<p>Hello ladies,</p><p>Oke ik heb een probleem. Misschien niet echt een probleem, maar wel ergens mega veel moeite mee.</p><p>Zindelijkheidstraining, oh my god, wat een hel. <br /><br />Onze dochter van 2,5 was er wel aan toe dacht ik, ze vind het vies als ze gepoept heeft en mega interessant als wij naar de wc gaan.</p><p>Ik hen meerdere keren al “begonnen” met zindelijkheidstraining, maar elke keer schiet het niet op. Dan weer een paar weken wachten en weer begonnen. Ik ben al af en aan bezig sinds ze zo’n 1,5 is. Ze is namelijk fysiek erg snel geweest met alles, ze liep bijvoorbeeld al met 10 maanden oud.</p><p>Maar ze blijft alles onder plassen en poepen. Ze plast of poept gewoon waar ze staat, she doesn’t care. Soms is het ook heel moeilijk om niet boos te worden.</p><p>Boekjes lezen of filmpjes kijken erover vind ze helemaal niet interessant. Ze houdt sowieso niet van boekjes lezen, is het liefst lekker buiten aan het spelen. </p><p>Echt een dame met dr eigen wil dus (dat beloofd nog wat).</p><p><br />Ik zet haar regelmatig op het potje op dagen dat ik met dr aan het oefenen ben, maar langer dan 2 seconden houdt ze zelden vol. Op de wc met een brilverkleiner durft ze niet. Ze heeft 1x gepoept op het potje en een keer of 6 geplast tot nu toe. Maar dan heb ik het over een periode naar een jaar. Haha.</p><p>Soms houdt ze het ook allemaal gerust heel de ochtend op totdat ze zo lang blijft zeuren om een luier dat ik er wel aan moet geloven.</p><p>What the hell moet ik doen? Kennen ouders dit? Ik ben echt ten einde raad ?</p><p>En ik begrijp dat er ouders zullen zijn die mijn “haast” niet begrijpen, maar onze dochter heeft mega snel last van luieruitslag. Wij wonen namelijk op curacao waar het altijd warm is en zij zweet heel snel. Dus lekker broeierig in die luier. Ik vind het altijd weer zo zielig als ze zo’n pijn heeft van de luieruitslag, daarom wil ik haar zo snel mogelijk uit de luiers.</p>