Zindelijk

Hey,
Zijn er al kids zindelijk?

Nou Julia nog niet hoor. We vragen regelmatig of ze op het potje wil. Meestal wil ze alleen 's avonds voor het slapen gaan en ze doet dan bijna altijd een plas. Maar verder lijkt ze er nog helemaal niet mee bezig te zijn.
We willen het ook niet pushen, omdat dat vast averechts werkt.
Ik ga denk ik een serieuze poging doen als het lekker weer is en ze in haar blote billetjes kan lopen ofzo.

Iemand nog goede tips voor het zindelijk maken?

Liefs Maartje

Ligt het aan de naam? Hier zelfde verhaal met onze Julia :). Ze vindt het wel interessant als ze er eenmaal op zit, maar verder.....

Idd straks jurkjes met blote billen, of een onderbroekje, kijken of dat werkt.

Hoe is t met de andere kleine uk?

Liefs

Haha, ja ligt vast aan de naam ;-)

Met Jinte gaat het goed. Ze heeft alleen sinds afgelopen woensdag een spreidbroekje, haar heupjes zijn niet goed ontwikkeld. Even wennen, maar ze reageert er goed op.

Hoi,

Wij zijn ook nog niet bezig met zindelijkheid, voor het badderen gaat hij altijd even op het potje, maar hij heeft er nog niets ingedaan. Ik heb geen zin om het te pushen, ik ben liever in 2 weken klaar met zindelijkheidstraining dan dat ik maanden aan het duwen en trekken ben. Ik wacht dus gewoon het juiste moment af. Ik ben alleen aan het dubben of dat voor of na de komst van ons 2e kindje zal zijn, maar ik zie wel hoe het gaat.

x

Hallo,

Wij zijn al een tijdje bezig om Zoë op vaste momenten op het potje te laten gaan. S'morgens met opstaan luier wisselen en voor het naar bed gaan. Dan plast ze eigenlijk altijd, maar als ik der zonder luier laat lopen plast ze op een half uur drie keer in de broek. Dat is dus nog geen succes! Wij wachten ook op beter weer. Leuk jurkje onderbroekje en dan zien we wel.
Gr Dango

Een poosje terug deed Ela heel netjes al heel wat plasjes op de wc. Daarna was ik weer zwanger, wat eindigde in een miskraam, door al deze drukte wou ze echt niet meer op de wc.. :( Toevallig dat ze vanmiddag nog gepoept heeft, maar nog geen half uur later had ze alsnog een poepluier. Ik wacht dus ook maar op 't mooie weer voor jurkjes.. Heb er vorige week al 3 gekocht.. :)
Liefs

Nope, hier ook nog niet zindelijk. Ik heb er bewust mee gewacht.. omdat ik in november ben bevallen van onze tweede. Ik wil beginnen als het straks mooi weer is en ze lekker met blote billen of jurkje met onderbroekje naar buiten kan. Ze heeft al wel eens op het potje geplast, maar we dwingen het niet af. Dit werkt alleen maar averechts. Ik hoop wel dat het dit jaar lukt, want dan zijn we al weer een stuk goedkoper uit, met wat minder luiers in de aanschaf!
x

Hier ook nog geen regelmaat,soms wil Kyandro ineens heel de dag naar de wc,plast en poept dan ook.en is erg trots!maar er zijn ook dagen dat ie echt niet wilt,hij zegt wel altijd dat hij gepoept heeft en gaat poepen,soms ben ik dan net op tijd met de wc.wil hem van de zomer wel echt zindelijk hebben,ik vind 2 in de luiers behoorlijk duur,en voor hun 3de vind ik het tijd ook,dus wij gaan ook straks met mooie weer aanpakken!

liefs jootje

Terug
Bovenaan