Zika virus Bonaire

Ik ga binnenkort naar de Seychellen, dat valt onder categorie 4 dat betekend dat er nog geen zika geregistreerd is alleen de mug is daar aanwezig. 
(En ik ben zwanger)

Ik zou even op de site van rivm kijken.. alle landen die onder categorie 4 vallen zijn relatief veilig... als je helemaal geen risico wilt lopen moet je thuis blijven.

Bonaire valt onder categorie 1 (heb het opgezocht voor je), dat is het grootste risico wat je kan nemen. Ik zou het je absoluut afraden en je reis omboeken naar een veiliger land.

Hoi!
Ik las toevallig in de app van ouders van nu een artikel met de titel ‘Zika virus en je zwangerschap’. Hier staat redelijk wat informatie in over het zika virus. Het is aan jou om te beslissen wat je ermee doet. 
Wij hebben zelf onze reis naar Curaçao geannuleerd nadat we erachter kwamen dat ik zwanger bleek te zijn. Ik wilde het risico niet lopen en wist dat ik niet met een gerust hart rond kon lopen om de angst om gestoken te worden. Daarnaast heeft de verloskundige en GGD het ons afgeraden. 
Succes met je keuze!

Ik heb net de eerste afspraak gehad met de verloskundige eerste echo, wauw wat bijzonder! Was wel twee weken minder lang zwanger dan gedacht nu 6.5 week maar wel een kloppend hartje! Over een maand een nieuwe echo. Mocht deze goed zijn dan gaan wij ook proberen om onze vakantie om te boeken naar een zika vrij land. Iemand goede suggesties waar het nog heerlijk weer is in oktober?? Liefst iets soortgelijks als bonaire alleen dan zonder zika virus of andere tropische gevaarlijke ziekte 

Slim om om te boeken. Ik ben zelf een keer op vakantie geweest naar oost Ibiza in oktober. Heerlijk weertje nog en ideaal om lekker te relaxen

Hoi!
Hier waren wij ook stiekem een beetje aan het kijken naar vakanties, maar helaas zitten wij dan midden in een verbouwing. Ik heb gekeken op wwarschijntdezonwel.nl
Je ziet daar wat de gemiddelde dag temperatuur is en de gemiddelde watertemperatuur. Je kan ook een minimale temperatuur ingeven.
Wij keken naar Tenerife. Dat schijnt nog wel erg aangenaam te zijn in oktober.
Succes!
Liefs, Maaike
Ps: mocht je die nog niet hebben afgesloten: vergeet niet nog een annuleringsverzekering af te sluiten voor je gaat bellen met TUI!

Terug
Bovenaan