zindelijk s'"nachts wanneer?

Mijn zoon van bijna 6 was met zijn 3,5 jaar overdag zindelijk maar s'nachts nog steeds niet. heb vanalles al geprobeerd, hem 2u voor het slapen gaan geen drinken meer te geven, laten plassen voor het naar bed gaan, tussendoor hem wakker maken om te plassen, een wekkertje etc. Hij heeft tussendoor weleens 2 weekjes gehad dat ie droog was, maar daarna begint de ellende weer. En ik ga toch echt niet elke nacht zijn bed verschonen.

Ook kreeg ik als advies van het CB dat het helemaal niet goed is om je kindje tussendoor wakker te maken. Kinderen moeten die knop zelf hebben om wakker te worden als ze moeten plassen.

Ik heb nu zoiets van laat maar, ik probeer het tussendoor wel om hem eens zonder pamper te laten slapen. Maar heeft ie dan 3 nachter achter elkaar geplast dan gaat die pamper toch echt weer om.

Mijn dochter van 2 jaar en 9 maanden is overdag ook nog niet zindelijk. Zij geeft wel aan als ze gepoept heeft maar ze wil absoluut niet op het potje. Dus ik ga haar daarin ook niet dwingen. Ze geven het zelf wel aan als ze er aan toe zijn
 
Mijn dochter van 4 is al twee jaar overdag zindelijk, maar 's nachts niet. Ik heb wel eens geprobeerd haar om 11 uur 's avonds te laten plassen, maar ze wordt niet eens wakker. Als ik haar niet vast houd valt ze van de wc. Nog maar even wachten dus.

Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop kinderen slapen of ze wel of niet 's nachts zindelijk kunnen zijn. Mijn andere dochter van 3 wordt namelijk wel wakker als ik haar 's nachts op de wc zet (sterker nog, zij hoort mij al de kamer inlopen). Grote kans dat ze dan 's morgens droog is. Maar dat is toch niet zindelijk zijn? Kom op zeg, dat doe ik dan toch? Ik vind een kind zindelijk als ze zelf wakker worden van aandrang en gaan plassen. Niet als het toevallig droog is als vader of moeder ze laten plassen.

Ik heb een keer een hele discussie gehad met een vrouw die het zielig vond dat ik er niet meer aan deed om haar 's nachts te laten plassen om haar zindelijk te maken. Kinderen móeten al zoveel tegenwoordig.....
 
Hoi,
Mijn dochterje is nu 5,5 jaar en snachts ook niet zindelijk. Met bijna 3 jaar was ze overdag helemaal zindelijk.
's Nachts hebben we van alles geprobeerd, ophalen, zonder luier laten slapen, etc. Niets helpt. Ze is totaal in diepe slaap en haast niet wakker te krijgen.

Ik weet het ook niet meer. Ze plast zoveel dat zelfs de pamper nr. 6 het niet meer houdt. Laat staan al die varianten luierbroekjes.

Ze slaapt ook door terwijl ze drijfnat is, ook al geprobeerd dus. Helaas het worden 2 luiers per nacht.

Dus wees gerust ooit zal het maar goed komen, hoop ik.
 
Nou, hier is het dan eindelijk zover. Onze zoon is ,ineens, 's-nachts zindelijk. Hij zei: ik plas niet meer in mijn (luier)broekje. Dat ging sinds donderdag goed. Dus vannacht alleen in een onderbroekje geslapen, en weer droog! Wel tegen hem gezegd dat hij moet gaan plassen als hij wakker word. Natuurlijk plassen voordat hij in bed gaat. Maar niet eruit gehaald  als wij naar bed gingen.  En zo gauw ik hem 's-morgens hoor zeg ik hem ook dat hij moet gaan plassen. Verder uit en te treuren geprezen wanneer hij droog was.

Hij weet nu dat hij het kan, het gaat ook goed. We gaan ervan uit dat het nu blijvend is.

Een trotse mama.
 
Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 5 is  overdags zindelijk sinds 3 jaar, 10 maanden ongeveer. Vrij laat dus. 's Nachts is ze nog elke keer nat. We  hebben haar een tijdje uit bed gehaald 's avonds, maar dat hielp amper. Ik heb toen ook gehoord dat  het beter is als ze er zelf wakker van wordt. Het lijkt haar gewoon nog niet te interesseren. Nou ben ik zelf als kind ook laat zindelijk  geworden 's  nachts. Ik wacht het dus maar gewoon af.......  
 
Volgens mij kan het wel tot 6 jaar duren voordat een kind volledig zindelijk is. Ik zou me er niet zo druk om maken. Ze is overdag toch zindelijk? Beloon haar gewoon op het moment als ze  een nacht droog is gebleven of aangeeft dat ze 's nachts naar de wc moet. Is ze drie nachten achter elkaar droog, laat de luier dan af. En maak er een klein feestje van als ze droog blijft. Een ongelukje is ook dan nog mogelijk hoor, maar maak ook daar  geen issue van. Het is voor haar net zo vervelend, of vervelender, dan voor jou.
Succes en heb geduld.
 
Terug
Bovenaan