Zindelijk worden; doorgaan of even pauze?

Hoi!Onze zoon vond zijn luier met poep ook niet lekker zitten en gaf het aan. Daarentegen wilde hij niet op de ex of het potje. Je moet niet pushen, je kind geeft echt zelf aan wanneer het er klaar voor is. Dit tijd kwam gelukkig voor mij in een gunstige week dat ik vrij was en dus fulltime tijd had. Heb hem toen een plaskalender gegeven en elke keer als hij wat op de wc had gedaan, wilde niet op de pot, en het zelf aangaf, hup een sticker. Het waren 35 vakjes. Trots dat hij zelf was!Gewoon lekker de hele dag in zn onderbroek laten lopen. Geen punt van maken als hij nat was, gewoon hup, schone onderbroek en klaar.Een pauze is helemaal niet gek hoor. Als ik je verhaal zo lees, is hij gewoon nog niet zo ver.Mijn zusje probeert het nu ook. Echter, zij is er zoveel mee bezig, dat haar zoontje nu niet meer wil.... hij wordt in januari 3. 2,5 is voor jongens nog erg jong. Onze zoon was bijna 3,5. Geen punt. De een is gewoon sneller dan de ander. Mijn moeder vond het belachelijk dat wij er zo laat mee bezig gingen, want ik ging naar de peuterspeelzaal en was al zindelijk (?), maar wij hebben zijn tempo aangehouden en het resulteerde in 1x 100% zindelijk, dag en nacht! Op de peuterspeelzaal gaven ze ons daar helemaal gelijk in. Hij was in 1 week dus 100% droog en het aantal ongelukjes sindsdien zijn op 1 hand te tellen.Volg je gevoel en laat de rest van de wereld maar kletsen.Succes!

Ik ben ook voorstander van doorzetten en vooral consequent zijn. Je kan idd beginnen met paar weekjes wennen, maar dan moet je een week kiezen dat je er voor gaat. En dan bedoel ik, ongeacht 1e dag 20 ongelukjes, toch luier uitlaten. En vooral de successen belonen en ongelukjes niet straffen. Bij zoon en dochter zo gedaan en binnen 2-3 weken zindelijk. En dat betekende ook, overal potje mee naar toe slepen. Supermarkt, dierentuin, noem maar op. 

Terug
Bovenaan