zijn jullie ook zo ondeugend?

hoi hoi

ik ben erg ondeugend ik svverre van 19 maanden kan net pas lopen maar klimmen kan ik als de beste.

ik wordt ook heel erg boos als ik niet de trap op mag klimmen of op de stoel. doen jullie dat ook? mama en oma hebben de hoop al op gegeven en hebben de box lekker weg gehaald. daar hoef ik niet meer in.

wat ik gisteren gedaan heb was wel heel erg zij oma ik vond van niet vond het wel leuk. ik was via de stoel op de tavel geklommen.

en ik maak ook veel plezier met yael mijn nichtje van 3.5 jaar gaan we samen dansen en buiten spelen. maar ik ben best lomp en zwaar en dan wil ik heel lief knuffelen en dan gaan we samen zo boem op de grond. dat vind yael niet fijn.

doei deoi vriendjes en vriendinnetjes kusje sverre

hallo Sverre!

Ik ben Sam en bijna 18 maanden. Ik vind klimmen ook net zo leuk als jij! Als mama naar de keuken loopt ren ik snel naar de eettafel en als mama dan terug komt zit ik op de grote mensen stoel! Mama zegt dat dat gevaarlijk is maar ik vind het wel stoer..jaaa ik ben wel gevallen vorige week omdat ik op de eettafel stoel ging staan maar toch blijf ik het proberen!

Ook klim ik op de stoelen op het balkon en dan wordt mama heeeeeel boos en ze zegt dat ik nooooooit alleen op het balkon mag..dat vind ik wel jammer.
Ik klim op papa's en mama's bed zodat ik daarop kan rond rennen maar ook dat mag weer eens niet  ik mag ook niks..mama is bang dat ik dan val maar zelf vind  ik dat ik dat best wel kan.

Ik zit ook altijd aan het leuke mandje met boekjes onder de salontafel en dat mag ik ook niet...dan ga ik bij de tafel zitten en als mama dan wegloopt ga ik toch stiekem de boekjes pakken maar meestal staat mama achter een muurtje mee te kijken en dan schrik ik heel erg en probeer ik de boekjes snel terug te doen maar dan is het al te laat!! BETRAPT

Jaa...wij zijn allebei erg ondeugend maar grote mensen zeggen dat dat bij onze leeftijd hoort dus we mogen het nog

Groetjes Sam

Hoi Sverre & Sam,

Nou volgens mijn mama ben ik ook errug ondeugend! Ik heet Thomas en ben 18 maanden. Ik vind het heel heel erg leuk om Bumba te kijken, maar als ik dat dan roep en mama zet hem niet snel genoeg op! Tja dan doe ik het toch zelf, maak ik lekker de kast open en zet de dvd-speler (Bumba zit er de laatste tijd standaard in)!
Vanmorgen heb ik ook ontdekt dat ik van de onderste tree van de trap kan springen, en dan zeg ik 1....2....... hup daar ga ik dan!
Verder vind ik het heel leuk om overal mee te gaan gooien, en ook dat mag weer niet van mama! Hihi maar als mama roept doe ik het lekker toch wel hoor!
Nou wil mama ook nog iets kwijt, komt ze! Doei doei.

Hebben jullie ook dat jullie kindjes donders goed weten waar het over gaat? Maar dan ook net doen of ze gek zijn?
Volgens mij zit Thomas nu in die niet leuke fase van uitproberen! Pff best zwaar hoor, heel de dag agentje spelen (voor je gevoel dan)! Ach ja als het goed is gaat het over!!

Groetjes,
Bianca en Thomas

hallo Bianca..

Ja sam weet ook echt wel wat we zeggen hoor..want als het hem uitkomt verstaat ie het ineens wel..zoals pak je beker even dan pakt mama drinken voor je..of wil je een koekje..maar hij zit soms gewoon te kijken wanneer ik de kamer uitloop en aangezien ik die blik dan herken loop ik weg en ga ik stiekem om  het hoekje kijken en dan rent ie echt snel naar iets wat ie niet mag dus hij weet wel dat het niet mag.

Of als ie ergens aanzit en je zegt er wat van doet ie net of ie je niet hoort en staat ie je te negeren haha..dan moet ik hem echt optillen en ergens anders zetten.

Echt een verschrikkelijke fase hoor! Dat uittesten en dat gegooi met alles als ie boos ie..word er niet goed van,.het is hier net een survivaltocht af en toe tussen al dat speelgoed wat om je kop vliegt haha..proberen het nu een beetje af te leren..wordt wel ietsje minder dus hopen dat het snel over gaat.

