Zindelijk worden!

@rcl omdat er antwoorden komen die een beetje 'oordelend' zijn. Ik weet natuurlijk dat een kind niet zindelijk is als je hem zelf op t potje zet en niet aangeeft. En er zijn een tal methodes daar vraag ik niet om, ik vraag meer hoe ik t beste verder kan aanpakken zodat hij het wél aangeeft als hij moet plassen (misschien is daar een tip voor?). Van een kwartier ophouden tot anderhalf uur vind ik geen slechte vordering voor 'maar' 6 dagen. Ik lees dat sommigen wel 16 ongelukjes hadden op een dag. 


En een oefenbroekje is een broekje met iets meer katoen erin zodat je niet meteen de dweil erbij moet pakken, vind het een beetje jammer dat ik meer antwoorden moet geven op wat een oefenbroekje is dan dat er daadwerkelijk tips komen!
 
@gebruiker jij in ieder geval bedankt voor je tips! Idd geduld denk ik. Luiers doen we alleen in de nacht om.
 
Wij doen ook alleen in de nacht nog luiers om, of als we met de auto ver weg gaan dan doen we een luierbroekje aan. Want anders is het zo’n gedoe met die autostoel. Maar moet zeggen dat het wel altijd eerst een hele strijd is om een luierbroekje dan aan te krijgen omdat hij echt zonder wilt. Ach ja.. ik denk dan maar zo: ze zijn nog zo jong. We hebben geduld en het gaat steeds beter. Komt altijd goed ? en bij de 1 iets sneller dan bij de ander, maar zindelijk worden ze uiteindelijk allemaal ? succes!
 
Ben het met je eens dat bepaalde antwoorden erg oordelend overkomen. Dat vind ik trouwens wel vaker in een topic die door een van deze gebruikers hierboven vaak zo raar reageert. Alsof haar manier en mening de enigste is bleeeh, vind haar overigens ook vaak hele verkeerde oordelen en adviezen geven…. Sorry dat moest er even uit, gezien ik me mateloos irriteer aan deze persoon en het mij gewoon opvalt.

Maar goed, een kind kan wel degelijk in een a twee week zindelijk worden. En nee ze zijn dat niet half zindelijk, gewoon volledig. Onze zoon was 2,4 jaar oud, inmiddels ruim een half jaar zindelijk en misschien 3 ongelukjes gehad in deze tijd.
Ook ken ik redelijk veel personen in mijn omgeving die door deze methode hun kind ook vrij snel zindelijk hadden.

Ik zweer echt bij de zindelijkheidsbox. Het is een pittige methode (doorzetten, mega veel ongelukjes en enorm veel geduld) maar echt, dit wordt beloond!
Je kan deze box bestellen via internet. Lees ook eens de recensies op fb!
De kaartjes die in de box zitten geven veel houvast en goede tips! Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me altijd een berichtje doen.

Liefs
 
Heel veel geduld en gewoon lekker zo door blijven gaan. Snachts gewoon nog luier om laten. Als hij straks echt zindelijk is overdag komt de de nacht meestal vanzelf. En idd opbouwen zoals je nu al doet qua tijd tussen de wc momenten. Je zult dan vanzelf zien wanneer hij echt iets doet en zo kun je de tijd weer verder oprekken.
 
Hier met 2j en 5m ook volledig zindelijk binnen een week...
Ook met zindelijkheidsbox... Luier uit, als je ziet dat hij echt moet plassen benoem je dat hij zn onderbroek droog moet houden of dat hij het moet zeggen... En het initiatief dus bij je kind laten!
zelfs nu na die week een lange autorit gemaakt, hij geeft aan dat hij moet plassen, duurt ff voordat we stoppen maar houd het keurig op! Matje onder de autostoelhoes en dus geen drama's voor luierbroekjes. Die krijgt hij alleen nog aan met slapen...
En een ongelukje hoort er af en toe bij, het is niet dat als je kind eenmaal kan lopen nooit meer valt, met plassen net zo, helemaal prima!
 
Thanks voor de tips en info allemaal! Ik heb wel nog een vraagje naar de ouders die de zindelijkheidsbox hebben gebruikt. Lijkt mij zonde om dit nu nog aan te schaffen, hij heeft al een aantal dagen nu maar 1 ongeluk per dag. En dat is meestal met papa als hij in de speeltuin is en dus erg gericht op spelen enzo. Wat voor tips worden er in de box gegeven/handelingen toegepast die ik misschien kan gebruiken?
 
wat ik nu doe; bij wakker worden de nachtluier uit. Een oefenbroekje aan, en hem de hele dag volgen. Af en toe vragen of hij moet plassen zodat hij dit zelf ook leert beantwoorden. Als ik zie dat er een ongeluk aankomt, gelijk op het potje zetten. Als het lijkt alsof hij moet en niet durft zeg ik dat hij op het potje mag plassen. Bij ongeluk benoemen dat dit niet de bedoeling is en herhalen dat hij op het potje moet plassen/poepen. Ben heel benieuwd wat er in de box zit kwa uitleg!
 
Terug
Bovenaan