zijn wij zo apart??

ons zoontje is 2 , gaat naar de creche en speelt daarbuiten regelmatig met kindjes van familie/vrienden, erg gezellig en goed voor hem. echter houden wij verder niet zo vd drukte van speeltuinen, grote vakantieparken, kortom, alles waar veel gezinnen zijn, wij zij liever met elkaar op pad, bv. naar het bos, strand enz. of thuis lekker knutselen en spelen, krijg de laatste tijd echter het gevoel dat dit raar is gezien reacties uit mijn omgeving, alsof ik mijn kind iets tekort zou doen?? zijn er meer ouders die dit herkennen en juist ook het belang vh gezin voorop stellen, dus elkaar vermaken en niet continu overal vermaakt worden??
 
nou ja raar is een groot woord denk ik mar je moet het gezicht van je kind is zien als hij in de dierentuin is echt geweldig en het is niet altijd overal druk bijv. buiten het hoogseizoen   en wat denk je als hij of zij straks op school zit en thuis komt met de vraag he mam mijn vriendjes gaan allemaal leuke dingen doen waarom wij dan niet het hoeft ook niet elke maand ofzo maar zo af en toe een keer dan blijft het ook speciaal
 
ben ik nog een x, ja, misschien handig om erbij te vermeld: we gaan zeker zo'n 3x per jaar alleen al   in nederland een weekje weg, en doen dan genoeg leuke dingen, safaripark Beekse bergen, sprookjesland, grote kinderboerderijen enz. bedoel meer in het dagelijkse leven, dus op je vrije dag naar het zwembad, speeltuin enz. dat doe ik af en toe, maar krijg steeds meer het gevoel dat je "verplicht"zo'n druk en sociaal mogelijk leven moet leiden!!!
 
Hoi,

Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt hoor! Ten eerste moet je toch zelf weten hoe jullie je vrije tijd indelen met je kinderen?
Ten tweede, je kind is pas 2 jaar. Al die pretparken etc., de helft kan hij toch niet in en er komen nog zat jaren dat hij daar van kan gaan genieten. Toch?
Hij gaat al naar de creche en speelt veel met vriendjes. Genoeg indrukken voor die leeftijd hoor! Gewoon zo mee doorgaan en je niet druk maken over wat anderen daarvan vinden.

Wij hebben ook een zoontje van 2 en die komt ook heel weinig bij drukke pretparken etc. Heel af en toe gaat hij naar een indoorspeeltuin of dierentuin en dat vinden we meer dan genoeg. Hij heeft voldoende aan zijn eigen omgeving met zijn eigen speelgoed en de kinderboerderij om de hoek!

Lekker zo samen met je gezin genieten!

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi
Gewoon lekker doen wat jij en en je gezinnetje fijn vinden hoor !
Voor ons hoeven al die pretparken ook niet hoor, en daarbij wat het allemaal niet kost.
Wij hebben 2 meiden (2 en 4 jaar) en hebben afgelopen jaar voor het eerst een abonnement voor de dierentuin genomen, hier 15km vandaan. We zijn er ong. 5-6 keer geweest. Omdat de jongste nog 's middags slaapt waren we er meestal vroeg, aten daar een broodje en gingen dan weer naar huis. Ook zijn we een paar keer  naar het bos geweest, lekker even rondrennen vinden die meiden al geweldig.
Op vakantie gaan we 2 weken kamperen in Nederland, als er maar een speeltuintje en een zwembadje is vinden ze het al hartstikke leuk.
Ik maak me ook niet druk om wat anderen vinden hoor. Heb een schoonzus die 3-4 keer per jaar op vakantie moet (zomers naar Spanje, 's winters op wintersport en dan nog 2 of 3 keer een midweek Centerparcs), en in de weekenden alle pretparken afloopt. Voor ons helemaal niet nodig, en kinderen missen ook niets hoor. 't Is maar net wat je gewend bent.
groetjes Melanie
 
ik doe dat ook niet
ben vaak thuis met de kinderen ik vind het belangrijk dat ze weten hoe ze zich zelf moeten vermaken
en de tv staat overdag uit of op muziek
ze spelen lekker buiten of binnen
we hebben wel een computer maar vind het niet nodig dat ze er mee spelen
de ene is 2 en de andere 5
ze hebben hun hele leven nog daar voor
op school doen ze het wel maar thuis vind ik het niet nodig
we wonen vlak bij strand zee en bos
dus zijn vaak lekker op de fiets weg
we hebben ook geen auto en dat vinden andere maar raar
alle luxe is zo gewoon en iedereen verwacht dat je maar mee gaat met hun leef wijze
ik vind aandacht en liefde geven veel belangrijker dan 4 x per jaar je kinderen afkopen met een vakantie
je kan beter thuis zijn voor ze daar hebben ze veel meer aan
gewoon uit school is mama of papa thuis
wat is nou fijner
maar ja dat is mijn visie
 
Nou ik dacht dat het aan mij lag.
Wij hebben een kind van 3,5 en ik ben in een clubje van 7 moeders de enigste die nog geen computer/tv computer heeft voor haar kind.

Wij doen nog memory met kaartjes op tafel en ik geniet er volop van, ook fietsen en naar de speeltuin in de wijk doen wij veel.

Daarnaast ben ik niet zo op al die moderne dingen. Mijn kind komt nog niet op de computer van ons.

Het enigste pretpark waar wij zijn geweest is Plopsaland (wij waren in Zuid Nederland op vakantie en konden dit in een dagje reizen).
Hij heeft er zo van genoten dat hij het er soms nog over heeft.
Ook kadootjes krijgt hij niet vaak (verjaardag, Sinterklaas) en verder niet.

Ik hoop zelfs dat wij dit vol kunnen blijven houden als hij straks naar school gaat.
Wij willen ons kind graag meegeven dat al die dingen geld kosten en bijzonder zijn als je dit kunt kopen, maar zeker geen vanzelfsprekendheid zijn. Na deze fiets (zijn eerste was een nieuwe) krijgt hij ook een tweedehands fiets. Niets mis mee.

En die pretparken: je loopt leeg: belachelijk dat het zoveel geld kost. Ikzelf ben trouwens pas in de Efteling geweest toen ik volwassen was (mijn ouders hadden er geen geld voor).

Zo dat ben ik even kwijt.

 
Blijf lekker genieten van het gewoon lekker een rondje fietsen of een stukje wandelen. De kinderen blijven dan ook genieten. Onze oudste is 10. Afgelopen zomer zijn we vooor het eerst sinds 4 jaar weer in een dierentuin geweest, in de vakantie (lang leven air-miles!) Ze hebben enorm genoten. Vooral omdat het eigenlijk nooit gebeurd. Het geeft veel rust in je gezin als je niet zo nodig van alles moet! Onze kinderen spelen het liefst in de buurt en zijn blij als we zeggen: zullen we even naar de kinderboerderij?
Wij krijgen vaak te horen van mensen: wat kunnen jullie kinderen genieten zeg! Dat vind ik een groot compliment.
 
Terug
Bovenaan