zindelijk

hallo

onze dochter is 2,5 jaar en gaat al regelmatig op het potje of op de wc, alleen het plasje heeft ze dan al gedaan. Ze heeft 1x geplast en 1x gepoept op het potje en 1x geplast op de wc.
Ze vindt het wel leuk om op de wc te zitten en weet ook dat er een plasje moet komen maar meestal is het plasje algedaan in haar luier.
Vandaag heb ik haar zonder luier(wel met kleren) laten rondlopen, maar ze plast gewoon in haar broek.
Ik vroeg aan haar, als je moet plassen wat moet je dan doen. Toen zei ze hard naar de wc rennen en mama roepen, dus ze weet het wel/

Wij heeft er nog tips.

groetjes
corina
 

Hallo naamgenoot,

Mijn dochter werd pas zindelijk toen ze drie was.....ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Broek uitlaten enzo, maar ze plaste gewoon op de grond, ookal wist ze dat het op de wc moest.
Ik merkte wel dat ze de wc interessanter vond dan een potje dus had ik zo'n verkleinbrilletje met opstapje gekocht. Ik maakte een wc-kalender en hangde die in de wc. Elke keer als ze iets op de wc had gedaan mocht ze een sticker opplakken en bij 5 stickers mocht ze iets leuks doen. Elke opvolgende wc-kalender kreeg steeds meer sticherplaatsen, waardoor ze uiteindelijk naar 50 stickers ging. Ze vond het prachtig dat ze steeds een sticker uit mocht zoeken en op mocht plakken. Toch deed ze het nog steeds ook in haar luier. Totdat ze op de peuterspeelzaal zeiden dat ze best zonder luier zou kunnen. Kwestie van uit laten die luier. Ik geloofde er niet zo in omdat ik dat al eerder had geprobeerd en ze toen toch op de grond plaste.
Mijn moeder paste een dag op en besloot haar luier uit te laten en wat bleek......vanaf die dag was ze meteen zindelijk.
Tijdens de stickerperiode heb ik er totaal niet op ingespeeld en het aan haar over gelaten of ze wel of niet een sticker op wilde plakken (en dus op de wc plaste of poepte) en vanaf toen is het heel snel gegaan.

Misschien heb je hier wat aan en gaat het bij jouw dochter ook zo snel.

Ik wens je veel succes,

groetjes, Corina
 
Hoi Corina,

Het kan ook best zijn dat ze er nog niet helemaal aan toe is. Misschien kun je het even laten rusten en dan met een paar weekjes weer proberen. Ik heb inderdaad ook de stickermethode gebruikt! Dat werkt goed; je beloont ze en daardoor voelen ze zich trots. Bij mijn dochter ben ik toen ook een paar weekjes gestopt met stimuleren; daarna gaf ze zelf aan dat ze er aan toe was.

Succes!


Groetjes Mirjam
 
hoi

mijn dochtertje is ook twee en is thuis zindelijk en kleine stukjes buiten maar als ze ergens anders is is ze vaak net te laat (te enthousiast ws)en zij deed eerst alles op het potje die liet ik in de kamer staan in een hoekje en liet haar toen in haar blote billen lopen dit ging eigenlij gelijk goed en toen ze het eenmaal goed onderr controle had deed ik haar gewoon kleren aan en heb ik het potje verhuiist naar het toilet en deed het toen eerst nog een tijdje op het potje en nu gaat ze alleen nog op het toilet!voor haar was het heel wat dat ze het helemaal zelfstandig kon doen en als ze iets gedaan had in het potje kwam ze dat trots vertellen en gooide ik het samen met haar weg  
groetjes peggy
 
hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 2 jaar en die begint zelf al over de wc. hij zit er graag op en doet er ook echt een plasje op, hij hoeft van mij nog niet zindelijk te zijn maar ik denk dat hijzelf wel graag wil. Ik verplicht hem nergens toe en ga zo nu en dan gewoon met hem naar de wc om hem erop te zetten en warempel er komt een plas. Poepen doet er niet op daar blijft hij liever voor staan. Ik denk dat hij dat nog een beetje eng vind, maar ik kijk maar wat hij zal gaan doen. Hij heeft gewoon zijn luier aan en die doe ik meestal s'avonds voor het eten uit en dan mag hij gewoon in zijn kleren rond lopen om ongeveer het uur zet ik hem dan op de wc en meestal kunnen we het dan redden tot hij naar bed moet. Van het potje wil hij niets weten hij wil er niet eens op zitten, alleen ermee spelen.

Groetjes Wendy
 
Wij hebben onze zoon (nu 2) een paar maanden geleden voor het eerst op het potje gezet en toen was er plotseling een heel klein plasje! We hebben hem heel hard aangemoedigd, maar daarna is het helaas nooit meer er van gekomen.....
We proberen het echter nog wel bijna dagelijks.

Groetjes
 
Hoi Hoi ,


Mijn dochtertje is nu 1 jaar en 9 maanden en plast en poept af en toe op de toiletverkleiner. Gisteren gaf ze het zelf aan dat ze een plasje moest doen, toen wij op visite bij vrienden waren.

Ik heb haar voor de grap eigenlijk voor het eerst erop gezet met een boekje in haar handen, ze poepte toen gelijk op de wc. Dat is nu 1,5 week geleden.

groetjes
 
Hoi Hoi ,


Mijn dochtertje is nu 1 jaar en 9 maanden en plast en poept af en toe op de toiletverkleiner. Gisteren gaf ze het zelf aan dat ze een plasje moest doen, toen wij op visite bij vrienden waren.

Ik heb haar voor de grap eigenlijk voor het eerst erop gezet met een boekje in haar handen, ze poepte toen gelijk op de wc. Dat is nu 1,5 week geleden.

groetjes
 
Terug
Bovenaan