zindelijk

Hoi hoi
Ik vroeg me af of hier al veel kindjes zindelijk zijn?
Ik ben wel aan het oefenen met Thomas, maar hij heeft er nog geen zin in. Nu hoor ik van veel mama's dat kindjes van zijn leeftijd al een beetje zindelijk zijn.
Liefs Esther

Hoi Esther,

De training van Julian (25-08-2006) gaat goed. Overdag geen luier meer, snachts wel. We zijn nu een paar weken bezig en de meeste dagen is hij de hele dag droog. Opvallend is dat de (plas)ongelukjes die hij nog heeft alleen gebeuren als hij alleen met mij thuis is...ik verdenk hem van luiheid op die momenten. Het poepen doet hij wel altijd op de wc of op het potje.

De wc hangt inmiddels vol met vellen met stickers en hij is er erg trots op. En ik ook!
Als straks de warme dagen weer komen kun je Thomas lekker in een onderbroekje buiten laten lopen. Een natte onderbroek is minder comfortabel dan plassen in je blootje, dus het besef (en afkeer?) komt dan denk ik wat sneller. Ach, en verder...heb geen haast, hij heeft nog alle tijd om zindelijk te worden.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi Esther,

Sophie is wel al zindelijk, nu een maand of 2, 3 geloof ik ongeveer. En van de een op de andere dag ook nog (dus geen training).

Gijs was ruim 3,5 jaar toen hij zindelijk werd. Hij durfde gewoon niet op de wc en voor een beloningsysteem was (en is) hij totaal niet gevoelig. Uiteindelijk was hij helemaal zindelijk voordat hij naar school ging.

Overigens valt het mij op dat er al veel kindjes zindelijk zijn op het zomer 2006-forum. Mijn ervaring met Gijs en in mijn omgeving is dat erg op tijd hoor, voor het derde jaar. Overigens is er ook nog de overtuiging dat meisjes er sneller mee zijn dan jongens, maar dat geldt natuurlijk ook niet altijd.

Tot slot: trainen helpt alleen als ze er zelf aan toe zijn, als ze er nog geen controle over hebben, frustreer je ze meer dan dat je ze stimuleert.... Dus kijk ook en vooral naar je kindje.

Groetjes
Susan

Hey Esther
Danique is zindelijk zowel 's nachts als overdag.
Ik probeerde haar ook wel te trainen hiervoor, maar ze wilde gewoon niet.
De ene keer deed ze het wel de andere keer niet.
Ik ben ermee opgehouden en een maand geleden wilde ze geen luier meer aan en alleen op het potje doen.
En ze was zindelijk, dus ik heb hier wel van geleerd dat ze het zelf helemaal regelen.
Een week later was ze zelf 's nachts zindelijk.

Gewoon laten doen komt vanzelf wel goed.
En de ene is gewoon wat later dan de ander.
Komt allemaal goed

Veel succes
Ilse mv Danique en Fay

Hey,
Milan is nu al bijna een half jaar zindelijk. Sinds een week of 3 ook s'nachts droog. Hij was echt heel erg vroeg, net 2 geworden op heb CB moesten ze lachen toen ik tegen hen zei dat we er serieus mee aan de slag gingen. Maar we hebben er weinig moeite voor hoeven doen. Hij ging al heel snel met Jorick mee naar de WC en deed dan een plas nadat Jorick geweest was.....

Elk kindje doet het in zijn/haar eigen tempo, hopelijk is jullie koter er ook snel aan toe.

Groetjes

He Es,

Hier nog een manneke die niet zindelijk is.
Hij heeft er nog niet veel zin in, toevallig van de week heeft hij wel 2 x gezegd dat ie gepoept had.
Maar voor de rest heeft ie liever zijn luier aan als uit..
Als het weer wat mooier weer is laat ik hem lekker in zijn onderbroek lopen.

gr kaat mv jaimey

Stefan (13-07-06) is nagenoeg zindelijk. We hebben er weinig aan gedaan. Hij heeft alleen nog een luier om als we lang wegzijn en met slapen.
Maar eigenlijk is hij altijd droog (zelfs 's morgens vroeg!)
We hebben voor hem wel richtlijnen met "vaste" wc tijden. Zo zetten we hem op de wc voordat de luier omgaat (voor de nacht en slaapjes en als we weggaan) en hij gaat op de wc voordat we gaan eten. Als ik zijn zusje BV moet geven en hij is al even niet geweest, gaat ie ook voor die tijd...

Ach ieder kind pakt zijn eigen moment ervoor... ik heb hem nooit gepusht... hij kwam er zelf mee...
Groetjes!

Hey Esther,

Al sinds kerst is Tess zonder luier, met maar heel weinig ongelukjes. Hier hebben we ook niet veel gedaan, eerst wel hoor maar dat werkte voor geen meter. Dus gewoon gestopt. Ze was al weken ervoor 's nachts droog, maar deed dan een grote plas als ze een tijdje op was in haar luier. Net voor de kerst wilde ze weer op het potje en toen was het snel bekeken, zowel 's nachts als overdag droog.

Thomas wordt echt wel zindelijk, als het zijn tijd is!

Succes met je mooie mannetje!

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan