Zindelijk

Ik heb er bij mijn zoontje geen probleem van gemaakt hij is nu net 3 jaar {27-12-2005}   en hij is sinds 33 maanden dag en nacht zindelijk. Hij was in 2007 ook al overdag zindelijk maar had een terug val dus heb ik hem de zomer van 2008 helemaal in zijn blote kont laten lopen en als hij dan ging plassen gelijk naar de w.c. gebracht waar standaard een w.c. verkleiner op zit. En toen bedacht ik dat als hij zelf naar de w.c. zou willen gaan dat hij dat niet kon omdat hij er niet op kon klimmen dus heb ik een opstapje voor hem gehaald. Nadat hij 2 maanden in zijn blote kont heeft gelopen en door had dat als hij moest plassen dat hij dan zelf naar de w.c. kon gaan zonder dat ik hem daarbij stoorde vond hij dat helemaal prachtig. Dus toen ben ik hem een onderbroek aan gaan geven en in het begin dacht hij dat hij een luier aan had maar na 3 dagen had hij door dat het alleen maar een heleboel gedoe was met het verschonen van onderbroeken en dat hij dan niet lekker kon spelen. En sinds dien is hij overdag zindelijk en ik heb 3 maanden geleden hem ook   's nachts zonder luier naar bed gaan brengen omdat hij er iedere keer droog uit kwam. Ik denk dat als je met zindelijkheids training gaat beginnen dat je dat het beste in de zomer kan doen als je nergens naar toe hoeft en je er dus alle tijd voor hebt. Heel veel succes
 
mijn dochtertje is 2 geworden in september. Ik heb ook een potje in de woonkamer staan waar ze soms op gaat zitten, met luier en al. Soms geeft ze aan haar broek uit te willen doen, dus dat doen we dan. Als ik ga plassen, gaat ze mee...ze is erg nieuwsgierig. Nu met het koude weer laat ik haar niet in haar blote bips rondlopen maar ik merk wel al dat ze er klaar voor is. Ik hoop in de lente/zomer dat we het rond kunnen breien.
 
Hoi,

mijn zoontje is met 3 jaar en 4 mnd zindelijk geworden (overdag).Wilde er daarvoor niets van weten en ineens binnen 2 wk overdag helemaal droog.

S'nachts heeft ie een luiertje om.....maar dat is volgens het CB heel normaal en kan dat best nog wel effe duren voordat ie echt droog blijft s'nachts.

Dus het kan ineens goed gaan.

Vooral niet pushen...wel spelender wijs oefenen.Bv poepie uit de luier in de wc laten gooien.

Oh ja...een potje heeft mijn zoontje nooit iets mee gedaan.Vondt de wc met een verkleinertje erop veel stoerder (echter).  

Mijn vriendin heeft een zoontje die in maart 4 jaar wordt en poept en plast nog steeds in de luier.Begint nu pas met af en toe een plasje op de wc...waarvan het meest in zijn broekje zit.

Succes
Alice
 
Ons zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden en sinds de Kerst zindelijk.
Eerst leek het ook drama te worden, hij wilde niet eens op het potje zitten met kleren aan.
Maar we hebben er gewoon weinig aandacht aan besteed. Als ie op het potje ging mocht hij een sticker op het potje plakken, later mocht er pas een sticker als er een plasje was en daarna als er een poepje was.
Nu doet hij het zonder stickers maar liefst plast hij nog steeds met ons samen.
We zetten gewoon het potje in de badkamer en plassen/poepen dan samen. Zelfs met mijn vader plast ie samen en ook op het KDV heeft ie een 'plasmaatje'.
Ach dat gaat vanzelf wel weer over als ie 16 jaar is toch?

Gewoon rustig aan laten modderen en zoveel mogelijk bloot laten lopen.
Misschien dat zijn knuffel het goede voorbeeld kan geven?

Succes!!
 
net 3 is ook nog mooi op tijd hoor, en een paar maanden later ook.

Wij lieten in het begin ons zoontje in de badkamer in zijn blootje en als hij ging plassen zetten we de pot eronder. En dan maar prijzen en loven en stickers en kadootjes na een vol stickervel.

Wij hadden op een geven moment wel allemaal toeters en bellen in huis; potjes, wc verkleiners, overal billendoekjes en droge kleren voor reserve, oefenbroekjes van de Hema. Die laatste zijn erg handig trouwens als ze wel al droog zijn, maar nog wel in de broek poepen.

En lekker de zomer afwachten. Ons zoontje in na de zomer jarig, dus die timing kwam goed uit. Mijn dochter is van maart, en dat komt minder handig uit.

Wat gebeurt er trouwens als je hem helemaal zonder broek laat lopen? Mijn zoon deed het keurig op de pot als hij bloot liep, maar deed het in zijn   broek als hij alleen een onderbroekje aan had. Rara.

Nou, succes
 
Hallo allemaal!

Ik zat net even snel alle berichten te lezen en kwam een heel nuttig iets van Alice tegen: poepie zelf uit de luier in de WC laten gooien. Dat ik daar niet zelf op ben gekomen...

Onze zoon (3 jaar, 4 maanden) gaat 4 dagen/week naar de crèche en loopt daar dus de hele dag zonder luier rond! Zonder ongelukjes! Thuis niet... Groot drama als we stiekem géén luier om willen doen. Als hij wordt opgehaald vraagt hij ook om een luier (nadat hij zelf nog snel een plasje op de WC heeft gedaan). Eenmaal thuis vult hij die luier dan ook vol overgave. Overdag poept hij dus ook niet in de crèche (hooguit s'ochtends voordat de luier uit gaat). Ik ga Alice's truc toepassen!

Groetjes,
Uli
 
hoi
wij hebben onze dochter   toen 2,5 afgelopen zomer in de vakantie gewoon geen luier meer aangegeven en gezegt als je moet plassen of poepen op het potje anders is je broek nat.nou eerste dagen paar ongelukjes gehad en daarna ging ze vanzelf op de grote wc plassen en poepen(hier kan je ze het beste even alleen laten).en voet bij stukhouden.snachts heeft het nog even geduurd en sinds dec ook gezegd eerst plassen voordat je gaat slapen en je krijgt geen pamper aan.1 keer in bed geplast.en ze is in nov 3 jr geworden.
 
Hallo allemaal,

Wij hebben de aanpak van mijn moeder gebruikt waarmee ze alle vier haar kinderen heel vroeg zindelijk had. Een maand voor mijn dochter's 1e verjaardag zijn we begonnen haar na iedere maaltijd even op het potje te zetten. Gezellig met een boekje en speeltjes erbij. Op die leeftijd vinden ze nog alles leuk en protesteren ze nog niet zo snel. Als ze dan toevallig een plasje of poepje deed, lieten we merken hoe knap we dat vonden. Al gauw deed ze 4 keer per dag iets op het potje. Ook nog wel in de luier maar ze snapte wel al het doel van het potje. Met 19 maanden gaf ze aan wanneer ze moest poepen en heeft ze dat niet meer in de luier gedaan. Toen hebben we haar een tijdje thuis zonder luier laten lopen zodat ze aan ging voelen wanneer ze moest plassen. Met 22 maanden was ze overdag helemaal zindelijk en durfde ik haar overal zonder luier mee naar toe te nemen. Het is dus op een hele relaxte manier gegaan. Heel natuurlijk. Ik ben nu zwanger van de tweede en we gaan het zeker weer zo aanpakken.
 
Terug
Bovenaan