zin in de bevalling

ik heb zo'n zin in de bevalling!
klinkt misschien raar, maar ik zie er helemaal niet tegen op.
ik heb een droom zwangerschap, maar wil nu mijn kleine knulletje wel eens in mijn armen houden.

zijn er meer meiden die dat hebben?
groetjes suzan 37+5

Ik vind persoonlijk bevallen het fijnste aan de hele zwangerschap. Ja, het doet pijn maar het is kort en heftig (ookal heeft de eerste 24 uur geduurd) en dan is alles over en uit! De bevalling doe ik graag maar de negen maanden zwangerschap  kunnen me gestolen worden (op de leuke momenten zoals echo's, testen en  leven voelen na).

Maar het verschil tussen jou en mij is waarschijnlijk dat ik er al 2 achter de rug heb en jij nog geen (klopt dat?). Dan zou ik zeggen, maak je niet teveel voorstelling. Ook te licht erover denken is een voorstelling. Want het is heeeeeeeeel hard werken en je zou nog wel eens  bedrogen uit kunnen komen. Je kunt je vooraf geen realistisch beeld vormen van een bevalling, hoeveel je er ook over leest!

Maar wel natuurlijk veel succes gewenst! Dat het een topbevalling worden mag!

Hoi Suzan,

heel herkenbaar! Ik had dat bij de eerste ook. Ik wilde heel graag m'n kind beter leren kennen en zag erg naar zijn of haar komst uit. Zodra ik 37 weken was dacht ik "Laat maar komen!" (Het is een hij geworden.)
Dat ik veel zin had in de bevalling betekende voor mij niet dat ik dacht dat het makkelijk zou zijn, maar ik had wel heel erg het gevoel dat ik het aan zou kunnen. Je zou het ook een soort oervertrouwen kunnen noemen. Dat gevoel heeft me ook heel veel kracht gegeven tijdens de bevalling. Nee, het  was niet makkelijk en het  deed pijn, maar ik kijk er toch met een goed gevoel op terug. (Ondanks het ontbreken van persweeëen, een subtotaalruptuur en andere details die ik je nog even zal besparen...)
Ben nu 24 weken zwanger van de tweede en het begint alweer flink te kriebelen; laat die bevalling maar komen....

Groetjes en heel veel succes en sterkte gewenst bij de bevalling,
Margrethe

hoi meiden,
ja het klopt dit is mijn eerste en ik kan me er dus geen voorstelling van maken.
tot zo'n 7 maanden was ik zelfs bang voor de bevalling, maar nu heb ik echt een gevoel van "kom maar op ik kan het."
ik heb ook steeds het idee gehad dat ik pijnbestrijding wilde, maar nu helemaal niet meer. terwijl iedereen toch zat spookverhalen aan me verteld.
als dit een list van de natuur is, PRIMA !

groetjes suzan

Hoi!
Nou, ik ben nu 36 weken zwanger en heb net verlof. En ik heb ook zin in de bevalling. Mag nog even 2 weekjes duren of zo, maar ik zie er ook niet echt tegenop. Ik weet dat het heel zwaar kan worden, maar ik heb zoiets van: laat het maar over me heen komen. Ik moet het toch gewoon doen en ik kan het vast.
Ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe het verloopt en hoe mijn 1e kindje eruit ziet en hoe alles gaat.
Groetjes, Wilma

hihi, en het kan tegenvallen hoor!

ik wilde ook graag bevallen. maar dat kwam mede doordat ik een te hoge bloeddruk had en niks mocht doen de laatste 4 weken. Toen het eenmaal zo ver was dacht ik oh dat doe ik even. Miljoenen vrouwen zijn me voor gegaan, dus ik kan dit ook. Pijnbestrijding, nee hoor dat hoef ik niet. Ik dacht het gaat gewoon pijn doen en dat hoort erbij. Dus aan mijn lijf verder geen polonaise. Ik ga dit klusje gewoon even klaren.

Nou ik kwam van een behoorlijke koude kermis thuis. Het was een hell of a job. En na 15,5 uur weeen was ik blij dat ik een ruggeprik kreeg. Uiteindelijk is na 22 uur onze dochter geboren. Het moment dat ze bij je wordt gelegd is mega bijzonder. En ik was super blij, maar ik had het bevallen zelf echt onderschat.

nu is iedere bevalling anders, bij de een floept het kindje er zo naar een paar uurtjes uit. Bij de ander moet er tang, pomp en knippen aan te pas komen of zelf s een KS. Dus tja je kan het van te voren niet voorspellen. Maar een ding wel, het is bijzonder!

Probeer er maar van te genieten.

ik ben nu over 5 dagen uitgerekenddus binnenkort ga ik het meemaken.
ik ben heel nieuwsgierig hoe de bevalling zal gaan en wat typetje er uit m'n buik komt! ik wil in het zh bevallendus als het te erg is is de ruggeprik dichtbij en evt ook de andere ingrepen, maar als het niet hoeft,.....
groetjes suzan

Terug
Bovenaan