zindelijk s'"nachts wanneer?

hallo allemaal

mijn dochter van 4,5 jaar heeft altijd nog een volle luier als ze uit bed komt.
is dit normaal? overdag is ze goed zindelijk.

groetjes
 
Hoi,

Mijn zoon (5,5 jaar)  is overdag volkomen zindelijk. Maar 's-nachts nog steeds niet. We hebben het al een paar keer geprobeert. Maar hij merkt het niet als hij plast. Slaapt ook gewoon door als het bed nat is. Hem laten plassen voor het slapen en als wij naar bed gaan werkt ook niet. We hebben overleg gehad met de kinderarts. Zij gaf aan dat de meeste kinderen met 6 jaar ook 's-nachts droog zijn. En sommigen (vaak jongetjes volgens haar) pas later. Ze gaan pas actief helpen als hij met 7 jaar nog steeds niet 's-nachts zindelijk is.

Met dat later hebben we ervaring. Mijn (toenmalige) oppaskindje was pas met 10 jaar droog 's-nachts. En ook zij hebben alles geprobeert. Ook met professionele hulp. Maar op een bepaald moment ging het ineens goed.

Wij wachten het ook af. Je kunt altijd advies vragen bij je huisarts.
Groetjes, Cathy
 
Hoi,
Mijn dochtertje, 3 jaar en 9 mnd, is al ruim 14 maanden overdag zindelijk, maar snachts nog niet. In het begin heb ik ook vanalles geprobeerd maar toch lukt het nog niet. Ze is er gewoon nog niet aan toe. Er zijn mensen die zeggen dat je ze een paar uur voor ze naar bed gaan niets meer te drinken moet geven, maar wij drinken toch ook wat als we dorst hebben!? Ik denk bij mezelf, als ze eenmaal zo ver zijn dan komt dat wel vanzelf.
 
Hoi hoi

Ik heb een dochter van 2 jaar en 8 maanden zij is nu overdag en s'nachts helemaal zindelijk sinds mei eigenlijk al. Bij haar is het bijna vanzelf gegaan te gelijkertijd met overdag is zij ook s'nachts zindelijk geworden. Misschien kun je proberen om een potje naast haar bed te zetten en dan s'nachts 1 of 2 keer half wakker maken en op het potje zetten en dan lekker tegen je aan laten hangen. Dan hebben ze wel het vetrouwde gevoel van mama of papa. En dan proberen het steeds een uur te verlate. Is bij meer bekende van mij wel gelukt.
Succes

Liefs Heleen
 
Hallo

Mijn dochtertje is 5 en half, en is al sinds dat ze 2 en half was overdags zindelijk en was 2 jaar en 9 maanden toen ze dit ook snachts werdt... gewoon de luier af laten, en rond 21 uur even eruit halen om te laten plassen, dat deed ik asl ik naar bed ging rond 12 u haar weer even laten plassen, en dan smorgens om 5 u als mijn vriend ging werken haalde ik der er ook even uit om te plassen, na een weekje van dit ging het helemaal vanzelf :))))))))))
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje van nu 3jr en 11mnd is echt pas sinds een paar maanden overdag zindelijk. Hij is uit zichzelf 's nachts zindelijk geworden. Wij hebben ons alleen geconcentreerd op overdag,  maar op een gegeven moment merkte we dat hij 's nachts droog bleef. Sinds die tijd gaat hij zonder luier naar bed en als hij wakker wordt gaat hij zelf naar de wc. Hij heeft wel in die tijd 2 keer een nat bed gehad, maar dat kan altijd gebeuren. We hebben er toch een zeiltje ondergelegd.

Groetjes Wilma
 
Mijn zoontje was met zijn 3,5 jaar ineens dag en nacht zindelijk
Hij wou nooit naar het toilet om te poepen plassen wel maar poepen absoluut niet
totdat oma er bijna een uur mee op de wc heeft gezeten omdat het arme kind niet durfde te poepen en hij er toch door heen moest.
Toen hij dus zijn 1ste poepje op de wc heeft gedaan was hij vanaf die dag ook ineens dag en nacht zindelijk.
Groetjes,
 
Onze dochter is in oktober 4 geworden en is sinds haar derde overdag zindelijk en sinds afgelopen zomer zei ze zelf toen ze naar bed ging dat ze geen luierbroekje meer wilde omdat ze al een grote meid is. Sindsdien is ze 's nachts zindelijk. Het komt eigenlijk vanzelf wel. Wij waren er overdag ook teveel mee bezig en toen had ze echt zoiets van: zoeken jullie het maar uit, als het mijn tijd is. En het is ook zo. Van de een op de anderen dag vinden ze het vies en gaan ze naar de wc.
Veel succes!!!
 
Terug
Bovenaan