Zindelijk

Hier zijn we ook nog niet zo ver. Bram vind het potje leuk om op te zitten en tv te kijken.....

Momenteel gebeurt er ook teveel hier in huis. Bram krijgt een nieuwe kamer in de nieuwe dakkapel. Bram is net begonnen op de psz, ook heel spannend en Bram wordt grote broer van een tweeling. Al met al veels te veel veranderingen en spanningen. We hebben het er wel met hem over en lezen ook boekjes over het potje en de wc, maar daar laten we het ook verder bij.

Ik maak me er nu ook niet meer druk om, ik heb nog nooit een puber van 14 gezien met een luier om ;-)

Onze kleine meid is druk bezig met poepen op de wc en in het potje. Het is ook erg goed dat ze op het kinderdagverblijf in een groep zit waar de meeste kinderen ouder zijn, dus op de groep gaat ze altijd naar de wc. Af en toe een ongelukje in de broek en ze wil nog wel steeds een luier om. Een nachtje is ze droog geweest. We laten het lekker op z'n beloop en pushen niets. Wij hebben geen haast..... Straks in de zomer lekker in de blote kontjes op het strand en in de tuin en zijn ze zo zindelijk! En het helpt dat we nog (helaas) niet zwanger zijn of een tweede kindje hebben, dus alle aandacht gaat nog helemaal naar onze dreumes.

Stan plast wel vaker op de wc, maar hij meld zich er niet voor. Als ik hem erop zet plast hij altijd. Maar de luier vind ie ook nog prima. Zometeen idd, bij mooier weer!

HiHi, ligt echt aan de naam. Julia is wel bezig met zindelijk zijn. Uit de bibliotheek haal ik ook altijd wel een paar boekjes met dit item, maar ze roept dat ze moet plassen of een hoopje doen en vervolgens vindt ze het heerlijk om in haar blootje rond te lopen. Prima, geen probleem mee. In de zomer gaan we er maar echt actief mee bezig!

Gr Gitte

Terug
Bovenaan