zindelijk worden

Dag allemaal,
Mijn zoontje is bijna 3 en nog niet zindelijk. Hij wil absoluut niet op een potje zitten want dat doet zeer zegt hij. Op een wc-verkleiner wil hij ook niet want dat is eng. Hij houdt ontzettend van vieze luiers want hij wil niet graag verschoont worden. In bad plassen vindt ook fijn want dat is lekker warm volgens hem. Wie heeft er tips voor mij ik ben ten einde raad
 
Hoi,
Mijn dochtertje is sinds kort drie en zindelijk. Toen ze drie werd, heb ik gezegd: je bent nu een grote meid en daar horen geen luiers bij. Ze moest nix hebben van potjes en de wc en hield het vervolgens de hele dag op. Toen wist ik dat ze de controle dus wel had. De volgende dag ging ze wel op het potje en later ook op de wc. Het poepen duurde iets langer. Dat hebben we met een poepkalender gesponsord. Een stickertje voor elk poepje op het potje, bij 15 keer een kadootje uitkiezen. Na 1 zo'n kalender doet ze het voortaan prima met het poepen (zonder sticker/kado).
S'avonds heeft ze nog wel een luier, maar dat vind ik niet erg. Komt wel.
Groetjes Ivy
 
hoi,
mijn zoontje begon al heel smel op het potje, met anderhalf, als ik hem bloot liet rondlopen ging hij netjes op t potje zonder ongelukjes, dat heeft tot aan de herfst geduurd, nu is hij 25 maanden en wil niet meer,hij wil alleen een luier en op de wc al helemaal niet, als ik hem alleen een onderbroek of een onder zn luier aandoe boeit t hem niet als ie nat is, dus ach ik laat het nog maar even ik weet dat ie t kan en het komt wel, mischien van de zomer weer en dan helemaal doorzetten, dan lopen ze wat vaker bloot en gaat het allemaal makkelijker..

groetjes brenda
 
ik wilde trouwens nog wel even met jullie delen wat eigenlijk alle oudere mensen en 'ervaren' mensen mij als advies geven en echt zo lijkt te zijn vandaar ook mijn berusting en dat is dat als ze eraan toe zijn je ze met 1 week totaal zindelijk hebt als ze er maar aan toe zijn

groetjes brenda
 
Hoi,
Zelf denk ik echt dat het elk kind verschilt.
Want die van mij plaste al voor zijn 2 verjaardag als ik hem erop zette  op de pot en wc en vond niks eng en het maakte niet uit zelfs niet met een verkleiner op de wc hij is er zelfs een keer bijna ingevallen (lachen natuurlijk).
Maar doordat hij dat al deed dacht ik wel ohh nu zal of moet ik beginnen met zindelijk worden en probeerde een paar dagen zonder luier maar moest nog wel zelf hem opakken of zeggen dat hij moest plassen en anders deed hij het gewoon in zijn broek en dat werd toch af en toe een beetje frustrerend. Dus weer gewoon een luier aangedaan en  dacht ik doe het wel als hij 2.5 is.
En je hoorde dan, ach een jongen dat is wel erg vroeg hoor wacht nou nog maar.
Maar op een gegeven moment zei hij zelf dat hij moest plassen en vanaf toen was het maar 1 a 2 dagen op een enkel ongelukje na gelukt.
hij is nu met 2 jaar en 4 maanden zindelijk.

Was wel bang omdat ik hem weer een luier had aangedaan dat hij het helemaal niet meer zou willen of verward zou raken..tenminste dat zeiden ze tegen mij.
Maar de peuterjuf zei gewoon doen en wij letten op en je zit dan ongv. twee weken in de was..
Maar dat was dus niet GELUKKIG! maar 1 a 2 dagen.

Dus met   alles denk ik kijk naar je eigen kind en je merkt vanzelf wanneer hij er echt aan toe is en trek je alstublieft niks van andere aan!!!
Ik heb me eigen  er best wel druk over gemaakt...nou dat was dus niet nodig.
Hoop dat ik je iets toe kan voegen.
Groetjes Renata.
Ps Fijne dagen verder.

 
Hallo,

Ik heb zelf een dochtertje van 2en een half.
Toen ze net 2 jaar was ging ze uit zichzelf op het potje zitten en de ene keer plaste ze en de andere keer poepte ze wat we enorm prezen dit ging zo een maand of 4 door.
Mijn zus die zelf al grotere kinderen heeft adviseerde toen om ze na elke keer dat ze op het potje iets had gedaan om ze dan een sticker te geven en na zoveel stickers een kadotje. Bij de meeste kinderen werkt dit maar bij ons juist averechts.
Nu zijn we maar even gestopt tot het weer wat beter weer wordt om ze dan maar in haar onderbroekje te laten lopen zodat ze voelt dat ze iets heeft gedaan.
Trouwens op de peuterspeelzaal is het geen probleem daar verschonen ze mijn dochtertje gewoon als dit nodig is.
Veel succes met het zindelijk krijgen.

GRoetjes monique
 
Terug
Bovenaan