... zin of geen zin ...

Hoi dames,

ik zit toch even met het volgende.
Misschien niet voor iedereen zo'n leuk onderwerp om over te praten, maar ik denk dat de meesten hiermee geen probleem hebben.

Ik heb de laatste tijd ongelooflijk weinig zin om te vrijen.
Ik weet niet hoe het komt, want normaal ben ik niet te stoppen, zeg maar, maar momenteel dus totaal niet.
Ik moet zeggen, dit is mijn tweede zwangerschap en bij mijn eerste had ik hier geen probleem mee. Ik ben 27 weken ver en vroeg mij af of er zijn die dit herkennen.??

Of wil ik nog eens even luisteren hoeveel iedereeen tot nog toe is aangekomen, misschien ook een iet wat riskant onderwerp. Maar ik ben momenteel al 7,7kg aangekomen en dit is ondertussen ook al 3 weken geleden, dus bij mij gaat her supersnel heb ik de indruk. Vorige zwangerschap een totaal van 18kg. Wat gaat dat deze keer geven? amai ... Ik voel me dan ook enorm zwaar voor de moment.

Liefs,
van ons...

Hoi Febeke,

Het is helemaal niet gek hoor om geen zin te hebben om te vrijen! Voel je daar dan ook helemaal niet schuldig over!

Ik heb heel wat zwangere om me heen, zo ook bij mijn vorige zwangerschap, en daar had gemiddelt iedereen zo 3x sex gehad gedurende de hele zwangerschap!!! Ik had er bij mijn eerste zwangerschap ook totaal geen behoefte aan!
In deze zwangerschap is en voelt het weer heel anders. Ik  heb er nu dus meer behoefte aan als in mijn eerste zwangerschap, maar lang niet zoals normaal hoor!

In mijn eerste zwangerschap was ik dan ook bijna 30 kilo aangekomen en had bijna overal last van. Voelde me dus bij lange na niet "sexy"!
Tot nu toe ben ik pas 2 kilo aangekomen (wel eerste 3 kilo afgevallen) en ben nu 25 weken zwanger. buiten mn bekken voel ik me erg goed, dus ik denk dat dat er ook erg mee te maken heeft!

Gelukkig heb ik een vriend die er totáál geen punt van maakt, natuurlijk mist hij de "frequentie" wel, maar zeurt er totaal niet om of over. Dat zorgt er ook voor dat je een stuk relaxer daarin wordt. Hoe meer de man "klaagt/zeurt" hoe meer het je bijna gaat tegenstaan.

Belangrijk dus om bovenstaande te bespreken met manlief als je je er vervelend onder voelt. Zodra die druk eraf is kan het zomaar zijn dat de zin vanzelf weer komt, en zo niet ook geen  probleem!! Doen wat goed voelt!! ..en over een paar maandjes is het weer allemaal koek en ei

Succes!

Esmé mv Kay en ???
(25.1 wk zwanger)

Het is wat het is denk ik altijd maar. Bij mijn eerste had ik nog wel zin, soms zelfs meer, bij mijn zoontje totaal niet. Daarnaast werd ik heel snel dik van hem en het waren niet de kilo's als wel de onhandigheid een fijne positie te vinden die me tegenhielden te vrijen. In de laatste 10 weken is er weinig gebeurd kan ik je zeggen. Nu ben ik weer zwanger van een meisje en ik loop over van de zin. Ik ben al wel flink dik en het wordt al wat onhandiger maar ik laat me er niet door weerhouden. Zelfs mijn man vroeg gisteren: "wat zit er in je buik?" "Waar moet dat heen met de dochter van ons?" Maar goed,   het is wat het is....en gelukkig heb ik een man met veel begrip. Natuurlijk vond hij het jammer dat we amper vreeen bij onze zoon maar goed, hij weet inmiddels dat het snel weer goed zit. Beide keren hebben we 2-3 weken na de bevalling weer gevreeen en pakten we snel ons ritme weer op. Acceptatie is erg fijn!

Het schijnt idd erg te verschillen per zwangerschap en per persoon. Ik had al heel vroeg behoorlijk last van bekkeninstabiliteit, dus ben wel steeds passiever aan t worden (haha maar daar heeft mijn man meer last van dan ik...), maar het gevoel is wel goed. Dat je sneller/makkelijker klaarkomt door goede doorbloeding gaat hier wel op...
Qua frequentie weet ik dus niet zo goed, of t nu minder of meer is,  maar zolang t allemaal beetje voorzichtig gaat vind ik t nog wel heel fijn.. haha beetje op z'n egeltjes...

lfs Mick  

Hoi allemaal,
Nou ben wel blij te horen dat het bij meerderen zo is hoor! Ik heb er ook veel minder zin in als normaal. En vind dat wel vervelend voor mijn man. Hij maakte er eerst veel grapjes over maar begreep toen dat dat bij mij vaak verkeerd viel omdat ik het zo vervelend vond. Nu accepteer ik het en hij ook en dat scheelt heel veel. De zin begint nu rond de 26 weken weer wat terug te komen maar dat zal ook niet van lange duur zijn :D

Groetjes Macka

Ik heb ook niet veel zin hoor! Normaal is het toch anders. Nu ben ik tijdens veel teveel bezig met de baby en dat werkt dus niet hahaha!
Komt vast wel weer goed denk ik!
Mijn man is zowieso altijd 4 weken WEG   en dan 4 weken thuis dus dat doet al iets met de frequentie natuurlijk!

Hoi dames,

voor alle duidelijkheid, mijn man maakt er ook helemaal geen punt van.
Nu, wat mij wel opvalt is dat men bij een meisje wel veel zin heeft en bij een jongen niet.
Dit was een verhaaltje van onze grootmoeder. Ze zei: als je er nog veel zin in hebt, is het een meisje, zo niet, dan krijg je een jongen. En ze had echt wel gelijk, maar pas op, dit zal niet altijd juist zijn, maar het valt me nu wel op dat het precies wel vaker klopt.

Wel grappig om dit van je grootmoeder te moeten aanhoren, hihi....

Het komt idd allemaal wel in orde!

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan