"Hij wilt geen luier meer aan! Dus hij is er wel aan toe"
Daar kan ik mij totaal niet in vinden. Mijn dochter wil de trapleuning niet vasthouden, maar is er echt nog niet aan toe om los de trap af te lopen. Ook heeft ze een hekel aan haar kleding en luier, maar meer omdat ze graag gewoon in dr blote kont rondloopt en echt niet omdat ze zindelijk wil worden. Wil niet zeggen dat TO haar zoontje er niet aan toe is om zindelijk te worden, maar de hij wil geen luier meer aan dus is er aan toe is mijns inziens geen goede redenatie.
En part of the job? Op de opvang hebben de leidsters echt niet altijd tijd om alle dreumesen en peuters op tijd op het potje te zetten, als de kinderen dat zelf nog niet (op tijd) aangeven. Thuis is het 1 mama op 1 zoontje, op de opvang moet tijd en aandacht verdeeld worden. Fijn als het wel lukt, begrijpelijk (voor mij) als het niet lukt.
@TO de tijd komt vanzelf dat het op de opvang ook goed gaat. Het is daar gewoon een drukkere omgeving dan het veilige thuis. Misschien drinkt hij daar ook wel meer of minder dan thuis, of op andere momenten. Komt vanzelf allemaal goed 🙂