zindelijk

Tess is sinds 2 weken zindelijk overdag (ook met middagslaapje) snachts heeft ze nog wel een luier om. Het gaat hier nog wel regelmatig mis met een hoopje omdat ze dan net te lang wacht maar ik doe haar bewust geen luier meer voor. Anders maak ik het ook weer heel makkelijk om in de broek te plassen.

Hier kwam Tess er ook zelf mee, maar ze heeft natuurlijk ook het voorbeeld van haar grote broer.

Geef thomas lekker de tijd het komt echt vanzelf ( nick was pas met zindelijk toen hij bijna 4 was)

Liefs sandra

Hoi,
Ik ben blij te lezen dat Skip niet de enige is die compleet niet geinteresseerd is in een beloningssysteem.... het doet hem echt niks. Ik was de enige die er mee bezig was.... dus heb het maar achterwege gelaten haha.
Skip plast en poept op het potje als hij in z'n blootje loopt, maar zodra hij een luier aanheeft niet meer.
Komt vanzelf... zullen we maar denken!
Groetjes, Noor

Elisa is sinds kort pas een beetje geinteresseerd in de wc als ze zin heeft dan geeft ze aan dat ze moet poepen, niet meer op het potje maar gewoon op de wc en heel soms ook als een plasje moet doen. Wij stimuleren helemaal niets en laten haar haar gang gaan, van de zomer gaan we "hardcore" aan de slag, want ze voelt inmiddels wel enige aandrang.

Kortom ik maak me echt nergens druk om het duurt nog een tijd voordat ze naar school gaat en ze worden al zo snel groot!!!!

Hoi Esther, hier nog een ventje dat zijn luier wel prima vind.
Stijn doet wel een plas op het potje of de wc maar alleen als we er om vragen, meestal voor het slapen gaan. Maar hij wil zelf wel graag nog zijn luier om en ik heb er even de energie niet voor. Volgens de crèche kan ik er het beste voor het echie mee beginnen als ie het zelf aan geeft. Nu maar hopen dat dàt ooit gebeuren gaat ;-)

Wij zijn al een tijdje aan het oefenen om op het potje te gaan, maar Merel droeg wel haar luier.
Sinds zaterdag zei ze ineens: mama, ik wil geen luier meer aan!
Hoppa...meteen aanpakken en doorzetten!
Als we de deur uit gaan draagt ze wel een luier maar hier thuis gewoon een onderbroekje.
Soms gebeurd er nog een ongelukje.. (pffff vind dat wel minder, maargoed het hoort erbij)
Maaaar de meeste keren plast ze goed op de pot of toilet!!

Morgen voor het eerst naar het kdv zonder luier!
Een hoop onderbroekjes mee...hahahaha.
Dus we zijn benieuwd of wij hier ook het luier-tijdperk snel vaarwel kunnen zeggen (wat merel betreft dan..Thomas duurt nog even)

Groetjes Elise.

Daniëlle is sinds januari overdag zindelijk, tijdens het slapen heeft ze de luier wel nog om maar voor de rest eigenlijk niet. ging gelijk goed eigenlijk. eerder ook wel eens geprobeerd maar ze had er toen duidelijk geen zin in en was er nog niet klaar voor..toen ik er in Januari weer mee begon ging het gelijk goed..ze geven zelf aan of ze er klaar voor zijn, tuurlijk kun je het een paar dagen proberen maar als het nog niet lukt kun je het beste gewoon even wachten en later overnieuw beginnen..

groetjes Veronique

Mexx is zindelijk sinds ze net 2 jaar is geworden. We deden haar luier af en ze plaste gewoon op het potje en toen op de wc. Jayna is nu 1 jaar en 4 maanden en die plast ook regelmatig op eht potje dus met een beetje geluk zijn de meiden eind deze zomer allebei zidnelijk. MAAR das wel erg vlug hoor 3,5 is ook heel normaal zeker voor een jongetje!!

kus wen

Terug
Bovenaan