Zindelijk maken ...

Mijn gevoel zegt ook dat veel ouders er zo bovenop zitten. Ik denk ook dat het kind het zelf wel aan geeft hier aan toe te zijn. Het ene kind is sneller dan het andere net zoals met het lopen. Misschien moeten we onze kinderen gewoon eens lekker hun eigen tempo laten bepalen en ondersteunen/helpen als het zover is om op een potje te gaan zitten etc.
 
Ook ik sluit me daar helemaal bij aan.
Onze meid is nu bijna 22 maanden en de ene dag wil ze op het potje en de andere dag wil ze er niks van weten.
Ik vraag wel iedere keer of ze op het potje wil en als het ja is gaat ze erop en als het nee is ook prima. Ze heeft er wel al een paar keer op geplast en ook op gepoept. Maar dat was meer geluk dan wijsheid. Ze is dan wel heel trots hoor als je haar prijst, maar daar blijft het verder ook bij.
Ze komt nu op een punt dat ze wel aangeeft dat ze heeft geplast of heeft gepoept. Dus het zal wel niet meer lang duren voordat ze zelf op het potje wil.
En ja tuurlijk zijn ze nu minder snel zindelijk, want de luiers van tegenwoordig voelen zelfs als ze hartstikke vol zijn nog droog aan.

Groetjes Anninas
 
Hoi,

Vroeger waren kinderen sneller zindelijk, dat is een feit, dat heeft idd te maken met oa de luiers, maar forceren heeft echt geen zin, ze krijgen vanzelf intresse, hier waren ze met 2.5-3jr zindelijk en de jongste van bijna 2 zit soms wel op hhet potje/wc maar is er ook nog niet klaar voor!

Gr MJ
 
Met anderhalf hoeven ze echt nog niet gelijk zindelijk te zijn !
Als ze voor dat ze naar de basisschool gaanmaar zindelijk zijn .. dat heb ik altijd geleerd .
Anderhalf is nog wel erg vroeg , en laat je kindje lekker rustig aan doen alstublieft .. Straks ontwikkeld uwkindje nog een fobie voor plassenof poepen ..
Het komt vanzelf wel goed .
 
Terug
Bovenaan