Zindelijkheidstraining

oooohh.... zucht... Hier hebben we nog niet eens een poging gedaan! Ik werk 32 uur en m'n man is thuis met de kids. Hij zou dus het leeuwendeel van de zindelijkheidstraining op zich moeten gaan nemen, maar ik geloof dat hij nog niet beseft dat dit eens moet gaan gebeuren... Ja, we moeten het er e.d.d. maar eens over hebben.

Wel fijn om te lezen dat het niet bij iedereen van een leien dakje gaat; dat geeft mij moed om aan de klus te beginnen en niet te wanhopen als het niet lukt!

Goh, waar dit forum al niet goed voor kan zijn!

JAAA, Elsa is zindelijk!!!!! Vorige week met dat mooie weer de pamper uitgedaan en in haar onderbroekje buiten laten lopen. Het heeft heel wat natte onderbroekjes opgeleverd, maar ze is nu wel zo goed als zindelijk. 1 a 2x per dag heeft ze net iets te laat in de gaten dat ze moet plassen en word haar broekje dus nog iets nat. Het poepen heeft ze ook nog net niet helemaal in de gaten, maar als ik zie dat ze gaat poepen, dan zeg ik dat ze even op het potje moet gaan zitten en dan poept ze dus wel op het potje. Dus eigenlijk vind ik dat ze gewoon zindelijk is. Maar wat is dat heerlijk!!!

Nou, ik schreef eerder al dat onze zoon nog wel eens een ongelukje had overdag, maar die dagen zijn echt voorbij. Hij kan het echt heel goed ophouden.

Maar geloof het of niet, hij is 's nachts tegenwoordig ook bijna zindelijk. Hij wilde geen luier meer om 's nachts, dus zeiden we dat hij dan niet mocht plassen. Toen wij 3 uur later naar bed gingen hebben we hem op de wc gezet, en laten plassen. Pas de volgende ochtend is hij weer gegaan, en hij was 3 dagen achter elkaar droog 's nachts!!! Hij is pas net 2jr en 8 mnd. Toch best snel of niet?

Hij is momenteel slaaptekort aan het inhalen (we lopen bij een osteopaat), en als hij vast slaapt, dan gaat het verkeerd. Maar dat is altijd het begin van de avond. Een keer op de wc als wij naar bed gaan is dan ook echt het juiste tijdstip (rond 21.30 a 22.00) Dan is zijn blaas ook echt leeg.

Ik vind het zo goed van hem (en het scheelt weer luiers ook!

Gr Liesje

Terug
Bovenaan