Bij Thomas (jan '09) ben ik in augustus begonnen. Ik heb een lijst met vakjes gemaakt en hij mocht een stikker plakken als hij geplast of gepoept had. 's Nachts en met het middag slaapje krijgt hij nog een luier om maar overdag was hij na 2 weken zindelijk. Poepen wou hij niet, het was erg moeilijk, hij vroeg ook niet om een luier en het duurde tot oktober voor de knop om ging. Tja, er was geen magische methode, het was gewoon een knopje in zijn hoofd zonder bereikbaarheid voor mij.
Hij poept niet meer in zijn broek sinds oktober, maar als hij een luier om heeft in bed maakt hij daar nog enthousiast gebruik van en voor dat hij uit moet krijg ik em gevult terug.
Zindelijkheid tijdens het slapen wil ik pas na de zomer trainen, een stap tegelijk.
Ben wel al een paar keer per ongeluk vergeten een luier aan te doen voor de nacht, dat ging de ene keer goed alleen stond hij om half 6 naast z'n bed. Ik stuur hem terug...als hij nou gezegd had dat hij moest plassen en ik wat vergeten was...enfin resultaat -> bed verschonen. De andere keren plaste hij 's nachts al in zijn bed -> bedverschonen.
Toch nog maar even wachten...