Zindelijkheid

Bijna een maand geleden is mijn dochter 2 geworden. Nu is mijn vraag hoe ik het beste mijn dochter zindelijk kan laten worden. Ik heb geprobeerd om het potje aan haar te geven als ze gepoept had en geplast. Maar daar wilt zij niets van weten. Er op zitten al helemaal niet. Ook van de wc wilt zij niets weten. Moet ik het nu maar laten om er geen crime van te maken of moet ik toch maar doorzetten.

Marieke
 
Hoi Marieke,

Ik zou je nog maar niet druk maken hoor. Volgens mij worden ze pas zindelijk als ze eraan toe zijn. Mijn dochtertje word in december 2 en gaat af en toe op het potje. Ook heb ik zo'n wc brilletje met trapje eraan maar daar wil ze niets van weten.

Je kan het nog spelenderwijs proberen, zo van eerst popje op het potje en dan jij, maar ik zou niets forceren anders wil ze straks niet meer.

Ze hoeven toch ook pas met een jaar of 3 zindelijk te zijn?

Groetjes Tamara
 
Hoi,
Ons zoontje is 2jr3mnd. Het potje staat bij ons beneden in de badkamer. Voordat hij onder de douche gaat vraag ik of hij nog even op het potje wil zitten. Soms wil hij wel, soms niet. Zo af en toe staat hij onder de douche en plast hij alsnog. Vaak probeer ik het op te vangen met het potje. Ik merk wel dat hij in zijn blootje de plas soms voelt aankomen. Hij gooit zijn buikje vooruit en ........ tadaaa.
Als hij in de luier gepoept heeft (en het is een compact geheel ) dan gooien we hem samen in de wc. Meneer mag dan doortrekken. Dat vindt hij helemaal geweldig!
Ik leg er niet te veel druk op. Wil hij niet op het potje/wc, dan hoeft dat ook helemaal niet. Zo af en toe vraag hij ook om naar de wc te gaan. We zijn nu bezig om aan te geven (middels poepje in de wc en plas uit het potje in de wc) dat poep en plas in de wc hoort. Het komt allemaal vanzelf wel.
Succes!
 
Hoi,
Mijn dochter wordt van de week 3 en is sinds 1,5 week zindelijk. Toen ze 2 was had ze veel aandacht voro potjes en toiletten maar wilde nooit echt lukken. Wij hebben er nooit iets mee gedaan, natuurlijk wel op de wc neergezet als ze daarom vroeg, maar verder niets. Vorige week heeft ze 'besloten' dat nu ze grote zus wordt een luier niet meer hoort enze is echt van de een op de andere dag zindelijk geworden. Ze heeft 1 ongelukje gehad, dat was vlak oor ze naar bed moest. Ook 's nachts is ze droog, al heeft ze wel een luiertje om voor de zekerheid. Maar ze is al 2 keer om 6 uur gekomen dat ze moest plassen terwijl ze normaal om 7uur wakker wordt.  kennissen van ons hebben een dochter die 2,5   is en die proberen de zindelijheid erg te stimuleren, zijn al maanden met potjes e.d. aan het rennen en hebben om de haverklap ongelukjes. (al kan ik poepen onder de tafel niet onder 'ongelukje en zindelijkheid ' rekenen ) Meisje is dan ook wat gefrusteerd. Plus dta het lang duurt. Wat dat betreft heeft het cons.bureau wel gelijk. Ze geven zelf wel aan wanneer ze er rijp voor zijn.

Succes
tanja
 
hoi hoi

mijn dametje heeft de hele dag geen luier meer om in en buiten huis. alleen met haar slaapjes nog. ze plast op de pot en de wc haar voorkeur gaat uit naar de wc. ze gata er zelf al heen doet de brillen omhoog en zet de potjestrainer op de wc doet haar broek aan en uit en plast dus op de wc. mijn dametje is nu 2 jaar en 3 maanden en net voor haar tweede verjaardag ging ze op het potje met nog wel vele ongelukjes hoor. ik las iedere dag liselotje gaat op het potje voor. ze vond het zo leuk dat ze het boekkje steeds vaker voorgelzen wlde hebben ze pakte het boekje en ging zelf op het postje zitten. Zo hebben wij het haar aangeleerd. en natuurlijk als er wat in het potje zat helemaal de lucht in prijzen.
succes

liefs linda
 
Hoi
Ik heb een zoon van 2 jaar en bijna 11 maanden. Hij is sinds een week zindelijk. Op vakantie van de zomer geprobeerd om hem elk uur te laten plassen. Dit ging goed, maar zodra wij het vergaten ging het mis. Dus was hij er nog niet aan toe. Hij wilde al vrij snel niet meer op het potje plassen, maar wel op de wc, maar ok niet altijd.
Sinds vorige week wilde hij zelf niet meer een luier om, hij gaf het zelf aan, en sindsdien heeft hij geen ongelukje meer gehad. Zelfs poept en plast hij op de wc. Poepen beloonde ik steeds met een klein cadeautje en vandaag een groter cadeau gegeven ter aflsuiting. Ze zeggen alleen wel dat als er een tweede kindje komt dat het dan weer fout kan gaan. We zien wel, we verwachten ons 2e kindje begin maart, dus we hebben nog 3 maanden. Alleen vraag ik me af hoe het met 's nachts plassen gaat.

Kitty 28 wk en 1 dag zwanger
 
hoi hoi
ik vindt ook dat je het op z,n beloop moet laten.ik ben er met mijn kids ook ik weet niet hoe druk mee geweest maar de een was er ;ater mee als de andere.mijn eena jongste wil ook niet op de pot en de wc,hij is nu 2,5 maar hij begint nu door te krijgen dat het niet lekker is om in de broek te poepen.ze komen er vanzelf mee.
lief sil
 
Hoi,
onze zoon is nu 2 jaar en 8 maanden, maar hij moet niks van de pot hebben eigenlijk. Soms zit hij er wel op maar er gebeurt dan niks. In het begin van de training kwam er nog wel eens wat en dat heb ik toen beloont met een stikkertje in een boekje. Maar nu is het meestal een strijd om hem erop te krijgen en ik heb de indruk dat hij het nog niet vies genoeg vindt om met een vieze luier rond te lopen. Maar ach, we maken ons er niet te druk over. We zien wel, hij komt er zelf hopelijk wel mee. Een neefje van mij is pas een paar weken voor zijn 4e verjaardag zindelijk geworden. Hoop natuurlijk dat het niet in de familie zit, maar je weet het niet.
Groetjes
Karin.
 
Terug
Bovenaan