Zindelijkheid

Wij begonnen hier met 2 jaar met het begrip wc, plassen, etc. Pas rond 2,5 jaar begonnen we op het potje, maar nog lang niet zonder luier. Maar, toen hij het eenmaal begreep ging het snel. Hij is nu 3 en gaat overdag zelf naar de wc. 'S avonds in bed nog wel een luier, die 9/10 keer droog is. 
Onze dochtertje is net 2 en gaat wel eens op het potje zitten met broek aan en maakt dan plasgeluiden ? 
 
Mijn zoontje is bijna 2,5 jaar. En ruim 1,5 maand geleden met zindelijk worden. In het begin was t ook om het uur, anderhalf uur. Nu nog steeds vaak hoor, hoewel hij het nu ook soms wel langer kan ophouden. Mijn zoontje geeft het alleen nog niet zelf aan. Eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zoveel energie in gestoken haha!
Ik ga wel altijd gewoon op pad en naar buiten met hem hoor. Neem gewoon n extra setje kleren mee. Heb al eens meegemaakt dat hij moest poepen. Ik heb m toen gewoonde broek omlaag gedaan en laten poepen buiten hahaha! Had gelukkig zakdoekjes en n zakje bij ?
Wat betreft leeftijd: helemaal niet te jong hoor! Tegenwoordig zijn kindjes gemiddeld juist laat met zindelijk worden. Vroeger waren kindjes gemiddeld tussen 2 en 2,5 jaar zindelijk. Moeder was toen vaak thuis en de luiers waren van mindere kwaliteit als tegenwoordig. Fijn juist als he al zo snel uit de luiers bent!
Ik zou zeggen: ga gewoon op pad met hem. Geef hem het vertrouwen dat hij het kan! En als hij n ongelukje heeft, wat is dan het ergste? Het zij dan ook weer leermomentjes voor hem. Doe hem iig geen luier aan als je ergens heen gaat. Is alleen maar verwarrend voor hem en ook niet goed voor zijn zelfvertrouwen ?
Mijn zoontje krijgt alleen in bed een luierbroekje aan en dat noemen we slaapbroekje ( dit was een tip van de zindelijkheidbox).
 
Hoi, ik heb een aantal reacties gelezen maar nog niet alle.. dus misschien is dit dubbel. 
Mijn zoontje is 1,5 en roept ook heel vrolijk "POEPEN!" door het huis. Hij vergist zich nooit. Steevast geeft hij het aan als hij op het potje moet. Dus we volgen hem hierin.
Ik vind het best vermoeiend dat ze op deze leeftijd hun plas nog in heel veel kleine beetjes verspreid doen. Dus ik ben in afwachting van iets warmer weer. Dan ga ik hem gewoon in zn blote benen met een oefen-onderbroekje laten rondlopen. Voor mij makkelijker met helpen, voor hem makkelijker met het oefenen om het zelfstandig te doen. 
En dan kijken we wel hoe het er over een paar maanden (als het weer te fris wordt) voor staat. 
 
Terug
Bovenaan