zijn jullie wel/niet getrouwd?

A

Anoniem

Guest
Nou, de vraag is niet moelijk he
Ben benieuwd of er nog ''veel''meiden hier zijn die niet
getrouwd zijn. Ik ben zelf namelijk (nog) niet getrouwd
en merk best wel wat negatieve reacties uit mijn omgeving nu
we een kind hebben (ongetrouwd). Hoe zit het met jullie?
En zijn er ook die juist omdat er een kind (op komst) kwam
zijn gaan trouwen?

Groetjes

Hoi,
Ik ben ook niet getrouwd. Ik ben ook niet van plan om te gaan trouwen voor de kinderen of financiele dingen. En daarbij vind ik dat mijn vriend mij moet vragen (sja is misschien beetje raar), maar dan kan ik nog wel even wachten denk ik.....
Ook krijgen we nu een 2de en 3de kindje dus zal trouwen er financieel ook niet echt inzitten....
Negatieve reacties heb ik nog niet heel veel gehad.... Wel dat we na 3 maanden bij elkaar te zijn al zwanger waren!
Allemaal te snel vind iedereen.... Bij mij nooit een probleem geweest....
Ik denk dat dat bij trouwen ook zo is, je moet het zelf weten.
Ik heb wel de achternaam van mijn vriend gekozen voor de kids!

Groetjes Loes

Hallo
Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd. Wij hebben helemaal geen negatieve reacties hierop gehad. Ieder zijn eigen keus toch.
Zelf vind ik het wel ooit lastig als ik moet bellen voor  onsskind. Dan zeg ik mijn eigen naam en achternaam en ons kind heeft de achternaam van zijn vader. Dus vind ik dat wel gek klinken. Maar dat zal ook wel wennen denk ik.
Groetjes

He,

ook ik ben niet getrouwd. Mijn vriend en ik zijn inmiddels al 12 jaar samen en we hebbennooit nagedacht over trouwen. Ik ben niet zo iemand die trouwen 'de mooiste dag van mijn leven' noemt en heb altijd geroepen dat ik niet wil trouwen. Ons dochtertje heeft wel de achternaam van mijn vriend, daar hebben we voor gekozen.
Eigenlijk heb ik er nooit negatieve reacties op gekregen. Alleen toen mijn zusje ging trouwen (die is jonger dan dat ik ben) kreeg ik op de receptie constant te horen 'en, wanneer gaan jullie trouwen?' Als ik dan zei dat ik dat niet van plan was kreeg ik weleens een rare blik. Maar daar trek ik me niks van aan hoor! Ik zie de toegevoegde waarde van trouwen niet. We zijn supergelukkig en nu helemaal met ons mooie meisje en ik zou niet weten wat trouwen daar aan zou veranderen.

hoi
wij zijn wel getrouwd maar pas 3 weken geleden en toen was onze kleine 16 maanden, dus was hij ook ons bruidsjonkertje, erg leuk. Wij hadden al besloten om te gaan trouwen toen ik in verwachting van Twan was.

groetjes marielle

Wij zijn getrouwd toen ik 8 maanden zwanger was van onze oudste. Eigenlijk waren we het niet echt van plan, maar kregen ineens zoiets van zullen we toch maar, wel zo makkelijk en eigenlijk ook wel leuk. Vond het wel leuk als we als gezin allemaal dezelfde achternaam hadden (niet dat dat dus de hoofdreden was hoor!!!!). Dus toen zijn we alsnog getrouwd.

Hoi

Wij zijn wel getrouwd ik was toen 3 maanden
in verwachting ook gelijk een goed  moment om
het te vertellen

Groetjes Melissa

Wij zijn in in 2003 getrouwd (na een relatie van 10 jaar)  gewoon omdat we dat symbolisch mooi vonden. Niet echt standaard want volledig in middeleeuwse stijl. (ook de kleding)
In 2007 is onze dochter geboren.
Ik sta zelf niet negatief tegenover mensen die niet trouwen en een kind hebben of krijgen. Moeten mensen helemaal zelf weten.   Ik neem aan dat iedereen het wettelijk allemaal wel goed regelt, getrouwd of niet.

Terug
Bovenaan