandig is. We vinden dat heel jammer, maar zijn hartstikke blij met de zwangerschap en laten ons dus mooi niet uit het veld slaan hahaha

Hoi hoi,

Een van mijn beste vriendinnen reageerde ook heel koel.
Ik weet wel waardoor het komt. Zij wil zelf ook heel graag kinderen maar doordat haar man 2 jaar geleden  met een studie is begonnen (die min. nog een jaar duurt) willen ze het kindjes krijgen uitstellen. Nu snap ik die keuze wel alleen vind ik het dan erg moeilijk dat ze dat ook op mij afreageert.
Toen mijn andere vriendin zwanger werd durfde ze het haar ook bijna niet te zeggen. Ik was toen kei blij voor haar maar die andere vriendin had toen dus ook heel koeltjes naar haar gereageerd.
We hebben het erna wel met haar over gehad en ze zei ook wel dat ze het voor ons heel leuk vond maar dat het haar gewoon pijn deed omdat ze het zelf ook zo graag wil.
Onze vriendschap is door al die toestanden wel wat bekoeld. Ik praat met haar ook niet graag over mijn zwangerschap omdat ik weet dat ze uit beleefdheid ernaar vraagt of erop reageert.

Ik botvier mijn enthousiasme dus wel bij anderen maar het blijft toch een vervelende situatie.

Groetjes,
Maike
25w+4d zwanger

Mensen zonder kinderen reageren in het algemeen wat koeler dan mensen met kinderen. Eigenlijk ook wel logisch, ikzelf zag ook niet in wat voor groot nieuws het was totdat ik zelf zwanger raakte. Waar je zelf niet mee bezig bent spreekt toch wat minder aan. Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken.

Helaas zijn de reacties bij een tweede zwangerschap nog koeler, het is dan normaal. Ook binnen de familie!

Ingeborg

Maike,

ik heb ook een vriendin die heel koel reageerde, niet omdat ze zelf ook wil, maar omdat ze het niet bij mij vond passen!?!?!?!??
ik ben hierover best boos geworden, ik bedoel wij willen heel graag een kindje en dan vind ik dat juist een hele goede vriendin daarom blij voor je kan zijn.
Ook al wil ze zelf heel graag, dit mag ze absoluut niet afreageren op jou, maar dat is mijn mening. Geniet maar lekker van  je zwangerschap, doe ik nu ook, maar wat wel jammer is is dat de vriendschap daarom minder wordt, dat is met mijn vriendin ook zo, zij is nog steeds van mening dat het niet bij mij past en ik vind dat echt nergens op slaan!

groetjes marieke (22w+6d)

Ik denk als je zelf heel graag zwanger wilt worden maar om bepaalde redenen kan het niet of wil je wachten dan is het heel moeilijk als een vriendin bij je komt om te vertellen dat zij zwanger is maar toch vind ik wel dat ze dan normaal kan reageren!
Mijn vriendin kwam ook vorig jaar naar me toe om te vertellen dat ze zwanger was, ik was heel blij maar namate zij verder was in de zwangerschap raakte ik steeds meer in een dip en begon ook beetje jaloers raken. Ze vroeg me of ik wel  op wou passen als de kleine er straks was, ik heb gezegd dat ik dat niet vaak wou?! vaag he terwijl ik nu elke keer staat te springen als ze de kleine brengt!  Later heb ik het haar wel uitgelegd dat ik in een giga dip zat omdat ik ook graag een babytje wou en hierover heb ik het ook met mijn man gehad en toen hebben we besloten om toch te stoppen met de voorbehoedsmiddelen! Al met al pakt het dus toch goed uit!

Maar dat verhaal dat je eigen zus een lijst maakt waarom het beter is om geen kinderen te nemen (terwijl je al zwanger bent?!) vind ik echt heel erg, ik had dat briefje meteen verscheurd waar ze bij zat!

xxx

Terug
Bovenaan