Zindelijkheid

<p>Ik was even nieuwschierig...</p><p>Mn zoon is bijna 2 en zo goed als zindelijk. Een enkel ongelukje...</p><p>Vanaf wanneer houden ze het wat langer op? (Natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid drinken) maar mn zoontje moet nu ongeveer ieder uur/anderhalf uur..</p><p>Wanneer worden de blaasspieren wat sterker? Ook zo dat als hij aanvoelt te moeten plassen het op kan houden. Nu is plassen ook gelijk naar de wc.. ( helemaal prima in deze lockdown) </p>
 
Mijn zoontje is bijna 2 maar totaal nog niet bezig met zindelijk worden. Bij het cb hebben ze t ook afgeraden bij ons omdat het te vroeg zou zijn. Ik begin er pas mee van de zomer omdat hij over aantal weken ook grote broer wordt. Volgens mij moeten ze met 4 jaar echt zindelijk kunnen zijn
 
Dat is vroeg 2 jaar en al deels zindelijk. De rest komt vast van zelf, het langer ophouden enz. 
Precies het zelfde hier. Ik wacht er ook mee om de zelfde reden als hier boven. 
 
Hij wordt ook bijna grote broer maar toch geeft hij het continu aan als hij plast...
Wordt ook echt boos als ik het negeer dusja dan maar naar de wc toch! Volgens mij helemaal niks mis met wat vroeger zindelijk zijn...
 
Nee het kan opzich prima op die leeftijd, maar dan verloopt het vaak nog niet zo soepeltjes. Kinderen van 2.5 - 3.5 jaar zijn vaak in 1 klap zindelijk. Ze snappen het dan ineens en dan zijn ze binnen een week zindelijk. Ze kunnen het al snel lang ophouden, voelen het aankomen en hebben amper ongelukjes.

Kindjes van 1.5- 2.5 jaar kunnen al best zindelijk zijn, maar het duurt vaak veeeeel langer voor ze het kunnen aangeven, moeten idd 10x per uur naar de wc. Dus je bent er gewoon veel drukker mee,dat is het nadeel.

Maar als hij het zelf aangeeft, is dat super knap en dus ook wel een teken dat hij eraan toe is. Verwacht dan alleen niet dat het dan in 1 klap goed gaat, maar verwacht dat je er de komende weken/maanden gewoon nog erg druk mee bent en hopelijk zie je het elke week een beetje beter gaan! Succes!
 
Mijn dochter is ruim 3 jaar, zindelijk vanaf haar 3e verjaardag. Eerder al meerdere keren geprobeerd, maar het ging gewoon echt niet. Ze was er echt niet eerder klaar voor. Maar ze was wel in 1x zindelijk, amper ongelukjes gehad en kon direct haar plas al zo'n 3 a 4 uur ophouden.
 
Nou t gaat dus echt super goed hoor!
gemiddeld maar 1 ongelukje per dag.. Omdat hij dan of te druk is met spelen of tijdens het eten..
Verder geeft hij het iedere keer aan als hij moet plassen. Ongeveer ieder uur/anderhalf uur...
Zelfs zn middagslaapje is hij vaak al droog! (2/3 uur!)
Vind t zelf alleen spannend om even naar buiten te gaan zonder luier of bij bijv oma.. Maar dat is denk ik een stukje vertrouwen. We zijn pas 2 weken bezig
 
Mijn dochter van ruim 2 kan het wel al langer ophouden, maar als ze naar de wc moet dan moet ze ook wel zo goed als meteen. Als we naar buiten gaan oid gaat ze ervoor naar de wc en dan red ze het vaak wel. Gaan we langer stuk met de auto doe ik wel een luier om, heb geen zin in een natte stoel. Maar vaak is de luier nog gewoon droog daarna.
 
Terug
Bovenaan