Groetjes An

Hoi,

hier nog zo'n deugniet. Ik ben Daniel en 16,5 mnd. Al voor ik kon lopen, kom ik al overal bovenop. Ik pakte dan een klein stoeltje, schoof deze naar de bank, klom op de stoel en dook vervolgens over de bankleuning heen. Of ik schoof hem naar de box(wij hebben een hoge box van het kinderdagverblijf) en ging dan aan de spijlen hangen. Ik heb me 1 keer losgelaten, omdat ik de wipstoel onder me voelde en gleed toen zo van de wipstoel. Dat was toch wel een beetje eng, dus dat doe ik maar niet meer.

Als mama naar de voorraadkast gaat, ga ik er snel achteraan om een pakje drinken te pakken(die ik meestal niet krijg) of ga ik roepen om iets lekkers. Want ik weet heus wel dat in de voorraadkast allemaal lekkere dingen liggen :)

Laatst was mama aan het tv kijken en toen kwam papa thuis en ik vond dus dat de tv toen wel uit mocht. Dus drukte ik op de uitknop en zei: taar(klaar). Mama vond dat ze nog niet klaar was met tv kijken en dus deed ik hem maar weer aan. Ik doe dit ook wel vaker om mama te plagen. Want met haar dikke buik(ik krijg een zusje begin september), is ze niet meer zo snel uit de bank hahaha!!!

Er zijn vast nog wel meer dingetjes die ik doe hoor, maar dit waren de leukste :)

Doeidoei

Daniel

He kameraadjes,

Ik (Julia en bijna 18 maanden) kan er ook wat van hoor!

Ik gooi van alles in de konijnenhokken, als mama even niet kijkt. Laatst was 1 konijn al aan mijn schoenen begonnen. Dat vondt mama niet zo leuk.
Ik trek alle tijdschriften overhoop, maar ruim dan wel alles samen met mama weer op.

Ik gooi stiekem dingen in de prullenbak.

De ritsen van de schooltassen van mijn broers kan ik al goed openkrijgen en dan gooi ik alles eruit wat erin zit. Dan worden mijn broers soms wel een beetje boos op mij.

Afgelopen week had ik stiekem een snoepje uit de snoepjesdoos gehaald. Die hadden mijn broers lekker laag neergezet, dus kon ik er ook bij. Mama was wel heel erg geschrokken, ze wilde dat ik het snoepje uitspuugde, maar ik kauwde snel en slikte het snel door!   Gelukkig ging het goed, maar mama zet nu de doos heel hoog en kijkt altijd of mijn broers niets hebben laten staan.

Verder ben ik heel lief, knuffel veel met mijn grote broers en ze willen altijd wel met mij spelen!! Ik word soms wel boos als ze de afstandbediening van de tv  van me afpakken. Verder  vind ik ze heel erg leuk en lief.

Nou daag, liefs van Julia.  

Hoi hoi,

Hi hi, ben dus niet de enige ondeugende peuter. Ik (Kevin)  ben bijna 1 1/2 jaar. Ik vind het vooral leuk alle kastjes en laatjes open te trekken. Mag wel niet van mama, maar wil gewoon weten waar alles staat. Soms neem ik ook wat mee. Ook maak ik graag veel rommel en ga ik graag op mijn boeken staan, dan lijk ik tenminste wat groter. Ik klim graag, maar ben te klein voor veel dingen. Maar de tips om via een stoeltje te klimmen, ga ik onthouden.....

Maar ik help mama en papa ook graag met stoelen aanschuiven en de vaat opruimen. Ook dingetjes in de prullenbak gooien vind ik leuk.

groetjes Kevin

Hallo,

ik ben ook een grote deugniet.
Ik ben percy en bijna 17 maanden.
Alles wat mama niet leuk vind doe ik graag, vooral als ik geen zin in mijn boterham heb gooi ik hem op de grond heeft mijn hondje ook wat extra's.

En mama vind het ook helemaal niet leuk als ik alle pannen uit de kast pak, maar ik vind het zo leuk om met de deksels op de pannen te slaan.
Ik kijk altijd of mama niet kijkt en dan trek ik de kast met de honden snoepjes open en geef ik mijn hondje wat lekkers, en soms knauwel ik er zelf lekker op.

Ik vind alles leuk waardoor mama lekker fit blijft.

Ook klimmen vind ik heel leuk vooral midden op de salontafel zitten om tv te kijken.

Of ik pak de telefoon en ga lekker bellen, vooral met oma.

Groetjes Percy

Terug
Bovenaan