zindelijk maken

hoi hoi,

Ik vroeg me eigenlijk af of jullie al een poging doen om je kindje zindelijk te maken. Ik zelf krijg de indruk dat Kevin eht al aan begint te geven, maar wilde nog even wachten tot na de vakantie. Maar nu had hij gisteren bij oma op het potje geplast en gepoept.

Zit nu ook een beetje in dilemma, moet ik het nu doorzetten, heb nml. gelezen dat je het of wel of niet moet doen en niet een beetje. Of het zo laten en mijn eigen plan trekken.
Wel lastig als ze naar verschillende opassen gaan (ene oma, andere oma).

groeten, Kabo

Als jij niet wilt dat de ene oma een andere lijn trekt dan de andere dat doet moet je dat wel aangeven vind ik..
Straks weet Kevin niet meer waar hij aan toe is want daar moet hij een luier om en daar wordt hij op een potje gezet...als jullie zelf even willen wachten ermee is dat jullie beslissing toch?

Wel heel fijn dat misschien oma hem zindelijk maakt want dat scheelt jullie een hoop haha..maar ja, wat je niet wil wil je niet hoor!!
Ik heb ook altijd liever met alles zelf de regie in handen en daarom laat ik mn schoonmoeder zo min mogelijk oppassen..alleen als het echt nodig is! Want die luisterd namelijik NIET als ik aangeef iets niet te willen...nog lastiger haha!

Gr angela

Hoi Kabo,

bij ons op het CB werd aangegeven, dat Lars door zijn snelle ontwikkeling, wellicht ook al klaar is voor het potje,
Ik heb het potje tevoorschijn gehaald en meneer heeft er een paar dagen mee rondgesjouwd en er in zijn nakende niksie op gezeten, maar nog geen plas gedaan. De laatste dagen toont hij weinig interesse. Ik denk, dat ik wacht tot de warmere dagen en laat meneer dan lekker in zijn blootje door de tuin banjeren. Dan voelt hij vanzelf wanneer hij moet plassen. Het potje zal ik dan in het zicht zetten.

Ik heb begrepen, dat je pas aan het potje kunt beginnen, wanneer het kind in staat is om aan te voelen wanneer het moet plassen of poepen. Het ene kind is met anderhalf jaar al zindelijk; de ander met 3 jaar. We zien het wel. Komt tijd, komt raad.

Groetjes, Marijon

Overigens ben ik voorlopig niet van plan om onze gastouder hierin te betrekken: ik kwam laatst onze zoon ophalen, toen ze een ander kindje vol in het zich op het potje had gezet. Komen al die grote mensen ook nog eens binnen. En het meisje maar huilen... Leek me niet echt de juiste methode.
Ik heb gelezen, dat het verstandig is, om je kindje op een rustig plekje op het potje te zetten en even met rust te laten. Als wij naar de wc gaan, trekken we ook de deur dicht.

Ella is nu 20 maanden, ook dat wat ik eerder las hier over wat er qua ontwikkeling werd gezegd op het cb, kreeg ik ook te horen..
Nu hebben wij nog geen potje, maar ze geeft ook helemaal niks aan, plas niet, poep niet, t doet haar helemaal niks...
Daarom denk ik dat het gewoon veel te vroeg is, straks als de tuin klaar is, zal ik haar eens in dr blootje doen, misschien word het dan anders... dan kan ze spelenderwijs op het potje misschien.. maar rond 2 jaar is vaak erg vroeg hoor, je kindje moet het snappen...

We betrekken Lars wel bij onze eigen toiletgang. Papa gaat nu plassen - doortrekken: dag plas!. Lars wil de laatste dagen dan ook even op het grote toilet zitten en 'plassen' (gewoon met zijn kleren aan op de bril zitten en sssss zeggen). Op die manier leren we hem spelenderwijs, dat je als je groot bent, moet plassen en poepen op de wc.

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties.... Inmiddels een week verder, maar heb er eigenlijk niks meer mee gedaan. Gewoon omdat ik er niet aan toe kwam . Hij zegt nu te pas en te onpas bah, maar ik denk dat het maar een enkele keer betekend dat hij ook daadwerkelijk iets doet (gaat doen). Wel betrekken we hem ook steeds meer bij onze eigen toiletgang. Kan trouwens ook niet anders, want als je zegt dat je naar de wc gaat, staat meneer al voor de wc deur en wordt ie boos als je niet opschiet.

Ik denk toch dat hte nog een beetje te vroeg is. Hoewel ik volgens mijn moeder zelf wel al zindelijk was rond deze leeftijd, heb ik er nu nog niet een goed gevoel bij.

groeten, Kabo

Terug
Bovenaan