zindelijk worden!!

Even voor de nitwits onder ons, euh, ikke dus (waar is die smiley met rode wangen als je hem nodig hebt!). Hoe begin je met zoiets? Je zet haar gewoon een keer met blote billen op het potje en ziet wel wat er gebeurd? Nadat je hebt uitgelegd waar het voor is natuurlijk... Ik hoor ook wel dat sommige mensen ze voor de tv op het potje zetten maar dat lijkt mij iets minder handig. Ik hoor graag hoe de eerste keer ging bij jullie!

Zarah kwam er gisteren ineens mee. Ze trok haar kleren incl luier uit, en pakte het potje, zette het bij mij neer (ja ze maakt het meteen helemaal gezellig) en ze ging zitten. Er kwam zowaar een plas uit! Heb haar luier uitgelaten want ik wilde haar in bad doen. In de badkamer liet ik het bad vollopen en ineens riep ze: ik moet plassen! Snel op de wc gezet en ja hoor, een hele grote plas! Helemaal trots waren we allebei!

Dusse.. voor alle nitwits ;-) ik weet niet of elk kindje het zo doet, maar blijkbaar kunnen ze het prima zelf aangeven wanneer ze willen plassen op het potje!

wij hebben het potje al een hele poos in het zicht staan.Eerst ging nicky hem gewoon als stoel gebruiken,en daarna is mevrouwtje er gewoon opgaan zitten.wij hebben het muziek potje..maar ook een gewone.bij mijn ouders staat ook een gewone ,en ze doet het op beide.ja,kinderen geven het nu zelf wel een beetje aan..hihih we zaten van de week in de auto ,en toen riep nicky al..mama meisje bah..we dachten dat ze een natte luier had,maar nee;ze moest plassen.succes.liefs,karin

jeetje wat knap zeg!

hier nog steeds helemaal niks
ook ik heb t potje van fisherprice met muziekje die uitziet als een troontje en ze gaat er heel veel op zitten maar ze doet er helemaal niks op ondanks dat ik haar hele dagen zonder luier laat lopen
zodra ze eraf komt doet ze haar benen wijd zegt oh oh en ze plast gewoon waar ze staat
als ik ingrijp en dr op t potje zet stopt ze en vervolgens gaat de rest over de vloer
maar een luier wilt ze absoluut niet om
heel vervelend

hoop echt dat t snel doorheeft

liefs maurilla

jeetje wat knap zeg!

hier nog steeds helemaal niks
ook ik heb t potje van fisherprice met muziekje die uitziet als een troontje en ze gaat er heel veel op zitten maar ze doet er helemaal niks op ondanks dat ik haar hele dagen zonder luier laat lopen
zodra ze eraf komt doet ze haar benen wijd zegt oh oh en ze plast gewoon waar ze staat
als ik ingrijp en dr op t potje zet stopt ze en vervolgens gaat de rest over de vloer
maar een luier wilt ze absoluut niet om
heel vervelend

hoop echt dat t snel doorheeft

liefs maurilla

Hee hoi,

Hier ging het plassen goed op het potje en op de wc (zonder verkleiner), maar ook hij heeft een kleine terug slag. Ik dwing hem niet en ik ga er vanuit dat hij vanzelf weer de behoefte krijgt.

Momenteel leert hij zoveel, dat ik soms het idee heb dat hij op dit vlak even een break heeft. Komt wel goed!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan