Zindelijkheidstraining

Hallo,

Al tijden geeft Stijn aan dat hij naar de wc moet, niet altijd maar wel regelmatig. Dus vond ik dat het tijd werd om te beginnen aan zindelijkheidstraining.

Maar het gaat toch echt nog wel heel vaak mis. Gisterochtend 4 keer en vanochtend 3 keer. Ik vraag hem continue of hij ook naar de wc moet en dan zegt hij nee. Prompt vijf minuten later plast hij in zijn broek.

Wie heeft er tips??? Ik was vanochtend op het punt dat ik dacht dan maar weer een luier om. Als het fout gaat is het ook niet zo dat hij heel druk aan het spelen is of zo.

En hoe gaat dat bij jullie, alle kinderen al zindelijk?

Carina

Hie rprecies hetzelfde. Elsa geeft ook regelmatig aan dat ze moet plassen, en plast dan ook op toilet. Maar wij hebben ook al een aantal keren geprobeerd zonder luier, maar dan plast ze vaak in de broek ook al vraag je regelmatig of ze moet plassen. Dus dan doen wij hier de pamper maar weer aan en proberen het over een aantal weken wel weer. Want heb gewoon het idee dat ze het dus nog niet elke keer voelt. Nou zijn wij er de laatste tijd ook niet heel erg mee bezig geweest omdat ze natuurlijk ook nog niet zo lang geleden een zusje heeft gekregen.

Maar ook hier zijn tips welkom!

Hallo allemaal,

ook hier zijn we druk met de potjestraining. We doen het op dezelfde manier als op het KDV. Luierbroekjes aan i.p.v. gewone luiers, want dan heb je al het onderbroek idee, maar niet alle ongemakken van de ongelukjes en gewoon op vaste tijden naar de wc. Plasjes belonen we met 1 sticker en poepen op de wc met 2 stickers. Als het stickervel vol is (A3 formaat) mag ze een kadootje uitzoeken in de speelgoedwinkel.
Het gaat al supergoed! Alle poep gaat al in de wc (ze zegt het zelfs 's nachts). En de plassen beginnen ook steeds beter te gaan.
Voor ons werkt deze methode prima en het is niet gelijk zo "heftig".
Misschien voor jullie ook een idee?
Succes allemaal.

Groetjes Dorine MV Tijs (27-09-05) en Liv (25-12-06)

hoi,
als ik je verhaal zo lees dan lijkt het alsof Stijn er nog niet aan toe is. Kinderen plassen nog echt heel vaak en toevallig dus steeds op het potje als hij wat zijn best doet, maar dus ook gewoon als hij het niet in de gaten heeft.
Jasmijn is 2,5 en ze doet nu bijna elke avond een plas op de wc maar veel verder gaat het nog niet. ik heb haar een keer in zwembroek in de tuin zien plassen en ze leek het helemaal niet door te hebben.

groeten Elke

Hallo allemaal!

Oooooooo gelukkig ik dacht al dat we de enigen waren... Billy is abso-not eraan toe... Hij zegt gewoon niks... Als hij gepoept heeft en het goed te ruiken is dan ontkent hij het gewoon. Ioannis was op dezelfde leeftijd al zindelijk.
Hoe moet dat nou???? Ach het komt vast wel een keer goed. Maar voor potjes traning heb ik eerlijk gezegd geen/nauwelijks tijd... Ben een trouwe klant van pampers met Billy en Domenikos...
En ik heb al ZOOOOOOOOO veel was.....

groetjes,Priscilla

Iris (2,5 jaar) draagt sinds januari als ze wakker is geen luier meer. Ze deed al veel op het potje of de wc maar het leek of ze de luier wel makkelijk vond.... ik heb op een dag gewoon geen luier meer aangedaan en haar regelmatig op de wc gezet. Het ging 2 keer mis en toen ging alles op de wc.
Erg handig moet ik zeggen! En het scheelt toch een berg pampers, zijn er nu maar 2. 1 voor de middagdut en 1 's nachts.

Fiene is sinds de kerst zindelijk. Ik had haar een onderbroek aangedaan en diezelfde ochtend is het 2 keer mis gegaan en sindsdien nagenoeg niet meer. In maart was ze ook 's nachts zindelijk, maar na een maand ging dat weer mis. Twee weken later is het weer goed gegaan, maar heeft ze nog wel voor de zekerheid zo'n luierbroek 's nachts om. Die is eigenlijk altijd droog, dus we kunnen het wel weer proberen.
Het is heerlijk, nu nog maar eentje in de luiers..      !
Succes met jullie kindjes en inderdaad.. ze zijn er  aan toe of nog niet. Die van mij toevallig wel, maar dat is wel erg jong (net 2 jaar was ze  toen, nu 2,5..)
Gr. Mamajo.    

Hier een zindelijke knul. Eigenlijk al 3 mnd, en dat is voor een jongetje best snel aangezien hij nu net 2,5 jr is. Ik wilde tot de zomer wachten, maar hij wilde graag op de wc plassen.

Allereerst zeggen wij al heel lang als hij in bad gaat en een plasje doet iets om hem erop te wijzen dat dat plassen is. Zo leert hij ook het gevoel dat bij het plassen hoort herkennen. Daarnaast namen we hem zelf ook vaak mee naar de wc als wij gingen. Eerst alleen met plassen, maar later ook met poepen. Ik denk dat daardoor ook minder angst voor het poepen ontstaat.

Uiteindelijk ben ik gestopt met luiers omdoen overdag, en heb hem ieder uur op de wc gezet (gewoon een wekkertje zetten). Een uur haalde hij eerst niet, dus dan ieder 45 min. Ja, je moet er wel de tijd voor nemen. Ook hebben we het met stickers leuk gemaakt, en de wc is ook leuk, want we hebben zo'n verkleiner met een trapje eraan. (Schijnt ook goed te zijn tegen kweken van aambeien).

Plassen op de wc werd beloond met een sticker, en poepen kost vaak veel moeite, dus daarvoor een minicadeautje (van max 1 euro of zo). Toen hij na 1,5 wk alle poepies goed aangaf zijn we met de kado's gestopt.

Ik merk met plassen dat hij nog wisselvallig is. Als hij een dag geen zin heeft laat hij het heel makkelijk lopen. Zo gaat het dagen goed, maar kan ik ook wel eens 6 a 7 keer een broek moeten verschonen door telaat/niet aangeven van het plassen.

Nou, lang verhaal geworden, maar ik wilde het toch met je delen. Heel veel succes, en anders over een tijdje nog een keer proberen.

Gr Liesje

Terug
Bovenaan