zindelijkheidstraining

Hé allemaal.
Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar. Verder heb ik nu nog 2 weken vakantie en mijn man ook, dus dachten we... we gaan proberen om onze dochter van ruim 2 jaar zindelijk te krijgen. Voordat haar zusje in augustus werd geboren, ging het al heel goed. Maar daarna wilde ze niet meer. Nu begint ze af en toe weer dat ze moet plassen, dus we wagen een kans.
Ik heb een ondergoed setje bij haar aangetrokken (staat leuk !!) en we hebben alle brilverkleiners en potjes binnen handbereik. Zelf vindt ze het ook erg interessant om een onderbroek aan te hebben. Het eerste plasje is niet gelukt.. het broekje zit nu in de droogtrommele en de tweede plas is in het potje belandt. Mocht ze gelijk een sticker plakken.
Nu zit ze teletubbies te kijken en vragen we om de 3 minuten, Fiene moet je al plassen. Nee !! Ik zit lala te kijken.. Ik ben benieuwd..
Ik heb haar voor de zekerheid maar op de stoel gezet ipv op de bank.
Hebben jullie nog tips??
Gr. Mamajo

Hai!!

Ook hier is zindelijkheidstraining in volle gang!! En het gaat al heel goed!!

Vanaf dat Jules een jaar is zetten we hem voor en na het naar bed gaan op het potje / wc met brilverkleiner en vaak deed hij dan al wat. Maar nu zijn we echt aan het serieuze werk bezig.
Ik had bij de Hema van die oefenbroekjes gekocht. Dat gaat super! Het is stof van binnen en plastic van buiten. Jules voelt heel goed als hij nat is en vind het ook echt niet leuk!! Het werkt wel.
Andere tips dan stickers plakken en de hemel in prijzen als het goed gaat heb ik ook niet.
Of toch wel... heel veel geduld!!
Jules loopt nu overdag zonder luier sinds zn verjaardag ongeveer. En het gaat gemiddeld een keer per dag mis. Ik ben heel trots op hem!
Succes ermee!
Gr Antoi

Wat knap al. Wij zijn er nog niet echt mee bezig, ze zit wel af en toe op het potje, maar er is nog nooit wat gekomen. Wel geeft ze het aan als ze geplast of gepoept heeft in haar pamper. Binnenkort moeten we er wel eens mee bezig, want eigenlijk wil ik haar voor april zindelijk hebben aangezien ik 28 april uitgerekend ben van onze 2de.

Hoihoi,

Ik dacht gisteren: laat ik in het nieuwe jaar ook es poging wagen. Het ging gisteren echt geweldig: alle keren (7 x) dat ik Naomi op het potje zette, deed ze ook een plas. Er zaten zeven prachtige stickers op een vel papier op de wc-deur.
Vanmorgen weer vol goede moed van start: de eerste 2 keer ging het weer prima. Maar daarna wilde ze niet meer. Of ze wilde niet op het potje, of ze plaste niet als ze er wel op zat. Het nieuwigheidje is er blijkbaar af...
Tja, nog maar even een dag of wat volhouden en kijken of het nog weer lukt.

Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen!

Groeten,
Wilmi

hoi,
een maand of 2 geleden was ik er erg actief mee bezig. Na 2x op de pot geplast te hebben was ze helemaal in paniek. Ze was zo geschrokken van haar eiegn plas dat ze nu niet meer op de pot wil!
Ik heb het dus maar weer even gelaten voor wat het is. Nu sinds deze week gaat ze er weer voor de ''grap'' met kleren en al opzitten, dus nu moet ik het toch maar weer gaan proberen, maar ik wil niks forceren.
Lastig hoor!
groeten ELke

De ondergoedsetjes heeft Erikjan al aan vanaf zijn eerste verjaardag, toen was het klaar met babyzijn en weg met de rompertjes! Maar dat even terzijde. Ik ben een tijdje geleden heel optimistisch begonnen met plassen op het potje, en dat ging al best redelijk. Maar de laatste weken is er niets van terecht gekomen, want ik ben niet iedere dag alleen maar thuis, en buiten de deur oefenen is wel heel lastig! Op dit moment hoeft hij ook niet te plassen op de pot zegt hij steeds "hoeve niet". Dat is dus balen, want ik was al een aardig eind, hij had het zelfs al een aantal keren gemeld! En nu hoeft hij dus niet.....
Tot zover plassen, en dan het tweede poepen. Als hij moet, loopt hij naar achteren en zegt "eve plasse" (zeg ik ook, als ik naar de WC ga "mama gaat even plassen"). Gaat vervolgens in een hoekje staan, poept, en komt terug: "mama, poepkak!". Lekker dus, en ik vond dat wanneer hij dat kan melden, hij dat ook op de pot kan doen. Ik af en toe vragen "moet Erikjan op de pot poepen?" . Nee was dan het antwoord. Maar op oudjaarsdag heb ik hem op de pot gezet, toen hij weer "eve plasse" moest. En uiterraard hoefde meneer spontaan niet meer! Toen heb ik hem een maishakselaar beloofd (had hij een tijdje geleden in de winkel gezien "ekjan die hebbe?". Ja dus, als je op de pot poept. Maar nu 4 dagen later heeft meneer nog steeds niet gepoept, oeps, zelfs niet in de luier! Maar als je hem er naar vraagt: "Ekjan pot poepe hasselaar mama". Dus hij snapt ergens wel iets, maar blijkbaar nog nioet genoeg........... Hopelijk krijgt hij geen opstopping....

Ik vond die zindelijkheidsbroekjes wel een optie. Dan heb je niet gelijk alles nat, en dan kan je zelfs op bepaalde punten buiten de deur ook wel oefenen, misschien komt er dan meer van terecht. Ach, en nu de weken weer gewoon verder gaan, misschien ook wel weer. Maar eerst eens wachten tot er wordt gepoept....

Janine

Wij zijn inmiddels 2 weken verder en ik kan wel trots zeggen dat ze so far so good overdag wel zindelijk is. Ze geeft telkens zelf aan wanneer ze moet plassen en poepen. Het is tot nu toe in de 2 weken 3 keer fout gegaan, dat is toch super. Eerst lieten we haar op het potje plassen, maar na een week hadden we daar genoeg van en is ze aldoor op de wc met de verkleiner aan het plassen/poepen Met het poepen moet ze af en toe wel  haar angst overwinnen, maar als we een spelletje doen  (ik zie, ik zie wat jij niet ziet...) gaat het heel goed.  Ik had echt niet verwacht dat ze het zo snel zou oppikken. Zelfs als we bij iemand anders zijn, gaat ze daar plassen en poepen, dan zonder toiletverkleiner!
Ook met het middagslaapje doen we sinds 3 dagen geen luier meer om en dat gaat ook heel goed. Wel heb ik, naast het zeiltje, een waterdichtematrasbeschermer om gedaan. Kortom.. ik ben heel trots op haar. Nou hoop ik dat het verder ook goed blijft gaan. Ik moet morgen weer voor het eerst werken sinds een half jaar zw.schapsverlof, dus ik ben benieuwd.

Iedereen succes met de kleintjes!

Groetjes mamajo.

Terug
Bovenaan