Zindelijk maken ...

Ik ken een aantal moeders die met 1,5 jaar al bezig zijn hun kindje op een potje te doen. Fabienne begint te huilen als ik haar op een potje zet, ze is hier volgens mij nog heel niet aan toe dus ik wacht hier nog even mee. Ze sjeest dikwijls achter me aan naar de wc en ik benoem het plassen en poepen over duidelijk. Is dat voldoende voor kindjes van deze leeftijd?

Af en toe lijkt het wel of alles steeds sneller MOET bij opgroeiende kinderen?!

 
Lekker op dr eigen tempo laten doen hoor. In de zomer is het ook meestal wat makkelijker om kinderen zindelijk te maken. Hebben wij met de oudste ook gedaan. Hij was met 2 jaar dag en nacht zindelijk.

Groetjes,

Miriam
 
Onze dochter is ook anderhalf en ik zet haar soms op het potje. Maar alleen als ze er zelf mee aan komt. Of als ik op de wc zit, gaat ze zelf op het potje zitten. Ik wacht inderdaad ook tot de zomer. Dat lijkt me wat makkelijker.
 
Ik hoor juist van m'n oma en m'n moeder dat de kinderen vroeger eerder zindelijk waren. M'n oma heeft het over toen ze gingen kruipen en m'n moeder zegt dat ikzelf met 1 jaar en 9 maanden zindelijk was.
 
dat komt waarschijnlijk omdat de luiers van vroeger niet zo goed absorbeerden en dat voelde natuurlijk niet zo fijn. nu kunnen ze rustig uren in dezelfde luiers blijven en toch droog aanvoelen.
 
Ja, inderdaad Khemam, de luiers van nu absorberen goed.

Waar hebben jullie het potje neer gezet? In de toilet of de huiskamer?

Twee jaar lijkt me een mooie doelstelling maar helaas moet je maar afwachten hoe snel je kindje is.
 
Ik zou zeggen, wacht gewoon tot ze er vanzelf mee komen. Bij onze oudste stond het potje al een paar maanden op de vloer van haar slaapkamer (eigenlijk omdat het qua kleur zo leuk bij de rest stond ;-) ) en daar ging ze vlak na haar tweede verjaardag pas voor het eerst eens op zitten. en een maand later zei ze ineens "Ites (ze heet Iris) niette luier om, Ites op de pottie!" Zo gezegd zo gedaan, en vanaf dat moment was ze zindelijk. Nooit ge-emmer met belongingen, sticker,s ongelukjes en weet ik wat niet meer. Ideaal!
 
die van mij is pas 10 maanden dus hij gooit en schuift er nu alleen nog mee. mijn dochter ging met 1,5 ineens uit zichzelf op het potje zitten poepen, maar die was vanaf heel jong echt vies van natte luiers, moest direct uit na een plas. ik hoop dat het met hem net zo vanzelf gaat.
 
Terug
Bovenaan