zijn jullie wel/niet getrouwd?

wij zijn in 2005 getrouwd, toen we elkaar 6 jaar kenden en in 2007 is ons zoontje geboren. Symbolisch vond ik het erg mooi om onze relatie met een groep mensen die we goed kennen en waar we van houden te vieren. Het merendeel van mijn collega's  zijn niet getrouwd en hebben wel kinderen dus ik  kreeg op het werk wel wat rare opmerkingen,  waarom wil je in hemelsnaam trouwen? en toen ik vertelde dat ik de achternaam van mijn man ging aannemen vielen er een aantal van hun stoel van verbazing/verontwaardiging - vonden ze zo ongeemancipeerd! Maar iedereen moet het lekker zelf weten en doen wat er bij hem/haar past. Groetjes,
Pauline  

ik ben in december 2006 getrouwd ik kende mijn man toen 10 maanden en was 8 maanden zwanger. soms weet je het gewoon he DIT is HEM hahaha

inmiddels dus 1,5 jaar getrouwd en de trotse ouders van 2 kids

@ pauline

dat had ik nou ook ik wilde graag de naam van mijn man aannemen vind het gewoon een leuk idee om als 1 gezinnetje door het leven te gaan met allemaal de zelfde naam. nou iedereen vond dat maar vreemd. minstens moest ik mijn meisjes naam achter die van mijn man plakken. maar dat wilde ik niet gewoon allemaal 1 naam

hoi hoi,

wij hebben het dus volgens de regels gedaan eerst uit huis  trouwen en dan een kleine. HAHA zo zouden mijn schoonouders het noemen.
We waren al 6 jaar samen, verkering, woonden niet samen. Alhoewel mijn man was toen alleen bij zijn ouders thuis om te eten en 's nachts was hij bij mij, als hij niet ergens moest overnachten (toen chauffeur).
Ik wilde eigenlijk altijd al trouwen, voor mijn gevoel klopt dit ook helemaal. Was ook een geweldige dag, zou em zo weer over willen doen. Alleen financieel wat minder.

Maar het is helemaal niet raar om niet te trouwen en al wel zwanger te zijn  of kinderen te hebben. Het is maar wat je er zelf van denkt. De mening van andere is niet belangrijk. Als beide zich prettig voelt met de situatie, waarom dan veranderen?

Oh ja en dat gedoe met die achternaam had ik niet mijn man en ik hebben dezelfde achternaam. Heb wel mijn achternaam aangekruist voor het huwelijksboekje, maar aan de buitenkant is dat niet te zien.

Liefs,

hoi happy wij zijn ook niet getrouwd. we zijn het wel van plan maar gaan gewoon even naar het stadhuis. we willen graag nog een kindje en een huis en daar geven we veel liever ons geld aan uit. ik vind samen een kind krijgen veel ingrijpender dat trouwen . wie getrouwd is kan altijd weer scheiden maar de vader van je kind blijft altijd de vader van je kind. daar blijf je altijd mee verbonden.  

Hallo

Ook ik ben niet getrouwd.
En wij zijn het ook niet van plan hoor.
Me dochter heeft wel de zelfde achternaam als mijn vriend.
We vinden zelfs trouwen niet nodig, wat stelt zn boterbriefje nou voor.
Maar dat is ieder voorzich.

Groetjes peggy
mama van Anouk* 05-01-2007
mama van Lyndsey 29-03-2008

Dag dames!

ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen waar ie zich goed bij voelt! Anderen (vaak mensen zonder een interressant eigen leven) hebben altijd wel wat op te merken.! Mijn man en ik zijn getrouwd toen ik 21 en hij 27 was.

Het commentaar was toen niet van de lucht!! Hoe kon ik nou zo jong trouwen, ik wist toch nog niet eens wat het leven inhield!! De brutaliteit die mensen hebben verbaast me nog steeds!!

De 7 daarop volgende jaren hoorde ik niets anders als "wanneer komt er nou een kindje"!? Want we waren toch niet voor niets getrouwd?? En nu is onze dochter 1,5 en horen we alleen maar wanneer komt de tweede??

Dus.............er is altijd  wat te zaniken, en ik laat het maar lekker langs me heen gaan!

Doe wat jou en uiteraard je gezin  gelukkig maakt! Niemand leeft jou leven! En voor zover bekend doen we het maar 1 keer!

Hi,

Ik ben het helemaal eens met Lindano.

Wij zijn in 2006 getrouwd, we waren toen 2 jr samen,
ik was toen 21 en mijn mannetje 30.
Mensen lopen altijd te klagen, mijn leeftijd, het leeftijds verschil... dat je moet genieten van je 'vrije' leventje, je nu nog niet binden...blaaa...  enz enz.
Waar bemoeien ze zich mee.

Wij zijn getrouwd, voor elkaar, klein, rustig, ons dagje.
Iedereen moet voorzichzelf weten of hij/zij wil trouwen.

Mensen vinden het schijnbaar  normaal om te pas en te onpas hun mening te uiten, of op te dringen. Soms echt TE  frustrerend, alsof ze niets beters te doen hebben.
Maar ik merk wel, hoe ouder ik word, hoe makkelijker ik er mee omga.

Na de trouwerij gestopt met de pil, het was echt niet zo gepland, eerst trouwen en dan stoppen met de pil. Ik ben lange tijd aan de anti depr. geweest, daarvan wilde ik eerst een jaar 'clean' zijn en me gewoon goed voelen op eigen kracht.  
En toevallig kwam dat allemaal zo uit. Na de eerste ronde al zwanger.

In Februari 2007 hebben we ons eerste kindje gekregen, ook nu vinden mensen mij te jong, ik word in november 24. Ze vinden maar een eind raak.

Ik heb een lieve man, huisje, boompje, beestje, kindje, en ben blij zo met mijn leventje. Alles gaat lekker.

Gr, Nens

Terug
Bovenaan