Zit er bijna doorheen

@Miekje met gewone melk bedoel ik standaardvoeding. Niet uit een pak. (misschien ook nog een optie) Ben wel bezig geweest met ander merk, deze heeft hij helemaal in het begin gehad. De tuitbeker zou ik nog kunnen proberen. Melk warm en koud aanbieden ook al geprobeerd. Zag net nog een fles van NUBY staan en ga proberen of ik daar vandaag nog aan kan komen. Heeft een speen in de vorm van een lepeltje en als je in de fles knijpt loopt het zo op het lepeltje. Aangezien ik dan toch weer naar een babywinkel moet zal ik gelijk eens een tuitbeker meenemen. Thanx die had ik nog niet bedacht!

Inmiddels heb ik hem wel bij mijn moeder gebracht zodat ik vanmiddag zelf even een beetje rustiger kan worden. Helpt natuurlijk ook niet als ik al gestresst aan een fles ga beginnen. En het huishouden is ook behoorlijk blijven liggen. Verder dan een stoflap en stofzuiger en de was kwam ik niet. Dus straks even lekker de vaart erin en komt hij weer in een blinkend huisje terug.

Een nichtje van mij had ook een kleine die niet goed dronk uit de fles zij heeft een keer een pakje drinken aangeboden met een rietje en dat dronk hij heel goed. Dus misschien ook nog het proberen waard.

Succes
Groetjes Anne

hoi supertje,

wat een drama he als ze zo slecht willen drinken. Hier namelijk ook zo'n probleem. Wat MJ zegt over dat niet alle kindjes even veel willen drinken, daar probeer ik me nu ook maar bij neer te leggen. Maar ik begrijp je heel erg goed dat je er moedeloos van wordt want zo voel ik mij ook erg vaak. Mijn zoontje heeft verborgen reflux en zijn daar pas na 12 weken achter gekomen. Nu met medicatie en nutriton gaat het wel beter maar een goede drinker is het niet en ben blij als hij boven de 600cc uit komt.
Dus echt tips heb ik niet voor je, wat bij ons wel de best gedronken flessen zijn is als hij nog erg slaperig is dus de 1e en laatste fles.

groetjes An

Helaas geen echte tips hier maar wel sterkte gewenst!

Ze zeggen toch dat 500cc het minimale is om uitdroging te voorkomen?
Die 1000cc is een maximale, Ivo drinkt 800cc vanaf dat ie 10 weken is. Heeft maar een paar weekjes op meer gezeten.

Misschien werkt een droomvoeding zoals miekje beschrijft?
En misschien zijn speentje proberen af te bouwen zodat hij meer zuigbehoefte krijgt?
Misschien inderdaad toch niet zoveel op de cc's zitten want die zie je bij bv ook niet.

Moet wel op de cc's letten want hij is duidelijk aan het afvallen. En aangezien hij op het randje van uitdroging zit is die 400 tot 500 ml echt niet genoeg. Speentje heeft hij al een tijd niet meer. Heb hem aan het begin van de avond weer opgehaald en ben zelf weer een beetje opgeladen. Bij mijn moeder heeft hij redelijk gedronken maar zit nu in totaal aan de 330 ml. Met nog 1 voeding te gaan. En ga zeker proberen om die slapend te geven. Dat deed hij in het begin namelijk ook en misschien dat hij zich dan niet verzet. Heb inmiddels wel een tuitbeker waar ook een flessenspeen op kan en de lepelfles. (geloof niet dat er nou nog een soort bestaat die ik niet in huis heb hahaha)

Schiet me nog iets te binnen. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar benoem t voor de zekerheid toch maar. Ik ken een jongetje die bv kreeg en steeds de fles weigerde en de ene borst ook niet goed wilde. Daarnaast huilde hij veel en kon moeilijk in slaap komen. Moeder is uiteindelijk het alternatieve sircuit ingegaan en daar is een verschoven nekwervel ontdekt ( kiss-syndroom). Nu hij behandeld is zijn alle klachten weg.

Hij huilt weinig en slaapt prima, maar nekje is ook al helemaal nagekeken door fysio en huisarts. Laatste 2 voedingen (had er 1 tussen gepropt) gisteren ging heel goed, zelfs bijgemaakt. Schepje suiker erdoor vond hij wel fijn. Had hem uiteindelijk wel uit bed gehaald want hij werd wakker. Maar vanochtend weer helemaal mis en nog geen halve fles. Was al helemaal weer in een jubelstemming en vol optimische vanmorgen schepje suiker erdoor maar mocht niet baten. Wacht nog 1 fles af en ga anders naar de huisarts terug om door verwezen te worden. Je ziet hem gewoon smaller worden!

Terug
Bovenaan