Ik vind jullie allemaal wel erg snel hoor. Een kind begint tussen 2 en 3 jr zindelijk te worden. Jullie willen het geloof ik allemaal als ze net 2 zijn 'even' in een weekje doen. Ik denk niet dat het goed is.
Als een kindje nog niet wil poepen op een potje vooral niet zeggen dat het wel moet, want dan krijg je dus echt last van obstipatie, en dan ben je verder van huis.
Ook als het plassen niet goed gaat, gewoon lekker nog even laten gaan. Kijk als ze nou bijna 3,5 a 4 jr zijn, dan is het wat anders, maar onze kindjes zijn pas net 2!!
Nou ga ik er zelf ook aan beginnen omdat zoon lief al iedere keer zegt dat hij plasje wil doen op de wc. Een half jaar geleden wilde hij dat ook, maar hij deed nooit wat. Hij vond het papier pakken en doortrekken het leukste. We zijn dus maar gauw gestopt.
Het is belangrijk om je kind vooral op zijn gemak te laten zijn als hij/zij moet plassen/poepen. Mijn zoon heeft nu 3x een plasje op de wc gedaan. Ik ben heel trots, en wil best kijken of de plasjes wat vaker gaan lukken. Maar poepen nog niet. Als hij staat te poepen en ik vraag of hij aan het poepen is zegt hij doodleuk nee. Ik zeg hem dan altijd dat hij dat wel doet,en ook dat hij dat in zijn luier mag doen. Als hij eraan toe is om dat op de wc te doen, dan komt dat wel.
Je zou evt de poepjes uit de luier samen in de wc kunnen gooien zodat ze leren dat ook die daar thuis horen.
Iedereen veel succes met de zindelijkheidstraining, maar push niet te veel.
Groet, Liesje