zindelijkheidstraining

Mijn dochter plast en poept op het potje geeen probleem zolang ze in d'r blote billen rond loopt, maar zodra ik haar een broekje aandoe stopt ze daarmee, dan plast ze gewoon in d'r broekje. En dram drama drama geen idee wat ik daarmee aanmoet, probeer haar voor te doen dat als ze plasje moet doen dat het broekje dan naar beneden moet, maar het schiet niet echt op, helemaal niet eigenlijk. Ze vind het dan ook niet echt vies ofzo, ze zegt wel mama nat, en als ik dan zeg kom schoon broekje zegt ze NEE. Dus nou jah hoop geduld maar denk ik dan????

Groetjes Claudia

Ik vind jullie allemaal wel erg snel hoor. Een kind begint tussen 2 en 3 jr zindelijk te worden. Jullie willen het geloof ik allemaal als ze net 2 zijn 'even' in een weekje doen. Ik denk niet dat het goed is.

Als een kindje nog niet wil poepen op een potje vooral niet zeggen dat het wel moet, want dan krijg je dus echt last van obstipatie, en dan ben je verder van huis.

Ook als het plassen niet goed gaat, gewoon lekker nog even laten gaan. Kijk als ze nou bijna 3,5 a 4 jr zijn, dan is het wat anders, maar onze kindjes zijn pas net 2!!

Nou ga ik er zelf ook aan beginnen omdat zoon lief al iedere keer zegt dat hij plasje wil doen op de wc. Een half jaar geleden wilde hij dat ook, maar hij deed nooit wat. Hij vond het papier pakken en doortrekken het leukste. We zijn dus maar gauw gestopt.

Het is belangrijk om je kind vooral op zijn gemak te laten zijn als hij/zij moet plassen/poepen. Mijn zoon heeft nu 3x een plasje op de wc gedaan. Ik ben heel trots, en wil best kijken of de plasjes wat vaker gaan lukken. Maar poepen nog niet. Als hij staat te poepen en ik vraag of hij aan het poepen is zegt hij doodleuk nee. Ik zeg hem dan altijd dat hij dat wel doet,en ook dat hij dat in zijn luier mag doen. Als hij eraan toe is om dat op de wc te doen, dan komt dat wel.
Je zou evt de poepjes uit de luier samen in de wc kunnen gooien zodat ze leren dat ook die daar thuis horen.

Iedereen veel succes met de zindelijkheidstraining, maar push niet te veel.

Groet, Liesje

Iris (25 oktober 2006) draagt sinds 3 weken als ze wakker is geen luier meer. Poepen deed ze al heel lang niet meer in haar luier en plasjes liet er er een beetje uit gemak inlopen. Zo'n Pamper blijft toch droog aanvoelen.
Dus ik besloot om gewoon geen luier meer aan te doen, ze heeft toen 3 keer een plasje laten lopen en nu zegt ze het gewoon als ze moet plassen of poepen.
Als ze naar bedje gaat draagt ze nog wel een luier hoor, tegen de tijd dat die ook droog blijft gaan we die wel eens uitlaten.
Wil ook nog even reageren dat we ze zo snel "droog" willen hebben. Maar tegenwoordig zijn de kinderen later zindelijk dat toen wij klein waren en dat komt grotendeels door de goede kwaliteit luiers. Die zijn eigenlijk te goed omdat een kindje niet voelt dat hij nat is. Ik was zelf voor mijn 2e overdag en 's nachts zindelijk en een vriendin van mij ((toevallig van de week over gehad) was dat toen ook al. Maar dat was dan wel de tijd dat er nog wel veel katoenen luiers gebruikt werden.
Natuurlijk moet je er geen strijd van maken, maar Iris is zo trots als ze op de pot of wc heeft geplast en zich dan ook nog zelf mag afvegen en de wc mag doortrekken. Het is gewoon 1 feest!
Allemaal veel succes met het zindelijk worden van de kindjes!

Doeg Toos

Hier plast Elsa af en toe ook op toilet of op het potje. Ze kwam er zelf een keertje mee nadat ze in bad was geweest. Ik bied het haar nu een paar keer per dag aan en plast ze, dan is het mooi meegenomen, doet ze dat niet, dan niet. En zo begint hier dus langzaam aan het zindelijk worden. Wij pushen het beslist niet, want dit schijnt ook niet goed te zijn.

Terug
Bovenaan