Zindelijkheidstraining wat een drama! Help!

Onze dochter was net zo. Na tijdje proberen was ik het zat en hield ik weer op. Met 3 jaar en 4 maanden vond ik het genoeg en heb ik in 1x de luier afgedaan. Heb tegen dochter gezegd dat de luiers op waren. (Had er nog een paar achter de hand, maar dat wist zij niet) ze was meteen zindelijk. Ging heel de dag naar het potje. En ook snachts heb ik haar toen zonder luier laten slapen (luiers waren op had ik gezegd, en was bang dat ik anders volgende dag opnieuw kon beginnen). Ook snachts geen druppeltje in bed gedaan.

Na een week deed ze haar 1e ongelukje snachts. Wat ook eigenlijk de enige was. De angst voor het plassen in haar broek, is wat haar steeds tegen hield. Haar op deze manier het zetje te hebben gegeven, heeft hier goed geholpen.

Onze zoon is nu 16 mnd en vind het potje interessant. Zet hem er steeds op en doet af en toe per ongeluk plasje. Maar ga pas over half jaar of zo even kijken hoe sit verder loopt
 
Bedankt allemaal voor de uitgebreide reacties! Zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben met moeite. En wat ik voornamelijk op kan maken uit jullie mooie berichten is dat ik gewoon geduld moet hebben. Ik moet meer denken aan wat zij wil/nodig heeft dan wat ik wil. Een wijze les en ik heb veel gehad aan jullie. Potje even aan de kant voor nu (wel in het zicht, je weet het immers nooit!) over een tijdje weer rustig aan proberen.
Thanks ladies ? ?? 
 
Terug
Bovenaan