Zit er bijna doorheen

Vandaag naar fysio geweest en hoef niet meer terug. Schedel heeft nu een mooie vorm. Hij wil nog steeds meer dan hij kan maar dat komt vanzelf wel. Gelijk even langs de kinderarts gelopen om advies te vragen. De dietiste werd gebeld, maar helaas, zolang hij nog niet uitdroogd kunnen ze niks doen. Had gehoopt op enkele adviezen maar moet dus aan blijven klooien tot het of weer goed gaat of helemaal fout. Ze hebben een poging gewaagd om hem de fles te geven maar ook hen lukte het niet. (pfft ligt dus niet aan mijn moederschap) Mag wederom alles uit de kast halen om hem weer aan het drinken te krijgen. Schep suiker erdoorheen, pap, roosvicee, whatever. Helaas allemaal geen succes. (had dat advies ook al van de huisarts gehad) Maar goed, als iemand nog ideeen heeft? Ik ben er wel aardig doorheen.

nee ik heb helaas geen advies, alleen ben ik van mening dat er ook gewoon kindjes zijn die niet zoveel willen eten, ik geef bv en kan niet zien hoeveel/weinig ze drinkt, dat is dus misschien de enige tip, gooi die cc´s de deur uit en kijk naar je zoontje, is hij blij/alert, plast hij en komt ie aan, dan is het oké!
Probeer niet te veel naar een schema te kijken, laat hem zolang hij tevreden is zijn eigen schema maken!
Ik zou geen suiker proberen, ondanks dat hij dat misschien lekker zou vinden, leert hij daarvan misschien dat dingen zoet horen te zijn!
Lastig hoor!!
Wat fijn dat zijn hoofdje weer de goede vorm heeft, mijn zus krijgt morgen ook voor het eerst fysio voor haar dochtertje!

Veel succes ermee

Probleem zit hem dus in het feit dat hij dan weer niet genoeg heeft aan een liter per dag en nu dus al vanaf donderdag niet meer wil. Plassen loopt erg terug maar is nog net voldoende, 3 natte luiers per dag en vrij sterk. Suiker was een idee van de kinderarts dus denk dat het wel mee zal vallen met de foute gewoonten, maar hij vindt het alsnog niet lekker. Dus zo maar weer vechten met gewone melk. Maar thnx voor het meedenken. Begin er echt een beetje wanhopig van te worden.

Ik heb wel eens gehoord van iemand dat haar zoon na 4 maanden helemaal geen fles meer wilde drinken.. hoop dat dit bij jullie niet zo is.
misschien wil hij wel slokjes water uit gewone beker, bordjes dunne pap en iets verdunde fruithapjes eten.. als je zelf purreert kun de opvolgmelk erdoor doen om het dunner te maken...
Als dat ook niet werkt zou ik de kinderarts vragen of je verdunde (met water) volle yoghurt mag geven..schijnt ook wel te werken!

Strekte, lijkt me pittig hoor!

Begrijpelijk hor dat je er moe van word.

Maar moet je kindje 1 liter drinken per dag?
Joel krijgt 5x flesje van 150 maar laat regelmatig ook nog wel 30 cc soms meer staan.
Dus denk dat hij ongeveer rond de 600 cc krijgt.
Eerst zijn we overgegaan op 4x 180 maar hij liet toen ook het een en ander staan, dus nu geven we vaker en dan wat minder.

Misschien vaken en dan wat minder geven?
Je doet er ook rijstebloem bij dacht ik, misschien dan een papje maken en met de lepel geven? Krijgt hij toch zn vocht binnen,

Zijn maar een paar ideeen, misschien heb je er niets aan.
Succes ermee,

Liefs Marina

Inmiddels al dag 7 van de crisis hier. Je gaat nu ook echt zien dat hij begint af te vallen. (nou had hij wel behoorlijk wat reserves) Buikje en beentjes worden smaller en ook zijn bolle wangen worden minder. Vanochtend een heel klein plasje na een hele nacht. Hij zelf is nog steeds vrolijk en kijkt goed uit zijn ogen. Ikzelf zit nu te janken achter de computer. Net weer gevochten om er wat in te krijgen maar met 100 gewone melk hield het op. De laatste voeding gisteren kwamen we niet verder dan 70. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is die yogurt. Zou nog een optie kunnen zijn. Fruithap wilde hij gisteren ook niet veel. (5 van die hele kleine lepeltjes) De rest van de ideeen hebben we al gehad, maar in ieder geval bedankt! kan zomaar iets tussenstaan wat ik nog niet heb geprobeerd en ik probeer op dit moment maar alles uit.

wat vervelend! Ik snap dat je er effies helemaal doorheen zit.
Ik heb helaas geen tip voor, hoe graag ik je ook wil helpen!
Maar zolang hij vrolijk blijft, is dat toch een goed teken.

meissie sterkte, het komt echt wel weer goed,...en hoop voor jou dat hij snel lekker gaat eten/drinken.

Wil je niet bang maken hoor! Maar vrolijkheid zegt niks, Elias zat ook op het randje van uitdrogen en opgenomen worden, maar was gewoon vrolijk, zag er goed uit en was actief..de luiers die zijn belangrijk.

Als je het echt niet trekt gewoon kinderarts bellen in huilen uitbarsten en zeggen dat er iets moet gebeuren omdat je je zo'n zorgen maakt!!

Als je gewone melk geeft geef je dan wel volle voor de calorieën? En doe je dit al lang? Kan het zo zijn dat ie daar last van heeft?

Als hij niet eet hoeft er niks mis te zijn hoor.. Elias was verder prima gezond maar vroeg alleen niet om eten en dronk haast niks.. ik gaf borstvoeding en heb het opgelost met steeds kleine beetjes aan de borst laten drinken en daarbij 4 keer per dag een flesje van 100 cc.. ik bood hem dan wel 12 keer per dag en 2 keer per nacht iets aan..hij dronk eerst niet veel, maar later wel weer gewoon..! Maar was er wel even heel erg druk mee toen!
Heb je trouwens al een tuitbeker zonder antileksysteem geprobeerd? giet je het er zo in/
En ander merk voeding? Of hypoallergeen (smaakt ook anders!)
Wat je ook kunt doen is als hij slaapt even goed opletten en als ie dan in een onrustige periode van zn slaap zit de fles aanbieden..vaak worden ze dan niet wakker maar drinken ze wel (gewoon in bed laten liggen!).
En nog iets wat me te binnen schiet...proberen de melk koud aan te bieden of juist warmer dan je gewend bent..

Hoop dat je nog iets aan een van mn tips hebt!

Terug
Bovenaan