Zinnetjes??

Hoidiehoi!!

Zo af en toe lees ik hier dingen over de kindjes.....
Zo lees ik dat sommigen al woordjes knopen!! Stef lkan best al heel goed kwekken, maar zinnetjes komen er nog niet echt uit... Hij zegt alleen Desi-toe....
Hoe oud zijn die kindjes eigenlijk?? Gewoon even nieuwsgierig he!

Liefs Annet

Ja dat vroeg ik me ook wel af.
Annique komt nog niet veel verder dan papa, mama , koe boe, kuki (poes lucky) , kissa ( krista de oppas) au, ja , nee , mee, die ... en nog wat ..
Als ik dat soms lees van anderen , dan denk ik , annique lijkt wel achter hahaha met het praten..
groetjes sandra

Lydia is van 21-07 en praat idnerdaad al heel wat zinnen, maar dat vidn ik zelf ook niet normaal hoor...Ze heeft inmiddels een woordenschat van ruim 100 woorden en maakt idd al zinnen van 2-5 woorden. Vanochtend heeft ze papa weer om haar vinger gewonden: papa, auto opa oma? Dus die gaan zo lekker samen op stap!
Maar met anderhalf hoeven ze echt nog geen zinnen te maken hoor, dus ik zou me niet al te druk maken. Bovendien ontwikkelt ieder kind zich anders. Lydia leest enorm graag (van wie zou ze dat toch hebben?) en komt zelf elke keer woordjes vragen.
Groetjes, Rianne en Lydia

Tess wordt aanstaande zondag 18 maanden. Ik vindt ook dat ze erg snel is met praten hoor. Nick deed dat op die leeftijd nog niet maar die was motorisch veel verder.

De zinnetjes die Tess zegt zijn (met vertaling)
Mama wa papa (mama war is papa)
Papa Tess auto (dan wil ze met papa auto rijden)
lekker sapen (lekker slapen)

Voor de rest zijn het losse woordjes.

Ieder kind heeft zijn eigen tempo en op deze leeftijd hoeven ze nog geen zinnetjes te zeggen hoor.
Liefs sandra

Hoi,

Eerst even je kind loopt echt niet achter, ieder kind heeft zijn eigen tempo en ja de ene kletst sneller in zinnentjes dan de andere. Niets om je zorgen om te maken.

Tess zegt wel vaak zinnen, niet hele lange maar steeds meer. Wat voorbeeldjes:

ff titten.. even zitten
Poes/Mama/Inje of wie dan ook papen... iemand is aan het slapen
blase in bad... "bellen" blazen in bad
water/tinken op... water of drinken is op
Jas Tess... jas van Tess
wat dat?... wat is dat (hoor je de hele dag)
Tess kjeure... Tess wil kleuren

Van 2-woord zinnen worden nu steeds langer en soms plakt ze 2-woord zinnen aan elkaar. Het gaat zo snel.

Maar zo als ik al zei, ieder kind is anders en Tess heeft gewoon haast, met lopen, met praten, met alles... kan het ook niet helpen.

Liefs Nanda, mv Tess 17-08

Echte zinnetjes nog niet wel: "van mij' en "die poes",  "die broei" (broer)  "doei allemaal"
Ze is vandaag precies 18maanden

Het begint met de 2-woord zinnetjes dus bij jou ook al hele kleine zinnetjes. Tess gebruikt inderdaad ook de lid woorden bij sommige dingen (De auto).

Groetjes Nanda

Ik ben dus niet de enige die zo denkt.... Maar het is zo, sommige kindjes zijn sneller als de andere.... En als ze ouder zijn zie je ook niet meer wie nu het snelste was denk ik dan maar! thomas lult hele verhalen ( uit zijn nek..) en soms zijn wij de enige die het begrijpen, hahahha! Het vervelendste woord dat ie kent en gebruikt is: NU... Wel gaat ie nu heel bewust woorden zeggen en erbij wijzen naar de dingen die hij zegt. Je ziet hem dan denken namelijk! Ach, mannetje word groot... ( hoop ik, al is maar groter als mama, hahah!)

Terug
Bovenaan