Zindelijkheid

Kan goed hoor, dat het door de drukte op de opvang minder goed gaat. Hij is dan druk bezig met andere dingen en minder 'ruimte' in zijn hoofd om zijn plas op te houden. Komt vanzelf goed. Hier gaat het ook met vlagen; wekenlang geen ongelukjes en dan opeens weer een paar dagen met meerdere ongelukjes op een dag. Ik ben allang blij dat ik van de luiers af ben, en op de opvang vinden ze ongelukjes gelukkig ook geen probleem. 
 
Ik vind het onzin wat hier  gezegt word met dan is je kind er nog niet aan toe .
Hij wilt geen luier meer aan! Dus hij is er wel aan toe
Het is al heel knap dat hij thuis droog is en het een uur kan volhouden. 
Ikzelf kan mijn plas ook minder  lang ophouden dan bijv mijn man .
Ik kan zelfs  soms om het half uur. Dit heb ik al zolang ik weet dus niet iedereen is hetzelfde en de een moet nu wat vaker als de ander. En de een drinkt nu meer als de ander .
En ik vind het nogal makkelijk gezegd dst de opvang daar geen tijd voor heeft. Dan maken ze maar tijd.
Part of the job!
Bij mijn zoontje  van 2.5 doen ze dit ook.
Ik zou zeggen gewoon door gaan waar  je kindje mee bezig is.  En dat langer ophouden komt  vanzelf wel . En anders maar niet ? niet iedereen is hetzelfde 
 
"Hij wilt geen luier meer aan! Dus hij is er wel aan toe" 
Daar kan ik mij totaal niet in vinden. Mijn dochter wil de trapleuning niet vasthouden, maar is er echt nog niet aan toe om los de trap af te lopen. Ook heeft ze een hekel aan haar kleding en luier, maar meer omdat ze graag gewoon in dr blote kont rondloopt en echt niet omdat ze zindelijk wil worden. Wil niet zeggen dat TO haar zoontje er niet aan toe is om zindelijk te worden, maar de hij wil geen luier meer aan dus is er aan toe is mijns inziens geen goede redenatie.
En part of the job? Op de opvang hebben de leidsters echt niet altijd tijd om alle dreumesen en peuters op tijd op het potje te zetten, als de kinderen dat zelf nog niet (op tijd) aangeven. Thuis is het 1 mama op 1 zoontje, op de opvang moet tijd en aandacht verdeeld worden. Fijn als het wel lukt, begrijpelijk (voor mij) als het niet lukt. 
@TO de tijd komt vanzelf dat het op de opvang ook goed gaat. Het is daar gewoon een drukkere omgeving dan het veilige thuis. Misschien drinkt hij daar ook wel meer of minder dan thuis, of op andere momenten. Komt vanzelf allemaal goed :)
 
Wat fijn dat je dat geen goede redenatie vind. Ik wel ?
En ja part of the job 1 leidsters op 3 kindjes anders is het niet goed geregelt bij jullie  
En niet elke mama heeft 1 kindje dus het is vaak ook 1mama op 2 of 3 of 4 kindjes ?
 
Kinderen hebben nu eenmaal een kleinere blaas dan wij als volwassenen dus is het ook logisch dat ze minder lang hun plas op kunnen houden.
persoonlijk vind ik het vroeg om al zindelijk te zijn, tenzij hij vroeg signalen heeft laten zien dat hij er aan toe is.
zelf heb ik er 2 waarvan de oudste laat zindelijk werd (3 jaar en 8 maanden) en er nog steeds ongelukjes gebeuren. Mede omdat hij teveel opgaat in het spelen en erg snel is afgeleid. Zijn blaasinhoud bleef achter voor zijn leeftijd (kwamen we achter bij de plaspoli) waarvan één oorzaak was dat we hem elk uur naar de wc stuurde om het niet mis te laten gaan. Daardoor groeide zijn blaas niet hard genoeg, en werd er aangegeven dat het niet erg is als er ongelukjes gebeuren omdat hij zo de signalen leert kennen wanneer hij naar de wc moet en ook kan trainen om het wat langer op te houden.
de jongste van mij van bijna 4 (volgende week) wil nog niks weten van zindelijk worden. Zo kan het dus ook.
dus ik zou me er niet te druk om maken dat het nog niet helemaal wil, want hoe meer druk en nadruk erop word gelegd hoe minder goed het gaat. Wat kan kan werken is een beloningssysteem ook op het Kdv (vaak doen ze dat met stickers plakken) en hem het vertrouwen te geven dat het niet erg is als het een keer misgaat.
Stay positive! 
 
Terug
Bovenaan